زنده گیری یک حلقه مار افعی در بخش شهیون دزفول

به گزارش مجله مستانه، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از زنده گیری یک حلقه مار سمی از یک واحد دامداری اطلاع داد.

زنده گیری یک حلقه مار افعی در بخش شهیون دزفول

رضا قپانچی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از اهواز، گفت: در پی اطلاع و درخواست امداد یکی از شهروندان بخش شهیون از حضور یک حلقه مار افعی در دامداری خود، محیط بانان منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب بلافاصله در محل حاضر و گونه مذکور با یاری محیط بانان زنده گیری و در محلی خارج از منطقه ها مسکونی و در زیستگاه امن رها سازی گشت.

او ضمن تشکر از این شهروند دوستدار حیات وحش اظهار کرد: به منظور پیشگیری از هر گونه تعارض و آسیبی میان انسان و حیات وحش، در صورت روبرو با هر گونه موارد مشابه امن ترین گزینه اطلاع رسانی به نزدیکترین ایستگاه محیط بانی و یا آتش نشانی است.

قپانچی پور بیان داشت: تداوم همزیستی انسان و حیات وحش، مستلزم حفاظت و حمایت انسان ها از گونه های جانوری بعنوان بخش جدایی ناپذیر اکوسیستمی است که حیات انسان به آن گره خورده است، لذا مشارکت همه آحاد جامعه در حفظ محیط زیست در واقع مشارکت در حفظ حیات انسان خواهد بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول توضیح داد: از کلیه شهروندان گرامی می خواهیم در صورت مشاهده یا روبرو با حیات وحش آسیب دیده و یا در معرض آسیب مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول به شماره های تماس 13-42448410 اطلاع رسانی کنند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1696

به "زنده گیری یک حلقه مار افعی در بخش شهیون دزفول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنده گیری یک حلقه مار افعی در بخش شهیون دزفول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید