سانتریفیوژ دکانتر ایرانی ساخته شد

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سانتریفوژ دکانتر در صنایع مختلفی از جمله فراوری آب میوه و روغن مایع به کار گرفته می گردد. این نوع سانتریفیوژ جامد را از مایع جداسازی می نماید و به همین خاطر در تصفیه آب و فاضلاب کاربرد فراوان دارد. یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته با فراوری این محصول وارد عرصه رقابت جهانی گردد و آن گونه که مدیر عامل این شرکت می گوید به زودی قرار است برای صادرات محصولات خود با کشور سوئد قرارداد منعقد نمایند.

سانتریفیوژ دکانتر ایرانی ساخته شد

عظیم عظیمی نژادان مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: شرکت ما در زمینه فراوری سانتریفیوژ دکانتر، خط فراوری کامل کارخانجات قند چغندر و نیشکر، بازیافت آب و فاضلاب فعالیت می نماید.

عظیمی نژادان گفت: محصولات ما در مقابل محصولات مشابه فراوری کشورهای اروپایی تا 40 درصد ارزان تر است. به همین خاطر به راحتی می تواند مشتریان خود را به دست آورد. ضمن اینکه محصولات شرکت ما در حال رقابت با بازار اروپایی و لیدرهای فراوری این محصولات در دنیا است.

بومی سازی فراوری سانتریفیوژ

وی ادامه داد: شرکت ما توانسته با اتکا به نیروی های متخصص ایرانی و استفاده از دانش بومی، بسیاری از محصولات فراوری شده توسط کشورهای اروپایی و چینی را بومی سازی کند. برای این محصولات فراوری شده در خاورمیانه رقیبی وجود ندارد و رقابت تنها در عرصه دنیای انجام می گردد.

وی اضافه نمود: در این شرکت تنها 20 درصد از مواد خاص برای فراوری محصولات خود را از خارج کشور وارد می نماید و 80 درصد از مواد لازم برای فراوریات خود را از محصولات داخلی استفاده می نماید. آن 20 درصد از محصولات خاصی هم که از خارج کشور وارد می گردد را با اتکا به دانش و تخصص مهندسان ایرانی و یاری مسئولان می توانیم در داخل کشور فراوری کنیم و مانع از فرار سرمایه ارزی کشور شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 254

به "سانتریفیوژ دکانتر ایرانی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانتریفیوژ دکانتر ایرانی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید