افزایش انگیزه فریلنسر ؛ چگونه به عنوان یک فریلنسر انگیزه خود را بالا نگه داریم؟

به گزارش مجله مستانه، ماهیت اشتغال به عنوان یک فریلنسر، باعث می گردد تا آزاد بودن زمان کاری و نبود چهارچوب های اشتغال ثابت، شرایط کاری را دگرگون سازد. فریلنسر برنامه زمانی انعطاف پذیری دارد و این گاهی به بی انگیزگی وی منجر می گردد. باید دید روش های افزایش انگیزه فریلنسر کدامند و چطور می توان ضمن بهره برداری از شرایط ویژه کاری این افراد، انگیزه های لازم برای فعالیت مستمر را حفظ کرد؟

افزایش انگیزه فریلنسر ؛ چگونه به عنوان یک فریلنسر انگیزه خود را بالا نگه داریم؟

به نوعی باید این را درد مشترک تمای فریلنسرها بدانیم که آزاد بودن برنامه کاری در عین جذابیت خود، باعث می گردد که آن ها رفته رفته احساس بی انگیزگی و رخوت نموده و از ثبات قدم در انجام وظایف شغلی خود فاصله بگیرند. اما قطعا برای برطرف این مورد، روش هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

روش های افزایش انگیزه فریلنسر

1. به یاد داشته باشید که چرا به فریلنسینگ روی آوردید

به خود یادآوری کنید که چه چیزی باعث شد تا به جمع فریلنسرها بپیوندید و این رویه کاری را در پیش بگیرید. با این حساب از موقعیتی که در حال حاضر دارید، خوشنود خواهید شد، حتی اگر شکل پیشبرد کارها آن قدرها رضایت بخش نباشد! به هر حال این چیزی است که برای داشتن آن در کوشش بوده اید. در صورتی که با مدیریت زمان و حفظ انگیزه های خود در ساعاتی که مشغول به کار هستید، به مشکل برخورد نموده اید؛ با خود مرور کنید که چه میزان ساعت کاری شما را به درآمد مورد انتظار می رساند و چطور باید زمان خود را برای رسیدن به آن سطح درآمد مدیریت کنید. برای مدیریت بهینه زمان، باید میزان کارآمدی خود را بالا ببرید. با بالا بردن میزان بهره وری، ساعات کاری کمتری را در مقابل درآمد بالاتر قرار خواهید داد و این به افزایش اعتبار شما نیز یاری می نماید.

2. روز تعطیل در هفته برای خود قائل شوید

بعضی از فریلنسرها به شکل تخته گاز کار نموده و هیچ روز تعطیلی برای خود در نظر نمی گیرند. این خوب است که به سرعت پروژه ها را به انجام رسانده و یک فریلنسر متعهد و سریع باشید، اما اگر برای خود روز تعطیل و تفریحاتی در نظر نگیرید، دیر یا زود خسته شده و انگیزه های خود برای کار کردن را از دست خواهید داد. به خاطر داشته باشید که شما یک فریلنسر یا آزادکار هستید و با رباتی که روز و شب را برای کار کردن به هم دوخته است، تفاوت دارید. با در نظر دریافت یک روز تعطیل که البته می تواند آدینه نباشد، انگیزه های خود در روزهای دیگر هفته را حفظ خواهید کرد.

3. از انعطاف پذیری زمان به نفع خود بهره ببرید

به جای آن که اجازه دهید این انعطاف پذیری زمان، به کسالت شما و بی انگیزگی منجر گردد، از آن به نفع خود بهره برداری کنید. شما می توانید ساعات کاری خود را به هر نحوی که مایل هستید، تنظیم نموده و هر زمان را که می خواهید به ساعت استراحت یا صرف غذا اختصاص دهید. روز تعطیل را خود تنظیم خواهید کرد و می توانید بین ساعات کاری روز و شب جا به جایی ایجاد نمایید. برای حفظ انگیزه های خود، زمان مناسبی را برای استراحت کردن در نظر گرفته و در این زمان به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید.

متخصصان تغذیه توصیه می نمایند که فریلنسرها به جای وعده های غذایی معمولی سه گانه، از وعده های غذایی کوچکتر و با فواصل زمانی کمتر استفاده نمایند.

در حالی که مشغول کار روی پروژه هستید، به خود استراحت های کوتاه با فواصل کم نیز بدهید. این به شما یاری می نماید تا کمتر دچار خستگی ذهن شده و مایل به انتها رساندن سریع روز کاری نباشید.

این استراحت های کوتاه مکرر، علاوه بر مزیت ایجاد انگیزه برای فریلنسرها، باعث می گردد که هر بار در بازگشت به کار خود، طراوت و نشاط دوباره ای داشته باشید. روانشناسان دریافته اند که این شیوه استراحت و بازگشت به کار، خلاقیت را نیز در فرد افزایش می دهد و کارایی وی را بالا خواهد برد. بنابراین هر بار که به استراحتی کوتاه روی آورده و دوباره به کار خود بازمی گشت، قطعا عملکرد بهتری خواهید داشت و این عملکرد بهتر موجب تقویت روحیه شما نیز خواهد شد.

4. شروع روز خود را با بهره وری همراه سازید

به عنوان یک فریلنسر، نیازی نیست که حتما روز کاری خود را بلافاصله پس از برخاستن از تختخواب شروع کنید. اگر در ساعات اولیه صبح علاقه مند به دنبال کردن اخبار یا گشت زدن در فضای مجازی هستید، همین کار را انجام دهید و روز کاری خود را زمانی شروع کنید که آمادگی کافی در خود احساس می کنید. شاید بهتر باشد که برنامه زمان بندی شده برای خود داشته باشید. به این ترتیب می توانید ساعت مشخصی را برای از خواب برخاستن و زمان معینی را برای شروع کار قرار دهید.

5. زمان خود را ردیابی کنید

ممکن است فکر کنید که هر روز وقت زیادی را صرف کار می کنید و زمانی برای استراحت و زندگی شخصی شما باقی نمی ماند. برای روشن شدن این موضوع، ضروری است که زمان کاری خود را ردیابی کنید. ببینید چه وقتی را صرف کارهای اضافی می کنید و چقدر از زمان شما به راستی صرف انجام حرفه تان به عنوان یک فریلنسر می گردد.

حتما بخوانید: تکنیک های افزایش تمرکز در محیط کار

6. برای یادگیری و توسعه زمان بگذارید

هنگامی که در حال کوشش برای جلب مشتری های جدید هستید، یادگیری و توسعه مهارت های خود را از قلم نیاندازید. با همراه ساختن یادگیری و کار، انگیزه های خود را بالا نگه می دارید. این به شما نوعی پویایی داده و از کسالت معمول دنیای فریلنسرها رهایتان می سازد. به عنوان یک فریلنسر، در خصوص رشد و توسعه کسب و کار خود فکر نموده و به آن بپردازید. به ویژه درباره چالش سایر فریلنسرها بخوانید و ببینید آن ها از چه طریقی بر آن چالش ها فائق آمده اند.

7. ضروری است که تحرک داشته باشید

به عنوان یک فریلنسر، ممکن است ساعت های طولانی در یک نقطه نشسته و مشغول انجام کار باشید. حتی در بسیاری از موارد دیده می گردد که فرد بر حسب عادت در حالی که از دنبال کردن کار خود دست کشیده است، همچنان در همان نقطه به حالت خشک شده نشسته است! ضروری است که از جای خود برخاسته، در اطراف قدمی زده و چندین حرکت نرمشی انجام دهید. روزی چند بار این کار را تکرار کنید و انگیزه و هشیاری خود را بالا ببرید. این وقفه های نرمشی و حرکتی، باعث می شوند که روح و ذهن شما به مراتب هشیارتر عمل نموده و تمرکز بیشتری به دست بیاورید.

8. پربارترین ساعت های شبانه روز خود را بشناسید

هر کدام از ما با یکدیگر متفاوت هستیم، مهم این است که بدانیم چه موقع بهترین زمانی کاری ما است و چطور می توانیم از این بهترین زمان ها بهره برداری کنیم.

به طور نمونه ممکن است برای شما بهترین ساعات کاری که در آن ها بالاترین سطح تمرکز را دارید، ساعات اولیه صبح باشد. دیگری ممکن است تاریکی شب را برای کار کردن خود مناسب دیده و بالاترین میزان کارایی را در این ساعات داشته باشد. اما بسیار مهم است که این ساعت ها را شناخته و برنامه کاری خود را طوری تنظیم کنید که روی این ساعت ها قرار بگیرد. به این صورت با نشاط و بهره وری بالاتری کار خواهید کرد و کار کردن در ساعاتی که برایتان ناخوشایند است، خسته تان نمی نماید.

همچنین بخوانید: 25 ایده برای کسب و کار پاره وقت

9. جهت افزایش انگیزه فریلنسر باید برای خود نقطه انتها در نظر بگیرید

بسیاری از فریلنسرها ساعات کاری بی انتهای برای خود ترسیم نموده و بدون وقفه به کار کردن می پردازند. این افراد تا زمانی که از خستگی بیهوش شوند، به کار کردن ادامه می دهند. اما از خود بپرسید چند روز می توان به چنین فرآیندی ادامه داد؟ یک روز، دو روز، یک هفته، یک ماه و چقدر؟ بدیهی است که ادامه دادن چنین فرآیندی ناممکن است و به زودی از انجام کارها به این شکل به ستوه خواهید آمد. بنابراین ضروری است که برای کار روزانه خود برنامه ریزی داشته و حتما یک نقطه انتهای برای آن در نظر بگیرید. این مدیریت زمان، به شما یاری می نماید که انگیزه های خود را برای انجام کارها در ساعات مقرر شده حفظ کنید و بدانید که پس از به انجام رساندن آن ها، ساعتی برای انتها روز کاری وجود دارد.

حتما پس از اجرای این فرمول متعجب خواهید شد: شما بیشتر و بهتر کار نموده و تمرکز بالاتری خواهید داشت. دلیل آن چیست؟ زیرا می دانید که در یک ساعتی زمانی کاری شما به انتها رسیده و باید تا آن موقع مسئولیت های روز خود را به انتها برسانید. به حتم شما زمان خاصی برای تحویل پروژه دارید و باید با نظم و ترتیب کارها را به خوبی پیش ببرید.

سخن آخر

کار کردن به عنوان یک فریلنسر می تواند سخت باشد و طبیعتا فریلنسرها چالش های بیشتری نسبت به افرادی که در جایی کار ثابت دارند، خواهند داشت. اما با در نظر دریافت مزایای فریلنسینگ، می توانید انگیزه های خود را با روش های فوق حفظ نموده و بالا برده و ضمن افزایش بهره وری، از شغل خود لذت ببرید. قطعا فریلنسینگ برای شما مزایایی داشته است که این نوع از اشتغال را انتخاب نموده اید؛ این مزایا را به یاد آورید و انگیزه های خود را بازیابید.

شما آزادکاری را چطور می بینید و چه نظری نسبت به شرایط انجام آن دارید؟ ایده های خود را در بخش پیغام های انگیزه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید. اگر کار در خانه را ترجیح می دهید پیشنهاد می کنیم 8 ایده کار در منزل با سرمایه کم را نیز در انگیزه بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1085

به "افزایش انگیزه فریلنسر ؛ چگونه به عنوان یک فریلنسر انگیزه خود را بالا نگه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش انگیزه فریلنسر ؛ چگونه به عنوان یک فریلنسر انگیزه خود را بالا نگه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید