شروع پروازهای تهران و عتبات عالیات از فرودگاه اراک

به گزارش مجله مستانه، ظرفیت پایانه هوایی فرودگاه اراک 70 درصد افزایش داشته است و پروازها به مقاصد تهران و عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان در فرودگاه اراک شروع خواهند شد.

شروع پروازهای تهران و عتبات عالیات از فرودگاه اراک

رحیم حسین نسب، مدیرکل فرودگاه اراک با اشاره به افزایش 70 درصدی ظرفیت انتهاه هوایی این فرودگاه گفت:

پروازها به مقاصد تهران و عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان در فرودگاه اراک شروع خواهند شد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحیم حسین نسب، مدیرکل فرودگاه اراک با اشاره به اقدامات اجرا شده برای توسعه این فرودگاه گفت:

تقریبا دو سال است که در فرودگاه سمنان روی توسعه زیرساخت کار نموده ایم. با این دو سال با توسعه شبکه آی تی، افزایش حجم ترمینال و افزایش زیرساخت های فرودگاه انتها سال 95 آمادگی پذیرش پروازهای خارجی را پیدا کردیم.

حسین نسب به توسعه زیرساخت ها در فرودگاه اراک اشاره نمود و اضافه نمود:

ترمینال این فرودگاه برای پرواز داخلی و برای هواپیماهای صد نفره ساخته شده بود. با توجه به اینکه پروازها بزرگ تر شده و پرواز خارجی نیز اضافه شده بود، لازم بود هم المان های پروازهای خارجی مانند کنترل گذرنامه، گمرک و قرنطینه را اضافه کنیم و هم فضای فرودگاه را توسعه دهیم.

با تخصیص 4 میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، بهسازی فرودگاه اراک انجام شد. در این بهسازی ها مساحت انتهاه از 1360 مترمربع به 2340 مترمربع افزایش پیدا کرد و 70 درصد به ظرفیت این انتهاه اضافه نموده شد. اکنون ظرفیت انتهاه فرودگاه اراک برای پروازهای خروجی و ورودی 340 نفر در ساعت است و این امکان را دارد که به راحتی پروازهای 170 نفره و پروازهای خارجی را پذیرا باشد.

زیباسازی انتهاه هوایی فرودگاه اراک نیز در دستور کار واقع شده است و در امسال به انجام خواهد رسید.

شروع پروازهای تهران و عتبات عالیات بعد از ماه رمضان

مدیرکل فرودگاه اراک در ارتباط با برقراری پرواز تهران به اراک گفت:

پرواز تهران جزو اولویت های استان مرکزی است. نزدیک به یک سال است که برای برقراری این پرواز برنامه ریزی می کنیم و به همین دلیل قراردادی آماده شده که به زودی به امضای مدیرعامل ایران ایر نیز خواهد رسید.

استان مرکزی تعهد نموده بود که فضای اداری و دفتر فروش برای ایران ایر در نظر بگیرد. اکنون محل استقرار خدمه این شرکت تهیه شده و پرواز تهران بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

حسین نسب به برقراری پروازهای خارجی در سال 95 از فرودگاه اراک اشاره نمود و اضافه نمود:

پروازهای خارجی فرودگاه اراک با پروازهای عتبات عالیات راه اندازی در سال 95 شد؛ اما در سال 96 بعد از ماه مبارک رمضان متأسفانه با زیاده طلبی آژانس های حج و زیارتی مسافرهای هوایی به مسافرهای زمینی تبدیل شدند و به همین دلیل پروازهای عتبات از فرودگاه اراک لغو شدند.

وی ادامه داد:

ما تمام کوشش خود را کردیم که جلوی این اتفاق ناخوشایند را بگیریم. کارهای خوبی اجرا شده و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان پروازهای عتبات راه اندازی گردد.

لازم به ذکر است در حال حاضر پرواز هایی به مقاصد عسلویه و مشهد و بعلاوه روزانه 30 تا 40 سورتی پرواز آموزشی از فرودگاه اراک انجام می گردد

منبع: کجارو / cannews.ir
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1870

به "شروع پروازهای تهران و عتبات عالیات از فرودگاه اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پروازهای تهران و عتبات عالیات از فرودگاه اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید