ادامه آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا اواسط هفته، بارش باران در بعضی استان ها

به گزارش مجله مستانه، بنابر اظهارات رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت و در روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج است.

ادامه آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا اواسط هفته، بارش باران در بعضی استان ها

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا شرایط جوی استان های کشور طی پنج روز آینده را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آدینه (25 آذرماه) در شرق استان های لرستان و خوزستان، جنوب همدان و مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس، بعضی منطقه ها اصفهان، یزد، سمنان و شرق تهران و بعلاوه در بعضی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و در سواحل شمالی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد.

وی با بیان اینکه شنبه (26 آذرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان افزایش می یابد و غرب دریای خزر مواج است، گفت: بعلاوه در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و کرمان، بعضی منطقه ها اصفهان، یزد، سمنان و ارتفاعات تهران بارش باران و در ارتفاعات برف انتظار می رود.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و ابرناکی و در ارتفاعات رگبار پراکنده پیش بینی می گردد.

ضیائیان اضافه نمود: دوشنبه (28 آذرماه) فقط در جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و در سایر منطقه ها کشور جو آرام و پایدار است.

وی با بیان اینکه سه شنبه (29 آذرماه) در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد یادآور شد: به تدریج از اوایل شب در شرق اردبیل و گیلان نیز ابرناکی، کاهش دما و بارش انتظار می رود و در سایر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار حاکم می گردد.

بنابر اظهارات رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت و در روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج است.

ضیائیان درباره شرایط جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا 26 آذر ماه ابری با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه 27 آذر ماه صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (25 و 26 آذرماه) بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد گرم ترین و طی امروز (25 آذرماه) شهرکرد با دمای 3- درجه سانتیگراد و فردا(26 آذر) کرمان با دمای 2- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2059

به "ادامه آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا اواسط هفته، بارش باران در بعضی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا اواسط هفته، بارش باران در بعضی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید