تفریحات ترابزون ، راهنمای سفر به ترابزون، ترکیه (تور ترکیه)

به گزارش مجله مستانه، تفریحات ترابزون به عنوان یکی از مشهورترین شهرهای کشور ترکیه، بسیار متنوع بوده و طیف وسیعی از جاذبه های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و سنتی را شامل می گردد. برترین زمان برای سفر به این شهر، پاییز و بهار است. این شهر آب وهوای بسیار پاکی دارد. بعلاوه سوابق فرهنگی، بناهای تاریخی، بازارهای سنتی، ساحل زیبای دریای سیاه، صخره های ساحلی، دشت های پهناور و… این شهر را به مکانی محبوب برای گردشگران تبدیل نموده است.

تفریحات ترابزون ، راهنمای سفر به ترابزون، ترکیه (تور ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

برای خرید تور ترکیه می توانید با آژانس خبرنگاران تماس بگیرید.

بعضی از سرگرمیات ترابزون

منطقه اوزونگول که مجموعه ای از کوه، صخره و دریاچه را شامل می شود، مشهورترین جاذبه دنیاگردی شهر ترابزون به شمار میرود. در امتداد دریاچه، امکان پیاده روی وجود دارد. ضمن اینکه دنیاگردان برای استنشاق هوای پاک، به دشت هایی که در فاصله 15 تا 30کیلومتری شهر قرار گرفته اند، می روند. شناخته شده ترین آنها ماکا لاپازان یایلاسی، شولما یایلاسی و کراز یایلاسی هستند.

در ترابزون می توانید غارنوردی را هم تجربه کنید. به عنوان مثال، غار چال یکی از طولانی ترین غارهای طبیعی ترکیه محسوب می شود. از میان غار چال، نهری می گذرد که آن را به یک کانال آب زیرزمینی تبدیل نموده است. فضای داخلی غار با ساختار ارگانیک خود بازدیدنمایندگان را مجذوب می نماید.

مثلث طلایی هند | دهلی، آگرا، جیپور

شناکردن و صخره نوردی از سرگرمیات ترابزون

لذت بردن از سرگرمیات ترابزون بر فراز شاهینکایا، تجربه دلنشینی است که از سفر به ترابزون نصیب دنیاگردان می شود. شاهینکایا، صخره ای آهکی در چالکایا است. این سنگ به علت سطح شیب دار خود، جواهری برای علاقه مندان به صخره نوردی شمرده می شود.

تماشای منظره ها از بلندترین نقاط شاهینکایا، تجربه بی نظیری برای دنیاگردان می سازد. به لطف رویدادهای فصلی که در این منطقه برگزار می شوند، بچه ها هم می توانند با والدین خود صعود به شاهینکایا را در حضور کوهنوردان حرفه ای تجربه نمایند.

بعلاوه شناکردن به عنوان یک سرگرمی محبوب ترابزون شمرده می شود. هرچند ساختار زمین، جریان آب قوی و امواج وحشی باعث شده اند که دریای سیاه راحت ترین مکان برای شنا نباشد. با این حال، چند نقطه از ساحل برای شناکردن تعیین شده اند. در این ساحل، منطقه ای را هم ویژه بانوان در نظر گرفته اند.

اگر همراه با بچه ها سفر می کنید، رفتن به شهربازی ها، پارک های آبی، مراکز سرگرمیی و… نیز تجارب ویژه ای از سفر به این شهر برای آنها می سازند.

آبشار آتشین آمریکا | آبشاری به رنگ آتش

تجارب فرهنگی و تاریخی از مهمترین سرگرمیات ترابزون

بازدید از محوطه های تاریخی این شهر ساحلی به یکی از سرگرمیات ترابزون تبدیل شده است. صومعه سوملا یکی از آثار به جا مانده از دوران قدیم این شهر است که در پارک ملی آلتیندره قرار گرفته است. اولین بنای این صومعه به قرن چهارم میلادی برمی شود و وقف حضرت مریم است. این صومعه در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا در کوه ملا ساخته شده و کنده کاری ها و نقاشی های دیواری زیبایی دارد.

ایاصوفیه ترابزون یکی از برجسته ترین بناهای تاریخی و فرهنگی شمرده می شود که در قرون وسطی ساخته شد. نقش برجسته های روی هر نما، سبک معماری باشکوه و نقاشی های دیواری که به دقت حفظ شده اند، دلایل خوبی برای بازدید از این موزه تاریخی هستند.

خانه-موزه آتاتورک دیگر بناهای فرهنگی و تاریخی ترابزون است. اولین بار در قرن نوزدهم به عنوان خانه تابستانی ساخته شد. امروزه به خانه-موزه آتاتورک معروف است چون آتاتورک، زمانی که برای اولین بار از این شهر بازدید کرد، در اینجا اقامت داشت. در هنگام بازدید، می توانید به تصاویر و مبلمان قدیمی ساخته شده در قرن نوزدهم نگاهی بیاندازید. تعدادی از وسایل شخصی آتاتورک نیز در اینجا به نمایش گذاشته شده است.

خریدکردن بخش مهمی از سرگرمیات ترابزون

خریدکردن، بخش لذت بخش سفر است و تجربه سرگرمیات ترابزون بدون خرید سوغاتی از بازارهای سنتی این شهر، تجربه ناقصی خواهد بود. یکی از مشهورترین بازارهای این شهر، بازار بِدِستِن است که یادگار دوره عثمانی محسوب می شود. این بازار سنتی و مسقف، به عنوان مکان اصلی خرید در مرکز شهر عمل می نماید. دنیاگردان برای خرید کالاهای سنتی، گیاهان محلی و سوغاتی از آن بازدید می نمایند.

از دیگر بازارهای تاریخی ترابزون می توان به بازارهای کمرالتی و سمرسیلر اشاره نمود. نام این بازارها برگرفته از خیابان هایی است که در آنها واقع شده اند. بعضی از قدیمی ترین مغازه های شهر و بعضی ساختمان های تاریخی بازسازی شده در آن ها قرار دارند. پیشنهاد می شود که از این بازارها قهوه ترک خریداری کنید.

برترین زمان برای سفر به ترابزون

ترابزون شهری ساحلی است که در کنار دریای سیاه جای گرفته و دیدنی های بسیاری دارد. اغلب دنیاگردان در فصل های بهار و پاییز به این شهر سفر می نمایند. در فصل بهار طیف گسترده ای از جشنواره های محلی در ساحل برگزار می شود. حضور در این جشنواره ها فرصتی عالی برای تجربه سنت ها و فرهنگ مردمانی است که در جوار دریای سیاه زندگی می نمایند. در طول فصل پاییز نیز هوای بارانی و خنک در کنار منظره ها طبیعی، ترکیب دلپذیری ایجاد می نماید که به مذاق دنیاگردان خوش می آید.

جمع بندی

هر سال هزاران دنیاگرد از سراسر دنیا برای کشف زیبایی های ترابزون به این شهر سفر می نمایند. تجربه غذاهای سنتی، منظره ها طبیعی، بناهای تاریخی، موزه های متعدد و قدم زدن یا شناکردن در ساحل دریای سیاه، دلایل خوبی برای سفر به این شهر و برخورداری از سرگرمیات ترابزون محسوب می شوند.

منبع: ژیوار
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2080

به "تفریحات ترابزون ، راهنمای سفر به ترابزون، ترکیه (تور ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات ترابزون ، راهنمای سفر به ترابزون، ترکیه (تور ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید