کشف یک جانور اقیانوسی با بیست بازو که شبیه موجودات فضایی است

به گزارش مجله مستانه، دانشمندان سوار بر یک کشتی تحقیقاتی در نزدیکی قطب جنوب، تور های خود را از آب سرد اقیانوس بیرون کشیدند. آن ها از بین صید های خود، موجودی با 20 بازو و فرم بدنی تعیین پیدا کردند. تعیین شده است که این موجود یک گونه نو است که قبلا شناسایی و توصیف نشده بود.

کشف یک جانور اقیانوسی با بیست بازو که شبیه موجودات فضایی است

به گزارش فرادید، بر اساس مطالعه ای که 14 جولای در مجله Invertebrate Systematics منتشر شد، محققان اقیانوس جنوبی را در چندین سفر تحقیقاتی بین سال های 2008 تا 2017 جستجو کردند. آن ها در جستجوی گروهی از حیوانات دریایی مرموز به نام پروماکوکرینوس یا ستاره های پَرگونۀ قطب جنوب بودند.

به گفته محققان، ستاره های پَرگونۀ قطب جنوب، حیوانات بزرگی هستند که می توانند از حدود 65 فوت تا حدود 6500 فوت زیر آب زندگی نمایند؛ آن ها در هنگام شنا ظاهری ماورایی دارند. اگرچه هم ستارگان دریایی و هم پر های دریایی از بی مهرگان اقیانوسی هستند، ستاره های پَرگونه از ستاره های دریایی شناخته شده تر، متمایز هستند.

محققان طی آنالیز هایشان، هشت ستاره پرگونه با شکل بدنی متمایز را جمع آوری کردند و گونه نوی را کشف کردند: Promachocrinus fragarius یا ستاره پرگونه توت فرنگی قطب جنوب.

بر اساس این مطالعه، ستاره پرگونه توت فرنگی قطب جنوب دارای 20 بازو است که از بدن توت فرنگی طور مرکزی او منشعب می گردد. رنگ این موجود می تواند از بنفش تا قرمز تیره متغیر باشد. محققان هنوز کل پیکر این حیوان را مقدار گیری ننموده اند.

تصاویر نشان می دهد این گونه نو دارای دو نوع زائده است. بازو های پایین تر و کوتاه تر آن تقریباً راه راه و ناهموار هستند، در حالی که بازو های بالاتر و بلندتر تقریباً پَردار و نرم هستند.

عکس نمای نزدیک، پایین تنه ستاره پرگونه توت فرنگی قطب جنوب را نشان می دهد که شکلی تقریباً مثلثی دارد، در بالا پهن تر و به سمت نوک گرد پایین، باریک تر می گردد. بافت آن ناهموار به نظر می رسد و تورفتگی های دایره مانندی دارد که احتمالاً از بازو های شکسته به جای مانده اند.

محققان نام این گونه نو را به علت شباهت شکل بدنش به توت فرنگی، توت فرنگی نامگذاری کردند.

نمای نزدیک از بخش مرکزی بدن Promachocrinus fragarius یا ستاره پرگونه توت فرنگی قطب جنوب

محققان می گویند ستاره پر توت فرنگی قطب جنوب در سراسر اقیانوس جنوبی از اعماق حدود 215 فوت تا حدود 3840 فوت پیدا شده است. گونه نو بر اساس شکل بدن و تجزیه و تحلیل DNA شناسایی شد. محققان چندین گونه دیگر از ستاره پرگونۀ قطب جنوب از جمله سه گونه نو دیگر را هم ثبت نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2158

به "کشف یک جانور اقیانوسی با بیست بازو که شبیه موجودات فضایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک جانور اقیانوسی با بیست بازو که شبیه موجودات فضایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید