تابانان در یک نگاه

به گزارش مجله مستانه، تابانان در کشور اندونزی واقع شده است و با مزارع پلکانی برنج، تپه های سبز و معابد باشکوه، یکی از مقاصد ارزشمند گردشگری در بالی به شمار می رود. معبد تاناه لوت، روستای جاتیلویی و معبد اولون دانو براتان از دیدنی های تابانان محسوب می شوند.

تابانان در یک نگاه

تابانان (Tabanan) یکی از شهرهای استان بالی در کشور اندونزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در نواحی مرکزی و غربی استان و در فاصله 22 کیلومتری از دنپاسار، مرکز بالی واقع شده است.

جمعیت تابانان بیش از 421 هزار نفر و مساحت آن حدود 839 کیلومترمربع است. بیشتر ساکنان بالی را هندوان و بعد از آن، مسلمانان تشکیل می دهند. زبان مردم تابانان، اندونزیایی است و زبان های بالی، چینی و انگلیسی نیز در میان برخی ساکنان رایج است.

مناطق ساحلی تابانان که پیش از این به دلیل مسائل زیرساختی کمتر مورد استقبال گردشگران قرار می گرفت، در سال های اخیر پیشرفت کرده و تعدادی هتل و اقامتگاه خوب در آن ساخته شده است. البته شهرت تابانان در میان توریست ها بیش از همه، به خاطر مزارع پلکانی برنج، تپه های سبز و به خصوص قله باتوکارو است و همچنین روستای جاتیلویی که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

تابانان تحت حکومت مرکزی اندونزی اداره می شود. حکومت مرکزی از نوع جمهوری دموکراتیک با نظام چند حزبی است که رئیس جمهور در راس حکومت و دولت قرار می گیرد. همچنین از سه قوه جداگانه تشکیل می شود؛ قوه مجریه در اختیار دولت، قوه مقننه مشترکا در اختیار دولت و مجلس و قوه قضاییه سازمانی مجزا از دو قوه دیگر است.

آب و هوای تابانان استوایی به شمار می رود. میزان بارش باران در طول سال زیاد است و حتی در فصل خشک و بی باران نیز، بارندگی صورت می گیرد. دمای متوسط هوا در طول سال از 24.9 تا 26.5 درجه سانتی گراد تغییر می کند و میانگین بارش سالانه 2178 میلی متر گزارش شده است.

نزدیک ترین فرودگاه به تابانان، فرودگاه بین المللی انگوراه رای است که در فاصله 34 کیلومتری واقع شده است و در آن پروازهایی از/ به هنگ کنگ، شانگهای، کوالالامپور، سیدنی، دوحه و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. پرواز تهران نیز به صورت فصلی در این فرودگاه صورت می گیرد. همچنین جاده ساحلی و اصلی که دنپاسار را به غرب بالی متصل می کند، از این شهر می گذرد و دسترسی را به مناطق توریستی مهم در جنوب بالی ممکن می کند. برای جابجایی های درون منطقه ای تاکسی، ماشین های اجاره ای و بمو ها مناسب هستند.

صنایع دستی بومی، کنده کاری های چوبی، انواع باتیک و زیورآلات از سوغاتی های تابانان به شمار می رود. شما برای خرید می توانید به مال کامپوئنگ لوت (Mall Kampoeng Lot) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های تابانان می توان به معبد تاناه لوت (Tanah Lot Temple)، دریاچه براتان (Lake Beratan)، معبد لوهور باتوکارو (Luhur Batukaru Temple)، معبد اولون دانو براتان (Ulun Danu Bratan Temple) و باغ گیاه شناسی بالی (Bali Botanic Garden) اشاره کرد.

دیگر دیدنی های تابانان شامل پارک پروانه های بالی (Bali Butterfly Park)، ساحل بالین (Balian Beach)، معبد ویهارا دارما گیری (Vihara Dharma Giri) و چشمه آبگرم انگسری (Angseri Hot Spring) می شود. همچنین موتورسواری یکی از فعالیت های مهیج و مورد علاقه گردشگران در تابانان است.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / en.climate-data.org / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 420

به "تابانان در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابانان در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید