5 جاذبه برتر گردشگری در عمان

به گزارش مجله مستانه، عمان کشوری زیبا، زیبا و زیباست… . مقصدی رؤیایی برای گردشگرانی که به دنبال کشف سرزمین های بکر و ناشناخته هستند. کشوری که در آن تاریخ و طبیعت با هم تلفیق شده اند و مناظری بی نظیر را خلق نموده اند. هر کدام از شهرهای عمان دارای جاذبه های گردشگری منحصربه فرد خود هستند که در ادامه مطلب به معرفی آن ها می پردازیم.

5 جاذبه برتر گردشگری در عمان

جهت دریافت مشاوره سفر با قیمت تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

عمان از کشورهای خاورمیانه محسوب می شود که دارای مرز دریایی با ایران است. پیشینه تاریخی این کشور به 100 هزار سال پیش برمی شود. به همین دلیل آثار تاریخی بسیار زیادی در عمان وجود دارند. کشور عمان به واسطه قرار دریافت در کنار دریای عمان دارای طبیعتی بکر و بی نظیر است. وجود ساحل زیبای مسقط و صلاله از یک سو و صحراهای بی مانند در مرکز کشور از سوی دیگر عمان را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل نموده است.

1- شهر مسقط

ساختمان های مجلل همراه با معماری پر زرق وبرق اولین چیزی است که پس از ورود به مسقط توجه شما را به خود جلب خواهد نمود. مسقط پایتخت شاید به بزرگی دبی و سایر پایتخت های عربی نباشد اما داشتن طبیعت بکر، هوای بسیار تمیز و تازه، غذاهای دریایی لذیذ و بناهای باشکوه باعث شده تا این شهر کوچک میزبانی جذاب برای میهمانان خود باشد.

با سفر به مسقط می توانید یکی از عجیب ترین بنادر دنیا را از نزدیک ببینید. بندری دایره ای که در میان کوه های کاملاً قهوه ای و بدون هیچ پوشش گیاهی قرار گرفته است. وجود دریای آبی در میان کوه های درخشنده اما خشک منظره ای بسیار جذاب و چشم نواز را ایجاد نموده است.

بازار مطرح یکی از قدیمی ترین بازارهای دنیا عرب در مسقط قرار گرفته است. جالب است بدانید که در این بازار در کنار خرید و فروش، همچنان مبادله کالا به کالا انجام نیز می شود. اجناس نفیسی مانند پشم نرم و کره ای و انواع طلا و جواهرات با ارزش از کالاهایی هستند که در بازار مطرح مبادله می شوند. اگر شما هم می خواهید این کار جذاب را تجربه کنید، برای سود بیشتر بهتر است مبادله خود را با کالاهای کوچک شروع کنید. همچنین در بیشتر مغازه های بازار مطرح سوغاتی های کشور عمان مانند کارهای دستی سرامیکی و سوغاتی هایی که تم شتر دارند نیز به فروش می رسد.

شهر مسقط پایتخت عمان

مسجد سلطان قابوس، یکی از بزرگترین مساجد دنیای عرب در شهر مسقط عمان واقع شده. معماری منحصربه فرد و وجود آثار بسیار ارزشمند، نام مسجد سلطان قابوس را بر سر زبان ها انداخته است. مناره های مسجد با معماری بسیار خاص ساخته شده اند و گنبد 50 متری آن نیز از جنس طلا می باشد. پس از ورود به مسجد نیز با شگفتی های فراوان روبه رو خواهید شد، فرش ایرانی نفیس که تا مدت ها بزرگترین فرش دنیا به حساب می آمد در مسجد سلطان قابوس نگه داری می شود. همچنین لوسترهای بزرگ با تزیینات مخصوص خود، شکوه و ابهت این بنای ارزشمند را چندین برابر نموده اند.

به این نکته دقت کنید، برای ورود به مسجد زنان باید سر خود را بپوشانند و مردان نیز لباس آستین بلند و شلوار بلند به تن داشته باشند.

شهر مسقط در کشور عمان دارای کاخ ها و بناهای باشکوه بسیاری نیز می باشد. خانه اپرای سلطنتی با سنگ های مرمر ایتالیایی و عمانی، کاخ هتل لوکس ال بوستان با معماری بی نظیر و کاخ العالم با نمای طلایی تنها چند نمونه از بناهای ارزشمند و دیدنی مسقط هستند.

غذاهای دریایی لذیذ عمان از دیگر جاذبه های اصلی مسقط محسوب می شوند. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر حتماً بشقاب های دریایی جذاب را امتحان کنید. این بشقاب های ترکیبی از غذاهای دریایی را شامل می شوند که ظاهری اشتهاآور و طعمی بسیار لذیذ دارند.

ساحل زیبای مسقط

2- شهر صلاله

شهر ساحلی صلاله، بعد از مسقط با داشتن طبیعتی سرسبز و مناظر فوق العاده دومین شهر پرطرفدار کشور عمان از نظر گردشگری محسوب می شود. این شهر در جنوب کشور عمان و در فاصله 1 ساعت و 30 دقیقه ای از شهر مسقط واقع شده است.

صلاله خط ساحلی بسیار زیبا دارد، اطراف این ساحل حیرت انگیز مملو از درختان نارگیل و موز می باشد که زیبایی آن را چند برابر نموده اند. با اقامت در شهر صلاله شما می توانید از پیاده روی و دریافت حمام آفتاب در کنار ساحل لذت ببرید. همچنین از دیگر امکانات آن مانند انواع ورزش های آبی بهره ببرید و در نهایت به رستوران های شیک اطراف ساحل رفته و با غذاهای لذیذ عمانی از خودتان پذیرایی کنید.

مغسیل از ساحل های معروف صلاله است و در 45 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. منظره کوه های اطراف ساحل بسیار دیدنی هستند و چشم اندازی متفاوت در پیش روی شما قرار می دهند. در این ساحل علاوه بر دیدن مناظر زیبا و تنفس هوای تازه، می توانید فوتبال و والیبال ساحلی نیز بازی کنید.

در نزدیکی ساحل مغسیل متفاوت ترین فواره های عمرتان را خواهید دید. این فواره های طبیعی معروف به بلو هوز، سوراخ هایی هستند که آب دریا با شدت و با ارتفاع 30 متری از آن ها بیرون می زند و منظره ای زیبا و دیدنی را به وجود می آورد. با قرار دریافت در زیر فواره ها علاوه بر یک آب بازی متفاوت می توانید عکس های خاطره انگیز و جالبی را نیز بیاندازید.

شهر سرسبز صلاله

منطقه آنتی گراویتی از دیگر مناطق سرسبز صلاله است در آن با عجیب ترین جاذبه عمان روبرو خواهید شد. در این منطقه فوق العاده زیبا جاذبه زمین به صورت کاملاً برعکس عمل می نماید. به طوری که اگر ماشین را در دنده خلاص بگذارید به جای کشیده شدن به سمت پایین، به سمت بالای تپه حرکت می نماید! بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن این پدیده جذاب به صلاله عمان سفر می نمایند.

وادی صحلنوت، وادی دربات، پارک ایتین و منطقه باستانی خور روی از دیگر مناطق سرسبز صلاله هستند که هر کدام در نوع خود جذاب، دیدنی و بی نظیر هستند.

شهر صلاله دارای بناهای تاریخی ارزشمندی نیز می باشد. قلعه طاقه در منطقه ظفار از بناهای تاریخی صلاله است که معماری جالبی دارد. در این قلعه شیوه زندگی ساکنان قدیم عمان به همراه بسیاری از وسایل مورد استفاده آن ها می توان مشاهده کرد.

قصر قابوس، خانه پادشاه عمان قابوس بن سعید نیز در این شهر قرار گرفته است و با معماری متفاوت خود که ترکیبی از سنت و مدرنیته را به نمایش گذاشته است از دیگر جاذبه های شهر صلاله به شمار می رود.

ساحل زیبای صلاله

3-قلعه نزوی

شهر نزوی در قرن های ششم و هفتم پایتخت کشور عمان بوده است به همین دلیل جاذبه های تاریخی فراوانی را در آن می توان مشاهده کرد. این شهر مملو از درختان خرما می باشد، بیشتر ساکنان نزوی به وسیله پرورش و تجارت خرما کسب درآمد می نمایند.

فاصله مسقط تا نزوی حدوداً 150 کیلومتر است. اگر این جهت را با ماشین طی کنید، از جاده ای زیبا که دو طرف آن را درخت های نخل پوشانده است عبور خواهید کرد. این جاده زیبا از جاذبه های گردشگری محسوب می شود.

شهر نزوی بیشتر محبوبیت خود را مدیون قلعه تاریخی خود می باشد. این قلعه در قرن نهم و به دستور سلطان بن سیف العربی ساخته شد. این قلعه کاربرد دفاعی داشته و در ساخت آن روش های خلاقانه به کار برده شده است. پنجره های قلعه به گونه ای ساخته شده اند که هنگام تیراندازی باعث غافلگیری دشمن می شده اند. همچنین در داخل قلعه نزوی چندین موزه وجود دارد که زندگی پادشاهان قدیم عمان را به زیبایی به نمایش گذاشته است.

شهر نزوی دارای یک بازار سنتی نیز می باشد که در آن می توانید انواع سوغاتی های جذاب را تهیه کنید. قلعه بهلا، قنات داریس و روستای تاریخی طنوف از دیگر مکان های دیدنی شهر نزوی به شمار می آیند.

قلعه نزوی - شهر نزوی

4-رمال آل وهبیه

ماندن در کویر و دیدن آسمان پرستاره و آرام آن سفری خاطره انگیز را رقم خواهد زد. رمال آل وهبیه از زیباترین کویرهای عمان است که در مرکز این کشور واقع شده و به دلیل داشتن تپه های فراوان به منطقه ای توریستی تبدیل شده است.

قبیله Bedu از قبایل عمان به شیوه عشایری در این ناحیه زندگی می نمایند. برای رفتن به صحرای رمال ال وهبیه می توانید با یکی از تورهای نفریحی این منطقه همراه شوید. بیشتر تورها حرکت خود را از شهر ایبرا که دروازه اصلی رمال ال وهبیه محسوب می شود شروع می نمایند.

در این سفر کوتاه اما هیجان انگیز شما می توانید زندگی عشایر عرب کشور عمان را از نزدیک مشاهده نموده، همچنین مانند اعراب قدیم با کاروان همراه شده و سفر را با شترسواری تجربه کنید. زیبایی طبیعت صحرای رمال آل وهبیه در شب و با درخشش ستارگان به نهایت اوج خود می رسد.

رمال ال وهبیه - عمان

5-راس الجنز - عمان

راس الجنز منطقه ای جذاب در عمان است که می توان غول آساترین لاک پشت ها را در آن دید. این منطقه در نزدیکی شهر مسقط قرار گرفته است و منطقه ای حفاظت شده برای رشد و پرورش لاک پشت های اقیانوس هند محسوب می شود.

تابستان بهترین زمان برای رفتن به این منطقه و دیدن لاک پشت های کوچک و تازه متولد شده است که با اشتیاق راه خود را به سمت دریا پیدا می نمایند. این لاکپشت های کوچک از لحظه تولد تا به بلوغ رسیدن تحت حفاظت متخصصان و ساکنین راس الجنز هستند.

علاوه بر لاک پشت های غول پیکر منطقه راس الجنز با طبیعت بکر و بی نظیر خود توانسته به منطقه ای محبوب برای گردشگران تبدیل شود. به دلیل نزدیکی راس الجنز به مسقط شما می توانید در یک تور یکروزه از این منطقه بازدید کنید؛ اما بیشتر گردشگران ترجیح می دهند شب را نیز در این منطقه اقامت داشته باشند و از طبیعت زیبا و هوای پاک آن استفاده نمایند.

راس الجنز - عمان

کارشناسان تور عمان در آژانس هواپیمایی خبرنگاران آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این زمینه می باشند.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 573

به "5 جاذبه برتر گردشگری در عمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 جاذبه برتر گردشگری در عمان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه برتر گردشگری در عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید