ارتقای چهار پله ای رتبه ایران در فراوری آلومینیوم با افتتاح کارخانه لامرد

به گزارش مجله مستانه، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رتبه 18 ایران در فراوری آلومینیوم دنیا، اظهار کرد: با افتتاح کارخانه آلومینیوم لامرد، رتبه ایران به 14 ارتقا می یابد.

ارتقای چهار پله ای رتبه ایران در فراوری آلومینیوم با افتتاح کارخانه لامرد

به گزارش خبرنگاران - منطقه فارس، رضا رحمانی چهارشنبه اول اسفند در بازدید از کارخانه آلومینیوم لامرد، این طرح را موتور محرک توسعه مالی بسیاری از صنایع کشور دانست که در فاز نخست آن فراوری 300 هزار تن شمش آلومینیوم پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 75 درصدی این کارخانه، اضافه کرد: عملیات اجرایی کارخانه آلومینیوم لامرد با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون دلاری و سرمایه گذاری مستقیم در حال اجرا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت فراوری آلومینیوم کشور در برنامه ششم 800 هزار تن است، اعلام نمود: با راه اندازی فازهای جدید، هدف گذاری دولت بیشتر از این رقم و معادل یک و نیم میلیون تن خواهد بود.

رحمانی با یادآوری این موضوع که ایران در فراوری فولاد جلوتر از کشورهای ایتالیا و فرانسه است، گفت: در فولاد رتبه دهم جهان و در فراوری مس نیز با اجرای پروژه های جدید در جمع 10 کشور فراوری کننده مس قرار خواهیم گرفت.

به گفته وی، کارخانه ذوب آلومینیوم جنوب چهارمین کارخانه فراوری آلومینیوم در کشور و بزرگترین و مدرن ترین کارخانه فراوری آلومینیوم و آنود در خاورمیانه است و چهار هزار و 500 نفر نیرو در دو شیفت کاری در حال تکمیل این کارخانه هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: مقرر شده که کارخانه آلومینیوم لامرد در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد و یک هزار و 200 نفر در فاز اول آن مشغول به کار شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 71

به "ارتقای چهار پله ای رتبه ایران در فراوری آلومینیوم با افتتاح کارخانه لامرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای چهار پله ای رتبه ایران در فراوری آلومینیوم با افتتاح کارخانه لامرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید