از شکست سرطان تا خط و نشان برای 63 کیلوهای کشتی فرنگی، آقانیا: هیچ وقت امید و انگیزه ام را از دست ندادم

به گزارش مجله مستانه، دارنده مدال برنز المپیک جوانان که در دور برگشت لیگ همه حریفانش را با امتیاز عالی برده می گوید: طی دو سالی که مشغول مبارزه با بیماری سرطان بوده، هیچ گاه امید و انگیزه اش را از دست نداده است.

از شکست سرطان تا خط و نشان برای 63 کیلوهای کشتی فرنگی، آقانیا: هیچ وقت امید و انگیزه ام را از دست ندادم

محمدرضا آقانیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص مبارزه هایش در دور مقدماتی لیگ برتر کشتی فرنگی، گفت: برای تیم باشگاهی ام سید بابل، 6 دور کشتی گرفتم. 5 حریفم را در وزن 63 کیلو بردم و تنها باختم هم در دور رفت مربوط به حضورم در وزن 67 کیلو بود که به خاطر ارنج تیمی، به وزن بالاتر رفته بودم. در دور برگشت که در هر سه مسابقه در وزن خودم کشتی گرفتم، همه حریفانم را با امتیاز بالا شکست دادم. این تنها کاری است که برای تیم باشگاهم می توانستم انجام دهم. باید برای این تیم در لیگ کشتی می گرفتم.

وی ادامه داد: خدا را شکر با تمریناتی که با مربیانم سیدصابر و سیدهاشم میرزاده در باشگاه بابل داشتیم، به آمادگی خوبی رسیدم. از وقتی که مریضی ام و دوره درمان تمام شد، مربی ام خواست که به باشگاه بروم و تمریناتم را از سر بگیرم. با برنامه ریزی خوبی که داشتیم، به شرایط آمادگی رسیده ام و انگیزه زیادی هم برای آینده دارم.

آقانیا با بیان اینکه طبق چرخه انتخابی تیم ملی باید در مسابقه انتخابی استانی کشتی بگیرد گفت: باید در این رقابت ها شرکت کنم تا سهمیه حضور در قهرمان کشوری را به دست آورم.

این کشتی گیر 24 ساله بابلی که طی دو سال گذشته دو بار مورد عمل جراحی نهاده شد و فرایند درمانی اش برای مبارزه با سرطان را پشت سر گذاشت، تاکید نمود: قبل از بیماری، آخرین مسابقه ای که رفتم مسابقات جایزه بزرگ مجارستان در سال 98 بود. بعد درگیر بیماری و فرایند درمانم شدم. حالا کاملا خوب شده ام و فقط باید چند ماه یک بار شرایطم مورد آنالیز قرار گیرد. من همان روزها هم که درگیر بیماری و درمان بودم، روحیه ام خیلی خوب بود، می خواستم زودتر خوب شوم که به کشتی برگردم.

وی در خصوص اینکه با توجه به قهرمانی محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم است که دوباره در وزن 63 کیلو روی تشک رفته است، گفت: من قبلا هم در مصاحبه گفته بودم او قهرمان جهان می گردد، برایش خیلی دعا کردم. هم رفیقم هست و هم کشتی گیر بسیار خوبی، به خاطر شرایط وزنی خودم که فعلا شرایط مساعدی برای حضور در 63 کیلو دارم، به این وزن آمدم. ان شاءالله برای المپیک هم به 60 کیلو می روم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1794

به "از شکست سرطان تا خط و نشان برای 63 کیلوهای کشتی فرنگی، آقانیا: هیچ وقت امید و انگیزه ام را از دست ندادم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شکست سرطان تا خط و نشان برای 63 کیلوهای کشتی فرنگی، آقانیا: هیچ وقت امید و انگیزه ام را از دست ندادم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید