آخرین دستاوردها در حوزه سلول های بنیادی ارائه می گردد

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران، دکتر یاسر تهمتنی، دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی در جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان، با بیان اینکه در این کنگره مسائل پایه ای با کاربرد درمانی مورد آنالیز قرار می گیرند، گفت: تکوین عصب و سلول های شبکه ای، زیست شناسی پانکراس و دیابت، تکوین عصب و سلول های شبکه ایه چشم، مهندسی بافت، پرتوانی، سرطان، استفاده از مدل های سلولی برای تشخیص بیماری ها که انقلابی در کاربرد اخلاقی حیوانات آزمایشگاهی است از محورهای مباحث یازدهمین کنگره بین المللی سلولهای بنیادی به شماره می رود.

آخرین دستاوردها در حوزه سلول های بنیادی ارائه می گردد

وی در مورد آمار مقالات یازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی، گفت: از 515 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره، 200 مقاله مرتبط با یازدهمین کنگره سلول های بنیادی است که از این تعداد 7 مقاله به صورت سخنرانی و 124 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد بیش از 30 درصد مقالات خارجی هستند و از کشورهای ایتالیا، آلمان، امریکا، فرانسه، کانادا، هند و چین در این کنگره حضور دارند.

به گفته وی: کارگاه آموزشی جداسازی و تخلیص سلول های بنیادی مزان شیمی از منابع مختلفی همچون مغز استخوان، پالپ دندان و بافت چربی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه یکی از محدود سلول های بنیادی، سلول های بنیادی مزان شیمی است، گفت: اینکه منبع تخلیص این سلول از کدام یک از منابع مغز استخوان، پالپ دندان یا بافت چربی است و کدام یک از اینها در درمان بیماری تاثیر دارد، جای بحث و آنالیز را ایجاد می نماید.

وی با بیان اینکه با دیدگاه تقویت نگاه بین رشته ای به برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی پرداخته ایم، گفت: شرکت کنندگان حوزه زیست شناسی، مهندسی و پزشکان در این کنگره حضور دارند که در 7 محور از سه زاویه مختلف موضوع سلول های بنیادی را مورد بحث و آنالیز قرار می دهند.

به گزارش خبرنگاران، شانزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان از یازدهم تا چهاردهم شهریورماه در سالن همایش های رازی برگزار می گردد. یازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی نیز در طی همین روزها برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 361

به "آخرین دستاوردها در حوزه سلول های بنیادی ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین دستاوردها در حوزه سلول های بنیادی ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید