افزایش حقوق کارگران در سال آینده چقدر است؟

به گزارش مجله مستانه، به گزارش خبرنگاران، مقدار افزایش حقوق کارگران هنوز معین نبست اما به نظر می رسد تصمیم نهایی مجلس برای افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده تصمیم نهایی را گرفته است، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد که حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه از چهار میلیون و 500 هزار تومان بود که با تصمیم این کمیسیون پنج میلیون و 600 هزار تومان شد.

افزایش حقوق کارگران در سال آینده چقدر است؟

رحیم زارع گفت: کف حقوق افزایش حدود 24 درصدی نسبت به مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه داشته است. بعلاوه در حقوق سایر سطح نیز اندازه افزایش حقوق کمتر از 10 درصد نیست.(ایلنا)

ظاهرا تکلیف کارمندان دولت برای افزایش حقوق سال 1401 معین است اما در مورد کارگران شورای عالی کار هنوز وارد فاز تصمیم گیری نشده است. براساس پیگیری های خبرنگاران قرار است از جلسه آینده این شورا تصمیم گیری برای مشخص اندازه افزایش حقوق کارگران شروع گردد.

طی سال های گذشته بین اندازه افزایش حقوق پیشنهادی گروه کارفرمایی، گروه کارگری و دولت به عنوان سه ضلع این شورا اختلاف نظرهای بسیاری بود که موجب شد تصمیم گیری در این خصوص تا روزهای پایانی اسفند ماه کشیده گردد.

اما از آنجایی که یکی از رکن های اصلی در تصمیم گیری برای افزایش حقوق کارگران، نرخ تورم است، بنابراین یکی از سناریوهای محتمل برای افزایش حقوق سال آینده درصدی نزدیک به نرخ تورم اعلامی کرد.

براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تورم کالاها و خدمات خوراکی، تورم سالانه در دی ماه رقم 42 درصد است. با افزایش 42 درصدی حداقل حقوق کارگران به پنج میلیون تومان می رسد.

اگر قرار باشد حداقل حقوق کارگران نیز همسان با کارمندان یعنی پنج میلیون و 500 هزار تومان باشد، باید دو میلیون تومان به جداقل حقوق اضافه گردد که در واقع اندازه افزایش حقوق حدود 57 درصد برآورد می گردد.

البته این امکان وجود دارد که گروه کارفرمایی و دولت با این اندازه افرایش حقوق موافقت ننمایند و مبلغ کمتری به حقوق کارگران اضافه نمایند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1866

به "افزایش حقوق کارگران در سال آینده چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حقوق کارگران در سال آینده چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید