هشدار یونیسف نسبت به بحران گرسنگی در یمن

به گزارش مجله مستانه، سازمان حمایت از بچه ها سازمان ملل (یونیسف)، نسبت به کشیده شدن میلیون ها یمنی دیگر به بحران گرسنگی به دلیل فروپاشی اقتصادی ناشی از جنگ هشت ساله هشدار داد.

هشدار یونیسف نسبت به بحران گرسنگی در یمن

به گزارش ایسنا به نقل از صدی البلد، یونیسف، جمعه، دربیانیه ای که در توییتر منتشر کرد خاطرنشان کرد که گرسنگی بچه ها در یمن ناشی از کمبود مواد غذایی نیست بلکه گرسنگی آن ها ناشی از قیمت بالای قیمت مواد غذایی است که خارج ازتوان پرداخت خانواده های آن ها است.

این سازمان بین المللی همچنین اضافه کرد که نمی توان تاثیر جنگ طولانی هشت ساله و به تبع آن فروپاشی مالی یمن را در این زمینه نادیده گرفت.

یونیسف در این بیانیه هشدار داد در صورت عدم اتخاذ رویکرد های لازم در این زمینه احتمال کشیده شدن میلیون ها یمنی دیگر به بحران گرسنگی در این کشور وجود دارد.

فروپاشی مالی ناشی از محاصره عربستان بر یمن و در پی آن سقوط ارزش پول این کشور، قیمت مواد غذایی به شکل دیوانه واری افزایش یافت به گونه ای که افزایش صددرصدی در قیمت ها را موجب شد.

از سوی دیگر سازمان های حقوق بشری فعال در یمن، از کمبود بودجه برای عملیات های بشردوستانه خود در این کشور شکایت دارند به گونه ای که خاطرنشان کردند امسال به 3.9 میلیارد دلار جهت پوشش عملیات خود در یمن نیاز دارد.

در همین زمینه سازمان ملل در تلاش است که کنفرانسی جهت جمع آوری کمک های مالی برای یمن در اواسط ماه جاری برگزار کند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1910

به "هشدار یونیسف نسبت به بحران گرسنگی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یونیسف نسبت به بحران گرسنگی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید