نشریه فوربس: آمار رسمی تلفات کرونا در آمریکا دروغ است

به گزارش مجله مستانه، نتایج یک پژوهش تازه از سوی دانشگاه هاروارد نشان می دهد آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کووید- 19در مراکز نگهداری سالمندان سراسر آمریکا هزاران نفر کمتر از ارقام رسمی دولت فدرال است.

نشریه فوربس: آمار رسمی تلفات کرونا در آمریکا دروغ است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران نشریه فوربس در گزارشی نوشت: نتایج یک پژوهش تازه از سوی دانشگاه هاروارد نشان می دهد آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کووید- 19در مراکز نگهداری سالمندان سراسر آمریکا هزاران نفر کمتر از ارقام رسمی دولت فدرال است.

بر اساس پژوهشی که روز پنجشنبه در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، آمار دولت فدرال ایالات متحده در مورد مرگ و میر سالمندان ناشی از کووید-19 هزاران نفر کمتر از مقدار واقعی است.

در این پژوهش که گروهی از محققان دانشگاه هاروارد شرکت دارند، نشان می دهد که آمار دولت فدرال در مورد تعداد مبتلایان و مرگ و میر سالمندان در سال 2020 به ترتیب 12 و 14 درصد کمتر از مقدار واقعی است.

بر این اساس مرگ و میر 16 هزار و 623 سالمند در سراسر کشور در این آمار به حساب نیامده و این نشان می دهد که بیش از 118هزار و 300 نفر از ساکنان خانه سالمندان در سال گذشته بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند. این رقم برابر است با 30 درصد مرگ و میر های ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده.

در ادامه گزارش فوربس آمده است که مغایرت آمار رسمی با تعداد واقعی به این علت است که دولت فدرال تا سه ماه پس از شروع توسعه همه گیری کرونا (ماه مه برابر با اردیبهشت ماه)، خانه های سالمندان را ملزم به گزارش موارد و مرگ و میر ناشی از کووید-19 نکرد.

همه گیری کووید-19 تاثیر نامتناسبی بر ساکنان خانه های سالمندان داشته است که بیشتر مستعد بیماری های شدید هستند. با این حال، موارد مرگ و میر در این مراکز از زمان توزیع گسترده واکسن ها به شدت کاهش یافته است. براساس داده های فدرال، 83 درصد از ساکنان خانه های سالمندان به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده اند، در حالی که این رقم میان کارکنان این مراکز نزدیک به 62 درصد است.

نیویورک از جمله استان هایی است که در زمان شروع همه گیری ویروس کرونا به علت مسائل مربوط به داده های مرگ و میر در خانه سالمندان مورد توجه ویژه نهاده شد و درواقع یکی از رسوایی های است که منجر به سقوط سیاسی اندرو کومو فرماندار پیشین شد. یک گزارش ماه ژانویه دفتر دادستان کل استان نیویورک نشان داده است که کومو مرگ و میر در خانه های سالمندان را تا 50 درصد کمتر از مقدار واقعی تخمین زده و به عبارتی تنها کسانی را که در خانه های سالمندان فوت نموده اند در آمار مرگ و میر به حساب آورده، نه کسانی را که پس از انتقال به بیمارستان جان باخته اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از 41 میلیون و 800 هزار نفر در آمریکا به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 677 هزار و 900 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1671

به "نشریه فوربس: آمار رسمی تلفات کرونا در آمریکا دروغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشریه فوربس: آمار رسمی تلفات کرونا در آمریکا دروغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید