اسکاتلند لایحه همه پرسی استقلال را منتشر کرد

به گزارش مجله مستانه، دولت اسکاتلند امروز با انتشار لایحه ای، چارچوب قانونی برای همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را معین کرد.

اسکاتلند لایحه همه پرسی استقلال را منتشر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت اسکاتلند امروز چهارشنبه لایحه ای را منتشر کرد که چارچوب قانونی همه پرسی استقلال را معین می نماید.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولا استرجون وزیر اول اسکاتلند در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: لایحه ای منتشر شده است که قوانینی را برای همه پرسی معین می نماید که به مردم اسکاتلند اجازه می دهد تا به جای اینکه برگزیت به ما تحمیل گردد، درباره آینده خودمان تصمیم بگیریم...

دولت اسکاتلند هم خاطرنشان کرد: این لایحه شامل مقررات مربوط به تاریخ، سوال و دوره همه پرسی است که قانون ثانویه آن را معین میکند. پیش بینی شده است که برگزاری همه پرسی استقلال، پس از انتقال قدرت صورت گیرد و تضمین گردد که چنین همه پرسی از لحاظ قانونی به چالش کشیده نخواهد شد.

نخستین همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا در سال 2014 با اختلاف کمی در آرا مغلوب شد (جزئیات بیشتر) حامیان استقلال همچنان با برگزاری تظاهرات از استقلال اسکاتلند از بریتانیا حمایت می نمایند. (جزئیات بیشتر)

مسائل به وجود آمده در راستا برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، فشارهای همه جانبه علیه لندن را افزایش داده است. استرجون پیش از این گفته بود تقلا و کوشش لندن در راستای ترسیم راهی برای برگزیت احتمال برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند را تقویت می نماید.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما در این میان رای اکثریت مردم اسکاتلند به تنهایی، ماندن در اتحادیه اروپا بود.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 128

به "اسکاتلند لایحه همه پرسی استقلال را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکاتلند لایحه همه پرسی استقلال را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید