افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت

به گزارش مجله مستانه، خانه نوآوری و صادرات فناوری به اسم شعبه مرکزی خانه های نوآوری و فناوری در کشور های هدف صادراتی، با دستور رییس جمهور در محل نمایشگاه بین المللی تهران کار خود را شروع کرد.

افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونتعلمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اهداف بلند مدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی این چند سال، توسعه بازار جهانی شرکت های دانش بنیان و خلاق بود و برای تحقق این هدف راه کار های مختلفی اجرایی نموده است. یکی از این کارها، ایجاد خانه های نوآوری و صادرات فناوری است که در دیگر کشور ها راه اندازی شده است تا محلی گردد برای ورود محصولات فناورانه ایرانی به بازار های جهانی.

این خانه ها با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشور های کنیا، سوریه، چین و روسیه ایجاد شده اند و امروز شعبه مرکزیآن که هاب این مراکز است زیر نظر معاونت علمی و فناوری در تهران دایر شده است.

هدف چیست؟

هدف از راه اندازی خانه های نوآوری و صادرات فناوری در کشور های مختلف، ایجاد شبکه ای از مراکز ارائه خدمات جهت توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است. بعلاوه از دیگر اهداف معین شده برای این کار می توان به ارتقای زیرساخت های سخت افزاری تجاری سازی و صادرات فناوری های دانش بنیان از قبیل شوروم کالا ها و دستاورد های دانش بنیان و خلاق، تامین فضای کار اختصاصی، فضای کار اشتراکی و اتاق های جلسات رودررو، ارائه خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، اخذ استاندارد ها و مجوز های فروش، حمایت از توسعه بازار خارجی شرکت های دانش بنیان در کنار توسعه بازار داخلی و به کارگیری و تعامل موثر با کارگزاران صادراتی، شرکت های مدیریت صادرات و EMC ها اشاره نمود.

تسهیل فرآیند صادرات شرکت های دانش بنیان و خلاق، شتابدهی توسعه بازار بین المللی و معرفی توانمندی تولیدات داخلی در بازار های بین المللی هم ماموریتی است که برای این خانه ها تعریف شده است.

ماموریت خانه نوآوری و صادرات فناوری

خانه نوآوری و صادرات فناوری تهران در پی پذیرش هیات های خارجی و معرفی محصولات، برگزاری رویداد ها و نشست های تخصصی و رودرو صادراتی با مشتریان خارجی و ارائه خدمات تجاری سازی صادراتی به شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

این خانه در 3500 متر مربع در سه طبقه راه اندازی شده است و 400 شرکت با 800 محصول در آن حضور دارند. محصولاتی در حوزه ماشین آلات و تجهیزات، برق و مخابرات، حمل و نقل، آب و انرژی، کشاورزی و صنایع غذایی، خانه و شهر هوشمند، مواد پیشرفته، صنایع فلزی، تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت، سیمولاتورها، صنایع خلاق شامل آی تی و نرم افزار، انیمیشن، صنایع دستی، گیم و اسباب بازی و سایر صنایع فرهنگی.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1584

به "افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی ایران ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید