مصرف بیش از حد نیاسین

به گزارش مجله مستانه، واژه اور دوز نیاسین اشاره به مصرف بیش از حد نیاسین یا ویتامین B3 که یکی از ویتامین های مهم گروه ویتامین B می باشد، دارد.

مصرف بیش از حد نیاسین

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

واژه اور دوز نیاسین اشاره به مصرف بیش از حد نیاسین یا ویتامین B3 که یکی از ویتامین های مهم گروه ویتامین B می باشد، دارد.

نیاسین یا نیکوتینیک اسید یکی از ویتامین های گروه B می باشد. اساسا نیاسین به عملکرد مناسب سیستم گوارش، اعصاب و تضمین پوست سالم یاری می نماید. نیاسین نقش مهمی در فرایند تبدیل مواد غذایی به انرژی هم ایفاء می نماید.

با این حال، مصرف بیش از حد نیاسین می تواند باعث بروز مسائلی گردد. مصرف بیش از حد نیاسین دارای عوارض جانبی بوده که در ادامه به آن ها اشاره می گردد.

عوارض جانبی مصرف بیش از حد نیاسین

سرخ شدن

سرخ شدن صورت و گردن یکی از شایع ترین عوارض جانبی نیاسین می باشد. این عوارض بسیار ناراحت کننده و دردآور می باشد. نیاسین باعث انقباض عروق خونی شده که این امر منجر به سرخ شدن آن ها می گردد. با این حال، این موضوعی ناراحت کننده نیست و یکی از عوارض بسیار شایع نیاسین می باشد.

خارش و بثورات پوستی

در موارد کم، خارش و بثورات می تواند همراه با سرخ شدن پوست بروز کند. این هم از جمله عوارض شایع نیاسین بوده و نیازی به نگرانی در این رابطه نیست.

احساس سوزش و خارش

در صورتی که میزان بیش از حد نیاسین مصرف نموده باشید، احساس خارش و سوزش و بی حسی جزئی در پوست مشاهده می گردد. گاهی مواقع در اثر مصرف بیش از حد نیاسین احساس سوزن سوزن شدن در پوست فرد ایجاد می گردد.

گرما

بدن فردی که میزان زیاده از حد نیاسین مصرف نموده، واقعا گرم می باشد. تب ندارد، اما هنگام لمس، پوست به نظر گرم می آید. این موضوع اغلب یک تجربه ناراحت کننده برای فرد می باشد.

ناراحتی معده

ناراحتی معده شامل موارد زیادی می باشد. سوء هاضمه، تهوع و استفراغ در افرادی که میزان بیش از حد تجویزی نیاسین مصرف نموده اند، مشاهده می گردد.

آسیب کبدی

مصرف طولانی مدت نیاسین در مقادیر بیش از حد تجویز شده می تواند منجر به آسیب به کبد گردد. سمیت نیاسین می تواند خرابی کبد می گردد. در صورتی که در اسرع وقت این عارضه درمان نگردد، می تواند منجر به بروز نارسایی کبدی گردد.

مسائل عضلانی

آسیب به سلول های عضلانی به واسطه مصرف بیش از حد نیاسین ایجاد می گردد. اگرچه، این آسیب درست مانند آسیب وارده به کبد می باشد، اما تنها در صورتی که مصرف نیاسین برای طولانی مدت ادامه یابد، آسیب رخ می دهد. این موضوع می تواند منجر به تضعیف عضلات و خستگی گردد.

دیگر عوارض جانبی مصرف بیش از حد نیاسین

نفخ شکم، سوزش، خشکی پوست، ضربان قلب تند و نامنظم، از دست دادن اشتها، تنگی نفس، سردرد، تشدید علائم دیابت و سرگیجه از جمله عوارض دیگر مصرف بیش از حد نیاسین می باشد.

در خصوص بروز هر کدام از علائم ذکر شده در بال

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1714

به "مصرف بیش از حد نیاسین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف بیش از حد نیاسین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید