پژوهشگاه مواد و انرژی میزبان کارگاه بین المللی نانوفناوری و انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش مجله مستانه، کارگاه بین المللی نانوفناوری و انرژی های تجدیدپذیر با حمایت سازمان های بین المللی کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) و بنیاد علمی اکو (ECOSF) و با همکاری بنیاد علمی و فناوری جایزه مصطفی (ص) و دبیرخانه برنامه تبادل علم و فناوری (STEP)، در تاریخ 19 آبان ماه جاری در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار می گردد.

پژوهشگاه مواد و انرژی میزبان کارگاه بین المللی نانوفناوری و انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش خبرنگاران، دکتر فاطمه ترک نیک، سرپرست دبیرخانه شبکه نانوفناوری کشورهای دنیا اسلام(INN) مستقر در پژوهشگاه مواد و انرژی با اعلام این خبر گفت: در این رویداد 11 دانشمند از دنیا اسلام در کنار نخبگان و استادان ایرانی، با هدف معرفی پیشرفت های جدید، آنالیز چالش های پیش رو و راهکارهای ارتقای کیفی محصولات موجود، گفتگو میان استادان و محققان فعال و تقویت همکاری های بین المللی، به ارائه دستاوردهای خود می پردازند.

وی اضافه نمود: این کارگاه با 5 محور تخصصی نانوفناوری، پزشکی و سلامت محیط زیست؛ تأثیرات زیست محیطی؛ منابع و فناوری های انرژی های تجدیدپذیر؛ فناوری های پیشرفته انرژی (باتری، سلول خورشیدی و …) و اقتصاد، سیاست و برنامه ریزی در موضوع انرژی های تجدیدپذیر تعریف شده است. لذا، فرصت بسیار مغتنمی برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان ایرانی علاقه مند فراهم آمده تا در فرایند شبکه سازی، به توسعه و تقویت همکاری های هدفمند علمی بین المللی برای بسترسازی اجرای پروژه های مشترک بین المللی و اعزام دانشجویان به دوره های کوتاه مدت در راستای اشاعه مأموریت ها و رسالت شبکه INN بپردازند.

دکتر ترک نیک اظهار داشت: علاقه مندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام، به پایگاه اینترنتی https://www.comstech-nanonet.org/ مراجعه نمایند. مهلت ارسال فرم ثبت نام به ایمیل [email protected] تا چهارشنبه 15 آبان جاریادامه خواهد داشت و به شرکت نمایندگان و سخنرانان کارگاه، به ترتیب گواهی معتبر بین المللی حضور و ارائه به زبان انگلیسی اعطا خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، کارگاه بین المللی نانوفناوری و انرژی های تجدیدپذیر (NTRE2019)، سومین رویداد بزرگ بین المللی شبکه نانوفناوری دنیا اسلام (INN) به شمار می رود. دو سال گذشته نیز کارگاه بین المللی دو روزه نانوفناوری و نانوپزشکی (NTNM2017) در 6 محور با حضور 25 دانشمند دنیا اسلام از 14 کشور (هلند، مالزی، پاکستان، هند، انگلستان، نروژ، بنگلادش، استرالیا، ژاپن، عمان، قرقیزستان، عراق، آمریکا و ایران) با 32 سخنرانی به زبان انگلیسی در اردیبهشت 1396 برگزار گردید و در کنار این رویداد، 9 کارگاه بین المللی و 84 پوستر از مقالات پژوهشی نیز ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 450

به "پژوهشگاه مواد و انرژی میزبان کارگاه بین المللی نانوفناوری و انرژی های تجدیدپذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگاه مواد و انرژی میزبان کارگاه بین المللی نانوفناوری و انرژی های تجدیدپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید