مرگ یک نوجوان 15 ساله در تیراندازی همزمان 5 افسر پلیس آمریکا

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از نشریه نیویورک پُست، 5 افسر پلیس آمریکا در اوکلاهما سیتی مرکز ایالت اوکلاهما به قتل عمد استیوین رودریگز نوجوان 15 ساله متهم شدند.

مرگ یک نوجوان 15 ساله در تیراندازی همزمان 5 افسر پلیس آمریکا

بر اساس اعلام این نشریه، این نوجوان 15 ساله در 23 نوامبر سال 2020، 13 بار هدف تیراندازی ماموران پلیس نهاده شد و در نهایت بر اثر شدت جراحات وادره جان باخت.

ماجرا از این قرار بود که این 5 پلیس امریکایی به منظور رسیدگی به گزارش اقدام به سرقت مسلحانه در یک فروشگاه مواد غذایی در ایالت اوکلاهما به محل مورد نظر رفته بودند؛ اما علیرغم اینکه استیوین رودریگز اسلحه خود را به زمین انداخت، به سوی او شلیک کردند.

خشونت های وحشیانه پلیس آمریکا به اینجا ختم نمی گردد؛ 6 اسفند ماه امسال وکیل خانواده آنجلو کوئینتو (Angelo Quinto) 30 ساله از ایالت کالیفرنیای شمالی خاطرنشان کرد که یک مامور پلیس زانوی خود را به مدت حدود 5 دقیقه روی گردن او قرار داد؛ حادثه ای که باعث خفگی وی شد.

لازم به ذکر است که در ماه ژوئن (خرداد) و در پی قتل جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس، جنبش جان سیاهان اهمیت دارد به راه افتاد و سبب اعتراضات گسترده ای در آمریکا شد و موجی از خشم را نسبت به نابرابری های نژادی در این کشور به راه انداخت.

با وجود این اما پلیس آمریکا از نوعی ایمنی نانوشته در مورد مبرا بودن از اتهام خشونت و بدرفتاری با سیاه پوستان برخوردار است و تا کنون در ایالات متحده پلیسی بدلیل بدرفتاری با سیاه پوستان محاکمه نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1402

به "مرگ یک نوجوان 15 ساله در تیراندازی همزمان 5 افسر پلیس آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ یک نوجوان 15 ساله در تیراندازی همزمان 5 افسر پلیس آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید