سلامتی و پزشکی

توانایی خارق العاده ربات یک گرمی، از پس هر کاری بر می آید، عکس

mCLARI ربات الهام گرفته شده از عنکبوت، کمتر از یک گرم وزن دارد و می تواند روزی برای یاری به نیروهای اولیه در روبرو با حوادث و یا یاری به به متخصصان در جراحی استفاده گردد.

28 آبان 1402

معرفی برترین رژیم های غذایی دنیا از نظر پزشکان

مطالعات مختلف نشان داده است که افراد در طول زندگی خود رژیم های غذایی مختلفی را تجربه می نمایند. گاهی اوقات رژیم های غذایی نه تنها به افراد یاری نمی کند تا به وزن دلخواه خود برسند، بلکه سلامت کلی آن ها را نیز تهدید می نمایند.

15 شهریور 1402

عمر مفید بیمارستان های ایران 100 سال کمتر از استاندار جهانی ، فرسودگی مراکز درمانی بعد از 40 سال

در کشورهای پیشرفته عمر مفید یک بیمارستان 100 تا 150 سال طراحی می گردد، امادر ایران میانگین عمر مفید بیمارستان ها بین 30 تا 40 سال است که بعد از آن دچار فرسودگی می شوند.

31 مرداد 1402

معجزه ماسک چای سبز برای پوست

رسیدگی پوست یکی از کارهای مهمی است که افراد باید در روتین روزانه خود قرار دهند. استفاده از ماسک های خانگی نیز از جمله کارهای تاثیرگذار بر روی زیبایی افراد است.

27 مرداد 1402

نشانه های گردش خون ضعیف کدام است؟

گردش خون برای بدن انسان لازم است، زیرا حمل و نقل اکسیژن و مواد مغذی ضروری را در سراسر بدن تسهیل می نماید. بنابراین گردش خون ضعیف می تواند منجر به مسائل مختلف برای سلامتی گردد.

21 مرداد 1402

برترین زمان مصرف روغن سیاه دانه

سیاه دانه یک گیاه است که بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند و منشأ آن در غرب آسیا واقع شده است. نام سیاه دانه در درمان های طب سنتی بسیار شنیده می گردد و یکی از خواص مهم آن، افزایش فراوری شیر در زنان شیرده است. بعلاوه، سیاه دانه به عنوان یک مسهل، ضدباکتری...

17 مرداد 1402

به غم انگیزترین شکلِ ممکن در پیشخان کتاب فروشی ها نهاده شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در خرم آباد، کتاب به غم انگیزترین شکلِ ممکن مجموعه شعر زنده یاد علی اصغر کرمی، مربی فقید کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان لرستان منتشر شد.

13 مرداد 1402

معرفی شرکت بین المللی نویان طب مانلی

شرکت بین المللی نویان طب مانلی با بیش از پنج سال سابقه در حوزه واردات و فروش تجهیزات پزشکی و زیبایی ازجمله انواع دستگاه لیزر موهای زائد، دستگاه لاغری، دستگاه جوانسازی و دستگاه کیوسوئیچ؛ یکی از برترین کمپانی های دنیا است.

10 مرداد 1402

این مواد غذایی خوشمزه آلزایمر را ضربه فنی می نماید، 6 راه پیشگیری از آلزایمر را بدانیم

آلزایمر خاطرات قربانیان خود را می رباید و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، اما با انجام اقداماتی می توان از بیماری آلزایمر پیشگیری کرد. در اینجا شش راه برای جلوگیری از این شرایط ناتوان کننده و محافظت از سلامت مغز ارائه می گردد.

4 تیر 1402

تنها موجود در دنیا که مردمک چشم آن مستطیل است!

بزها به لطف طراحی مردمک هایشان در تاریکی می توانند ببینند. در حالی که بعضی از حیوانات مردمک های گرد یا عمودی دارند، مردمک چشمان بزی افقی و به شکل مستطیل است. این شرایط به بز اجازه می دهد تا طیف وسیعی از محیط اطراف خود را ببیند. تصور می گردد که بزها می...

21 خرداد 1402

رمان نوجوان به من بگو قارتال منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، رستم و اسفندیار در ایران باستان. هرکول و میناتائور در یونان باستان. نسناس در میان اعراب باستان. ژوپیتر و ونوس در رم باستان؛ همۀ آنها اسطوره های دنیای کهن بوده و کارهای شگفت آوری نموده اند؛ اما دورۀ آنها سر آمده و حالا...

18 خرداد 1402

فیلر زیر چشم چیست و قیمت آن چقدر است؟

در این مطلب قصد داریم شما را با فیلر چشم، انواع و عوارض و بعلاوه قیمت آن ها آشنا کنیم.

8 خرداد 1402

حواس تان به زباله ها باشد! ، صرفه جویی میلیاردی؛ با مدیریت زباله

تقریباً هرروز در بیشتر رسانه ها و مطبوعات، مقالات متعدد و متفاوتی با موضوع مصرف گرایی و تغییر سبک زندگی شهروندان امروزی مشاهده می کنیم و می خوانیم، خروجی این شیوه از زندگی، میزان زیادی زباله است که برای مدیریت شهری دردسرساز و باعث آلودگی و بروز هزینه...

2 خرداد 1402

زنان با وقار چه ویژگی هایی دارند؟

آیا تا به حال در جمعی بوده اید که خانم باشخصیتی با رفتار و ظاهرش شما را جذب خود کند و دیگران در هر جمع و مهمانی از شخصیت و متانت او تعریف کنند؟

1 خرداد 1402

غلبه بر 9 چالش مهم آموزش کارکنان

انواع موثر آموزش کارکنان باعث کاهش جابه جایی کارمندان، افزایش بهره وری کارکنان، ایجاد یک فرهنگ سالم مبتنی بر بازخورد، و یاری به کارکنان شما می گردد تا احساس اطمینان نمایند که آنچه ضروری است را برای انجام برترین کار خود دارند. با ادامه روند دیجیتالی...

30 اردیبهشت 1402

مهم ترین اصول پیاده روی سالمندان که رعایت آن ها لازم است

پیاده روی یک فعالیت بدنی محبوب است که به تقویت عضلات، استخوان ها و بافت همبند و بعلاوه کاهش چربی بدن، افزایش استقامت و بهبود سلامت قلب و عروق یاری می نماید. یکی از مهم ترین مزیت های پیاده روی این است که به هیچ وسیله خاص یا گران قیمتی احتیاج ندارد و در صورت...

21 فروردین 1402

آیا ویروس های زامبی در حال بیدار شدن هستند؟

به گفته دانشمندان، ویروس های زامبی با قدمت 48500 سال می توانند با ذوب شدن یخ های زمین دائم یخ بسته قطب شمال به علت تغییرات اقلیمی، دوباره بیدار شوند.

19 اسفند 1401

شب ادراری در بزرگسالان؛ دلیل، تشخیص و درمان

شب ادراری حدود 1 تا 2% بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری هایی مانند بیش فعالی مثانه، دیابت، آپنه خواب یا عفونت ادراری باعث این مشکل می شوند.

8 اسفند 1401

نشست کتابخوان تخصصی مهندسان برگزار گردید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، نشست کتابخوان تخصصی مهندسان به مناسبت 5 اسفند بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی به میزبانی سازمان نظام مهندسی استان قم و با همکاری اداره کل کتابخانه های استان با حضور مقومی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان و جمعی از اعضا...

5 اسفند 1401

این 5 علامت را برای سلامتی خود جدی بگیرید!

وقتی شما به سلامت بدن بی توجه باشید بدن خود علامت هایی برای هشدار دادن به شما از خود بروز می دهد، نشانه هایی که باید شما را نگران کند.

28 بهمن 1401
تعداد: (471)