خبرنگاران مسکو وضع بازارهای جهانی نفت را مطلوب ارزیابی کرد

به گزارش مجله مستانه، مسکو- خبرنگاران- معاون نخست وزیر روسیه در امور سوخت و انرژی اعلام نمود که وضع بازارهای جهانی نفت بهبود یافته است.

خبرنگاران مسکو وضع بازارهای جهانی نفت را مطلوب ارزیابی کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، الکساندر نوواک روز پنجشنبه در نشست اوپک پلاس گفت: از زمان نشست قبلی اوپک پلاس و با همکاری ما، اوضاع بازارهای جهانی نفت بهبود یافته و فرایند مثبت جریان دارد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر روزانه 2 میلیون بشکه، کمبود نفت در بازار مشاهده می گردد.

نوواک امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 هم اعلام کرد: در چارچوب توافق اوپک پلاس، افزایش فراوری نفت روسیه، در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (11 اردیبهشت تا هشتم مرداد ماه) روزانه 114 هزار بشکه خواهد بود.

وی یادآور شد که کشورهای عضو اوپک پلاس توافق کردند که در طول سه ماه، از ماه مه فراوری نفت را احیا نمایند و به سطح قبل از توافق اوپک پلاس برسانند.

به گفته معاون نخست وزیر روسیه، اوپک پلاس همچنان هر ماه نشست برگزار خواهد نمود تا شرایط بازار جهانی نفت را تحت نظارت خود داشته باشد و نشست بعدی در اواخر ماه جاری میلادی خواهد بود.

نوواک خاطر نشان کرد: در صورت احتیاج برای افزایش فراوری نفت در سطح بین المللی، تصمیم در ماه های آینده گرفته می گردد.

وی با ابراز خوش بینی در خصوص افزایش سطح تقاضا برای خرید نفت، گفت: واکسیناسیون عمومی علیه کرونا موجب افزایش مصرف سوخت خودرو و رشد شاخص حمل و نقل در فصل تابستان خواهد شد که بازار جهانی نفت تثبیت بیشتر خواهد یافت.

معاون نخست وزیر روسیه ادامه داد: کشورهای اوپک پلاس در ماه فوریه 2021 توافق برای کاهش فراوری نفت را 113 درصد اجرا کردند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک پلاس با افزایش تدریجی فراوری برای ماه های مه، ژوئن و ژوئیه سال 2021 میلادی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگاران، 23 فراوری نماینده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس امروز (پنجشنبه، 12 فروردین ماه) در پانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی این ائتلاف به وسیله ویدیوکنفرانس با افزایش فراوری روزانه 350 هزار بشکه ای برای ماه مه، 350 هزار بشکه برای ماه ژوئن و 450 هزار بشکه در ماه ژوئیه موافقت کردند.

بر اساس این تصمیم، مقدار کاهش فراوری اعضای اوپک پلاس در ماه مه 2021 به 6 میلیون و 550 هزار بشکه، در ماه ژوئن امسال به 6 میلیون و 200 هزار بشکه و در ماه ژوئیه امسال میلادی به پنج میلیون و 750 هزار بشکه در روز می رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1439

به "خبرنگاران مسکو وضع بازارهای جهانی نفت را مطلوب ارزیابی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسکو وضع بازارهای جهانی نفت را مطلوب ارزیابی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید