طراحی فضای اتاق نشیمن با رنگ های خنثی

به گزارش مجله مستانه، استفاده از رنگ های خنثی در طراحی دکوراسیون داخلی صندلی ویژه ای داشته و اکثریت افراد به استفاده از این گونه رنگ ها گرایش دارند. به طور کلی می توان گفت رنگ های خنثی رنگ هایی هستند که با دیگر رنگ ها تطبیق پذیری دارند. برای مثال رنگ هایی مانند رنگ بژ، رنگ عاجی، رنگ خاکستری و طیف های مختلف رنگ سفید نمونه هایی از رنگ های خنثی محسوب می شوند. اما به یاد داشته باشید هر کدام از این رنگ ها ممکن است زیر رنگی داشته باشند که رنگی خنثی محسوب نمی شوند. در این جا به بیان ایده هایی در زمینه طراحی اتاق نشیمن با استفاده از رنگ های خنثی و ایجاد نمایی زیبا در خانه می پردازیم.

طراحی فضای اتاق نشیمن با رنگ های خنثی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از رنگ های دیگر در کنار رنگ خنثی

استفاده از رنگ خاکستری برای قاب پنجره ها در کنار وسایلی مانند میز قهوه خوری که از چوب بلوط ساخته شده باشد و در نهایت به کارگیری یک کفپوش مناسب نمونه ای از طراحی امروزی با استفاده از رنگ های خنثی می باشد. برای حس و حال بخشیدن به اتاقی که از این سبک در طراحی آن استفاده شده است، می توانید از چند کوسن رنگی استفاده نمایید. آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید استفاده از کوسن هایی به رنگ آبی و زرد می باشد. استفاده از این دو رنگ در فصل بهار نمای زیبا و منحصر بفردی ایجاد خواهد نمود.

استفاده از رنگ های خنثی و ایجاد محیطی آرام

در کنار طیف رنگ های گرمی که با رنگ های خنثی ترکیب شده باشد، می توان از رنگ های جذاب و چشم نواز که به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته می شوند، استفاده کرد. هم چنین استفاده از بافت های مختلف نیز می تواند نمای زیبایی در اتاق ایجاد کند. استفاده از مبلمان مدرن در کنار رنگ های خنثی تلفیقی زیبا ایجاد می نماید.

استفاده از بافت های مختلف در کنار رنگ های خنثی

اتاقی که در آن از بافت استفاده نشده باشد، به نوعی خالی از حس و حال می باشد. استفاده از بافت های مختلف در اتاق باعث القای گرما به فضای داخلی خانه می گردد. برای مثال استفاده از پارچه هایی که در آن از الگوی مربعی شکل استفاده شده است، برای اتاق نشیمن های غیر رسمی مناسب می باشد. استفاده از انواع مدل پرده مناسب و مبلمانی زیبا باعث ایجاد فضایی دنج و گرم در اتاق نشیمن می گردد. استفاده از رنگ لیمویی را از قلم نیاندازید. این رنگ، هیچ گاه قدیمی نمی گردد و استفاده از آن با خود آرامش به ارمغان می آورد.

استفاده از طیف رنگ خاکستری

رنگ خاکستری در کنار رنگ های گرم دیگر، باعث القای گرما به اتاق می گردد و استفاده از آن برای ایجاد فضایی دنج در اتاق نشیمن بسیار کاربردی می باشد. استفاده از طیف روشن رنگ خاکستری برای اتاق نشیمن کوچک مناسب می باشد. چرا که باعث بزرگ تر نشان دادن اتاق می گردد. استفاده از طیف های مختلف رنگ خاکستری در کنار یکدیگر نیز نمای زیبایی ایجاد نموده و فضای اتاق را از حالت یکنواختی خارج می نماید. استفاده از رنگ مرجانی در کنار رنگ خاکستری نیز از ایده های زیبا و کاربردی می باشد. توجه داشته باشید که اگر مایل به القای گرما به اتاق نشیمن خود هستید، باید از رنگ های گرم در کنار این رنگ استفاده نمایید.

انتخاب الگو مناسب

استفاده از طرح و الگوهایی به رنگ خاکستری در کنار استفاده از المان هایی طبیعی مانند سنگ، نمای بسیار زیبایی در اتاق نشیمن ایجاد می نماید. از مبلمان طرح دار در کنار پرده های ساده استفاده نمایید. استفاده از کوسن های رنگی ساده بر روی چنین مبلمانی را از قلم نیاندازید.

استفاده از رنگ های غالب در کنار رنگ های خنثی

در کنار رنگ خاکستری به فکر استفاده از رنگ سیاه باشید. با این کار رنگ سیاه به رنگی غالب در اتاق تبدیل می گردد. سعی کنید در استفاده از این رنگ زیاده روی نکنید. چرا که استفاده زیاد از رنگ سیاه باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق شده و آرامش اتاق را بر هم می زند. استفاده از رنگ سیاه برای قاب عکس ها و در کنار آن استفاده از مبلمان و کوسن هایی به رنگ خنثی، نمای زیبایی ایجاد نموده و رنگ سیاه، غالب بودن خود را حفظ می نماید. استفاده از المان های سیاه رنگ نیز می تواند تاثیری مشابه داشته باشد.

استفاده از اِلمان های طبیعی در کنار رنگ های خنثی

استفاده از رنگ هایی مانند کرمی و طیف رنگ سفید، برای رنگ آمیزی دیوارها مناسب می باشند. در کنار این رنگ از مبلمان های رنگ چوب و گیاهان سبز رنگ استفاده نمایید. مبلمانی به رنگ سفید گچی باعث ایجاد نوعی برجستگی در اتاق می گردد. استفاده از کوسن هایی با طرح نقش بهاری، تلفیقی زیبا ایجاد خواهد نمود.

استفاده از رنگ هایی مانند رنگ شن و ماسه ای که در طبیعت یافت می گردد در کنار المان های طبیعی مانند چوب، نمونه ای از استفاده المان های طبیعی در خانه می باشد. استفاده از وسایلی که در ساخت آن ها از چوب بامبو استفاده شده است، در کنار سرامیک های سفید رنگ و استفاده از یک فرش مناسب از جمله طراحی های زیبا برای اتاق نشیمن در نظر گرفته می گردد.

استفاده از طیف های مختلف یک رنگ

استفاده از رنگ های کرمی و سفید که از طیف رنگ سفید می باشند، هارمونی زیبا و به روزی که هیچ گاه قدیمی نمی گردد، ایجاد می نماید. استفاده از مبلمانی به رنگ شیری و استخوانی در کنار میز و شلف هایی به رنگ چوب طبیعی تلفیقی بسیار زیبا ایجاد خواهد نمود. استفاده از کوسن هایی که رنگ آن با رنگ مبلمان هماهنگی داشته باشد، نمونه ای از استفاده بافت و القای حس گرما به اتاق می باشد.

استفاده از رنگ های خنثی و ایجاد تِم

طراحی تِم با استفاده از رنگ هایی مانند طیف رنگی قهوه ای که نمادی از رنگ چوب می باشد، جذابیت منحصر بفردی به اتاق نشیمن القا می نماید. استفاده از مبلمانی مدرن و نمونه ای از وسایل تزئینی به روز به رنگ صورتی ملایم، باعث دو چندان شدن زیبایی این طراحی خواهد شد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 537

به "طراحی فضای اتاق نشیمن با رنگ های خنثی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی فضای اتاق نشیمن با رنگ های خنثی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید