آمریکا در خصوص استفاده احتمالی پاکستان از جنگنده اف-16 علیه هند تحقیق می نماید

به گزارش مجله مستانه، یک مقام سفارت آمریکا در اسلام آباد تأکید کرد دولت متبوعش در خصوص استفاده احتمالی پاکستان از جنگنده های اف-16 برای سرنگونی جنگنده هندی تحقیق خواهد نمود.

آمریکا در خصوص استفاده احتمالی پاکستان از جنگنده اف-16 علیه هند تحقیق می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی سفارت آمریکا در اسلام آباد روز یکشنبه با اعلام اینکه کشورش در خصوص استفاده احتمالی پاکستان از جنگنده های آمریکایی اف-16 برای سرنگونی جنگنده میگ-21 ارتش هند تحقیق خواهد نمود به خبرنگاران گفت: ما از این گزارش ها آگاهیم و در جست و جوی اطلاعات بیشتر هستیم. ما بحث سوءاستفاده های احتمالی از قراردادهای دفاعی را با جدیت دنبال می کنیم.

اگرچه اطلاعات زیادی در خصوص مفاد دقیق قرارداد فروش جنگنده های اف-16 به نیروی هوایی پاکستان توسط شرکت نظامی لاکهید مارتین آمریکا در دسترس رسانه ها نیست، اما از آنجا که آمریکا همیشه کوشش نموده است تا در مناقشات بین پاکستان و هند خود را بی طرف نشان دهد این احتمال وجود دارد که پنتاگون شرط عدم استفاده از جنگنده های اف-16 علیه هند را در قرارداد فروش این جنگنده ها به پاکستان گنجانده باشد.

روز چهارشنبه پس از سرنگونی جنگنده مهاجم هندی توسط جنگنده های پاکستانی، مقامات نظامی دهلی نو مدعی شدند که پاکستان با استفاده از جنگنده های آمریکایی اف-16، جنگنده میگ-21 ارتش هند را هدف قرار داده است؛ ادعایی که بلافاصله از سوی سخنگوی ارتش پاکستان تکذیب شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 78

به "آمریکا در خصوص استفاده احتمالی پاکستان از جنگنده اف-16 علیه هند تحقیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در خصوص استفاده احتمالی پاکستان از جنگنده اف-16 علیه هند تحقیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید