مناسب ترین زمان برای سفر به تایلند چه ماهی است ؟

به گزارش مجله مستانه، مناسب ترین زمان برای سفر به تایلند

مناسب ترین زمان برای سفر به تایلند چه ماهی است ؟ سوالی که برای بیشتر ما قبل از مسافرت به هر مقصدی پیش می آید زمان سفر است . در این مقاله از وب سایت خبرنگاران به معرفی شرایط آب و هوا و قیمت ها در ماه های مختلف در تایلند خواهیم پرداخت تا شما بتوانید مناسب ترین زمان را برای سفر به تایلند انتخاب کنید.

مناسب ترین زمان برای سفر به تایلند چه ماهی است ؟

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

قبل از هرچیزی به معرفی کوتاهی از کشور تایلند خواهیم پرداخت تا بیشتر از قبل با این کشور آشنا شوید :

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود 95 درصد مردم بوداییاست.

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همیشه سبز و ساحل شنی سفید است. علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می گذارد. اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها 28درجه سانتیگراد و شب ها 12 درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.

بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند می باشد .بانکوک دارای بیشترین تعداد گردشگر در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا است.

بلیط چارتر هواپیما خرید بلیط هواپیما بلیط ارزان هواپیما

سفر به تایلند در ماه دسامبر (11 آذر - 11 دی)

در این ماه از سال، سواحل غربی کشور خودشان را برای جشن کریسمس و گردشگران آماده می نمایند. اگر قصد سفر در این ماه را داشتید بهتر است از قبل همه چیز را رزرو کنید. تایلند در این موقع از سال بهترین هوای خود را دارد و به همین خاطر سیل جمعیت نیز به اینجا سرازیر می شوند. پیشنهاد ما به شما این است که اول ماه به این کشور بروید تا پول اضافی برای مخارج کریسمس به هتل نپردازید.

سفر به این کشور در ماه نوامبر (11 آبان - 10 آذر)

آفتاب به سواحل غربی کشور برمی شود و هواداران ساحل به آن مناطق روانه می شوند. اگر در اوایل ماه به این کشور بروید خبری از سیل جمعیت و گردشگران نمی بینید. صبح های زود و شب های شمال کشور به دلیل نزدیکی زمستان، سردتر می شوند.

سفر به این کشور در ماه اکتبر (10 مهر - 10 آبان)

بارندگی ها در اوایل ماه همچنان ادامه دارد و دمای هوا همیشه سردتر می شود. در هر حال، اگر به دنبال هوایی خنک، رطوبت کمتر و بارندگی کمتر در اواخر ماه هستید، ماه اکتبر، زمان خوبی برای مسافرت به این کشور است.

رویداد های این ماه

فستیوال گیاه خواران

این فستیوال 9 روزه که در شهر فوکت برگزار می شود، بنا به باور چینی، اعتقاد دارد که اگر 9 روز گوشت را از تغذیه خود حذف کنید، برای سلامت جسم و روان مفید است.

سفر به این کشور در ماه سپتامبر (11 شهریور - 9 مهر)

این ماه رکورد دار بارندگی در کشور است و اگر هدفتان رفتن به سواحل این کشور است، بهتر است خیال ساحل رفتن و شنا کردن را از سرتان بیرون کنید. در عین حال، اگر قصد خرید ارزان دارید و نمی خواهید با انبوه جمعیت رو به رو شوید، این موقع از سال برای شما بهترین موقع است.

سفر به این کشور در ماه آگوست (11 مرداد - 10 شهریور)

سرتاسر کشور در حال بارندگی است و بارش شدید در شمال کشور کاملا طبیعی است. گزینه ساحل رفتن در این ماه منتفی است.

سفر به این کشور در ماه جولای (11 تیر - 10 مرداد)

دمای هوا در این ماه کاهش پیدا می نماید و باد و باران هر چه بیشتر به سمت انتها ماه می رویم بیشتر می شود. سواحل شرقی تایلند همچنان گرم و آفتابی باقی می مانند اما جزایری همچون جزیره کوسامویی همچنان میزبان دانش آموزان است. بهترین موقع برای سفر به این کشور در این ماه، اوایل این ماه است.

سفر به این کشور در ماه ژوئن (12 خرداد - 10 تیر)

ماه ژوئن به این دلیل که خبری از سیل جمعیت گردشگران نیست، ماه خوبی برای سفر به این کشور است. تایلند در این موقع سال هوای آفتابی دارد و موقعیت های زیادی برای خرید ارزان و گشت و گذار نه چندان گران در اختیار شما می گذارد.

سفر به این کشور در ماه مه (12 اردیبهشت - 11 خرداد)

یکی دیگر از بهترین ماه ها برای دیدن این کشور در ماه مه است که به دلیل استقبال زیاد گردشگران قیمت ها افزیش پیدا می نماید. احتمال اینکه در طول این ماه بارندگی وجود داشته باشد کم است. اما اگر می خواهید ساحلی همیشه آفتابی در دسترس شما باشد، سواحل شرقی این خواسته شما را برآورده می نماید.

سفر به این کشور در ماه آوریل (13 فروردین - 11 اردیبهشت)

آب و هوای تایلند در ماه آوریل بهتر از ماه مارس است و سیل گردشگران به این کشور راهی می شود. اگر قصد سفر به تایلند در این ماه را داشتید، حتما از مدتی قبل به فکر رزرو کردن هتل خود باشید تا انتخاب هایتان محدود نباشد. این ماه که مصادف با سال نوی تایلندی (سونگ کران) است، مساوی با تفریحات بیشتر و جمعیت بیشتر است.

ماه آوریل از بهترین زمان برای سفر به تایلند است

رویداد های این ماه:

جشن سال نوی تایلندی

این روز، سال نوی تایلندی است. بر روی مردم و خیابان ها آب معطر می پاشند تا سمبلی از پاک کردن گناهان و بدشانسی باشد.

سفر به این کشور در ماه مارس (11 اسفند - 12 فروردین)

یکی از بهترین مواقعی که تایلند آب و هوای خوب و دلچسب دارد همین ماه مارس است. هوای سرد شمال کم کم ناپدید شده و دمای هوا بین 30 تا 35 درجه سانتی گراد است. این بدین معنا است که به هر جای کشور سفر کنید، با سواحلی آفتابی رو به رو خواهید شد.

سفر به این کشور در ماه فوریه (13 بهمن - 10 اسفند)

در آغاز این ماه، می توان چندین بارش را در سواحل شرقی این کشور پیش بینی کرد اما بقیه کشور در هوای گرم و خشک خود باقی می ماند. تا حدی که در شمال این کشور تنها چندین ساعت می توانید از خنکی صبحگاهی لذت ببرید.

رویداد های این ماه

نمایشگاه گل و گیاه چیانگ مای

نمایشگاهی که 3 روز به طول می انجامد و مجموعه ای از گل های زیبا و خاص و گونه هایی که تنها در همین نمایشگاه می توان پیدا کرد.

سفر به تایلند در ماه ژانویه (12 دی - 12 بهمن)

در این زمان از سال، هوای کل کشور خوب و متعادل است. احتمال کمی وجود دارد که باران ببارد. آب و هوای خنک تر در شمال کشور باعث می شود تا شرایط جوی مناسبی به وجود بیاید و تمام سواحل جنوبی کشور نیز، از گرمای آفتاب لذت ببرند.

رویداد های این ماه

جشن سال نوی چینی (تاریخ آن متغیر است و ممکن است در ماه های آینده باشد)

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 735

به "مناسب ترین زمان برای سفر به تایلند چه ماهی است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب ترین زمان برای سفر به تایلند چه ماهی است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید