قوانین پارک موتور و ماشین در یک پارکینگ

به گزارش مجله مستانه، مجتمع‌های مسکونی قوانین و مقرراتی دارند که ساکنان باید از آن‌ها پیروی کنند تا زندگی‌شان به طور مسالمت‌آمیز و آرام پیش برود. یکی از منابع اصلی اختلاف‌نظر میان همسایگان، استفاده از پارکینگ مجتمع است. برخی افراد بدون مجوز از پارکینگ استفاده می‌کنند که منجر به درگیری با سایر ساکنان می‌شود. ناآگاهی از قوانین، زمینه‌ساز ایجاد اختلاف میان افراد است. مثلاً برخی علاوه بر ماشین شخصی، موتور نیز در پارکینگ پارک می‌کنند که موجب نارضایتی دیگران می‌شود. اگر ساکنان درک درستی از قوانین داشته باشند، بسیاری از این مشکلات به راحتی حل خواهد شد. در این مقاله سعی می‌کنیم به قوانین مربوط به پارکینگ بپردازیم و بررسی کنیم آیا پارک همزمان موتور و ماشین در یک پارکینگ ممنوع است یا خیر.

قوانین پارک موتور و ماشین در یک پارکینگ

آیا پارک همزمان ماشین و موتور در پارکینگ مجاز می باشد ؟

یکی از منابع اصلی اختلاف میان همسایگان، پارک همزمان ماشین و موتور توسط برخی افراد در پارکینگ است. اگر ساکنان نسبت به قوانین پارکینگ آگاهی داشته باشند، چنین استفاده‌های غیرمجاز انجام نمی‌شود و در نتیجه اختلافات کاهش می‌یابد.

طبق قوانین، پارکینگ به دو دسته اختصاصی و مشاع تقسیم می‌شود. افرادی که از این تفکیک آگاهی دارند، می‌توانند به راحتی مسائل پیش آمده را حل کنند.

انواع پارکینگ و قوانین آنها

از نظر قانون و عرف جامعه، پارکینگ‌ها به دو دسته اختصاصی و مشاع تقسیم می‌شوند که هر کدام قوانین خاص خود را دارند. ضروری است افراد نسبت به قوانین مربوط به هر دسته آگاهی داشته باشند. در ادامه به تشریح هرکدام از انواع پارکینگ و قوانین مرتبط با آنها می‌پردازیم.

پارکینگ اختصاصی چه قوانینی دارد ؟

پارکینگ اختصاصی بخشی از ملک شخصی مالک است که محدوده آن در سند ملک یا قرارداد اجاره مشخص شده است. در پارکینگ اختصاصی، مالک با هیچ‌کس دیگری شریک نیست و همسایگان حق استفاده از آن را ندارند. مالک می‌تواند انواع وسایل نقلیه شخصی خود مانند خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه را در آن پارک کند.

پارکینگ مشاع چه قوانینی دارد ؟

پارکینگ مشاع، پارکینگی است که در سند مالکیت هیچ‌یک از ساکنان ذکر نشده باشد. مدیریت پارکینگ مشاع پیچیده‌تر از پارکینگ اختصاصی است. پارکینگ مشاع، پارکینگ مشترک میان واحدهای یک آپارتمان است که به صورت توافقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً امکان استفاده یا عدم استفاده از پارکینگ مشاع، از قبل به مستأجر یا خریدار اطلاع داده می‌شود.

آیا در پارکینگ یک شخص ، همسایه دیگری می تواند خودرو یا موتور خود را پارک کند ؟

اگر همسایه‌ای بخواهد از پارکینگ همسایه دیگر استفاده کند، باید مستقیماً با صاحب پارکینگ صحبت کرده و رضایت ایشان را جلب نماید.

در صورتی که صاحب پارکینگ، خودرو نداشته باشد و پارکینگش خالی بماند، می‌تواند آن را به یکی از همسایگان ساکن در همان مجتمع مسکونی اجاره دهد یا بفروشد. مالک جدید می‌تواند وسایل نقلیه خود را در آن پارک کند.

لازم به ذکر است مالکان نمی‌توانند پارکینگ اختصاصی خود را به افراد خارج از مجتمع اجاره دهند یا بفروشند. البته پس از توافق با سایر همسایگان، مالک می‌تواند پارکینگ خود را به مدت محدودی به فرد دیگری خارج از ساختمان اجاره دهد.

انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1986

به "قوانین پارک موتور و ماشین در یک پارکینگ" امتیاز دهید

4 کاربر به "قوانین پارک موتور و ماشین در یک پارکینگ" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین پارک موتور و ماشین در یک پارکینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید