جام شانزدهم کاراته ایران زمین مجازی برگزار می شود

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری این دوره از مسابقات نشد و مسئولان برگزاری آن در تلاشند تا در دو بخش کومیته و کاتا شانزدهمین دوره این رقابتها تحت عنوان 15+1 به صورت مجازی برگزاری کنند.

جام شانزدهم کاراته ایران زمین مجازی برگزار می شود

بر همین اساس احمد صافی در این خصوص نحوه برگزاری این رقابتها به خبرنگاران گفت: جام ایران زمین قدیمی ترین و پایدارترین تورنمنت کاراته ایران است و حیف بود که این دوره را به بهانه کرونا از دست بدهیم. باید راهی پیدا می کردیم که متفاوت نسبت به قبل با شرایط خاص کاراته کاها را به میدان مبارزه برگردانیم و توقع داریم از سوی فدراسیون هم این برنامه مورد حمایت و همکاری قرار گیرد.

وی ادامه داد: این مسابقات با همکاری دو سبک WSKF و WMMF برگزار خواهد شد که از داخل ایران تیم های منتخب استان ها در مجموع دو سبک 16 کاراته کا شرکت خواهند داشت و کاراته کاهایی که کارت عضویت فدراسیون را در اختیار دارند 20 هزار تومان هزینه ورودی خواهند داد. سایر کاراته کاها نیز باید عضو فدراسیون شده و سپس ثبت نام کنند.

صافی اضافه نمود: برنامه ریزی ما به شکلی است که در بخش کاتا و کومیته مسابقات با استانداردهای لازم در هفته اول بهمن ماه برگزار شود که حضور هشت کشور کره جنوبی، عراق، چین، هند، کانادا، ارمنستان، عمان و گرجستان در این دوره قطعی شده است.

سرمربی ایرانی تیم ملی کره جنوبی در مورد نحوه برگزاری مسابقات کومیته هم گفت: در بخش کومیته مسابقات به صورت دو نفره برگزار می شود و هر تیم دو نفره مهارتهای حمله،؛ ضد حمله و تکنیک های خاص را به نمایش می گذارند و با رأی داوران تیم ها به مراحل بعدی صعود خواهند کرد. یک تیم 5 نفره از داوران که کارتهای سبز، قرمز و زرد را در اختیار دارند و صعود به مراحل حذفی یا بالاتر را تعداد کارهای سبز و زرد تعیین می کند. یعنی صعود مستقیم مستلزم دریافت سه کارت سبز است و تیمی که سه کارت زرد و دو کارت سبز بگیرد راهی مرحله حذفی می شود.

صافی در انتها گفت: می خواستیم کاری متفاوت انجام دهیم تا فعالیت ورزشی در بین خانواده کاراته حفظ شود. در انتها هم به نفرات برتر ان شاالله جوایز نفیسی اهدا خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1285

به "جام شانزدهم کاراته ایران زمین مجازی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام شانزدهم کاراته ایران زمین مجازی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید