تور دوحه: اعلام ناتوانی قطر برای کاهش بحران انرژی اروپا

به گزارش مجله مستانه، قطر، بزرگترین فراوریکننده گاز ال ان جی خاطرنشان کرد نمی تواند به کاهش بحران قیمت های سرسام آور گاز کمکی بکند چراکه تمام فراوری خود را به مشتریان خود تخصیص داده و توان فراوری بیشتر را ندارد.

تور دوحه: اعلام ناتوانی قطر برای کاهش بحران انرژی اروپا

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، قطر، بزرگترین فراورینماینده گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) اعلام نمود نمی تواند به کاهش بحران قیمت های سرسام آور گاز کمکی بکند چراکه تمام فراوری خود را به مشتریان خود تخصیص داده و توان فراوری بیشتر از این را ندارد.

سعد الخابی، وزیر انرژی قطر، گفت: ما در حال حاضر با حداکثر ظرفیت خود فراوری می کنیم و همه فراوری خود را بین سهمیه مشتریان خود توزیع نموده ایم.

او گفت: انتظار داریم با اقدام روسیه برای افزایش صادرات گاز به اروپا قیمت های گاز اندکی افت نمایند. قیمت های بالا برای ما هم خوب نیست.

الخابی ادامه داد: من از بالا بودن قیمت گاز بسیار ناراحت هستم. به زودی بازار های آمریکا هم فشار این قیمت های بالا را احساس خواهند کرد. همین حالا هم مصرف نمایندگان با پرداخت هزینه های بالاتر برای برق تحت فشار قرار گرفته اند.

او گفت: حتی اگر قیمت های بالا در کوتاه مدت به نفع ما باشد من از آن مسرور نیستم چرا که در بلندمدت تقاضا را از بین خواهد برد و مشتریان ما آسیب خواهند دید. برای اینکه ما سلامت بمانیم باید مشتریان سلامتی داشته باشیم.

ظرفیت فراوری ال ان جی قطر در حال حاضر 77 میلیون تن در سال است و این کشور در نظر دارد این ظرفیت را تا سال 2027 به 127 میلیون تن در سال برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1706

به "تور دوحه: اعلام ناتوانی قطر برای کاهش بحران انرژی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: اعلام ناتوانی قطر برای کاهش بحران انرژی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید