بزرگترین، قدیمیترین، بلندترین و... هتل های جهان

به گزارش مجله مستانه، اقامت در هتل های فوق العاده و منحصر به فرد، خواسته تمام گردشگران و دنیاگردان است. شاید به همین خاطر است که می توان در گوشه و کنار دنیا، هتل هایی را دید که تا مدت ها، ویژگی شان زبانزد همگان باشد. در این مطلب مجموعه ای از برترین های صنعت هتل داری که به ترین های هتل داری معروف هستند را به شما معرفی می کنیم:

بزرگترین، قدیمیترین، بلندترین و... هتل های جهان

1- بزرگترین هتل دنیا:

این هتل با 6 هزار و 118 اتاقی که دارد اولین هتل دنیای در پاهانگ مالزی است و از نظر تعداد اتاق بزرگترین هتل دنیا است. این هتل که از دو ساختمان کنار هم تشکیل شده است هر ساختمان آن 28طبقه، 11 رستوران و تعدای کافه دارد. این مجموعه در سال 2000 ساخته شد و تا سال 2008 زمانی که هتل پالاتزیو در لاس وگاس ساخته شد بزرگترین هتل دنیا از نظر وسعت بود.

2- قدیمی ترین هتل دنیا:

هتل هوشی ریوکان در شهر کوماتسوی ژاپن با 1300 سال سابقه، قدیمی ترین هتل دنیا نام گرفته است. هتلی با 100 اتاق که هنوز هم نمایی از طرح های قدیمی خود را حفظ نموده است. از نکات جالب درباره این هتل، مدیریت انحصاری آن است که 46 نسل از یک خانواده را شامل می گردد.

3- بلندترین هتل دنیا:

برج رز که در شهر دبی در امارات متحده عربی قرار گرفته است همزمان به عنوان بلندترین ساختمان دنیا و بلندتزین هتل دنیا شناخته می گردد. در ابتدا قرار بود ارتفاع این برج 380 متر باشد اما با نظر مهندسین ارتفاع آن تا 333 متر کاهش یافت. ساخت این مجموعه از سال 2004 آغاز شد و در سال 2007 به انتها رسید. قبل از ساخت این هتل عنوان بلندترین هتل دنیا متعلق به برج العرب با ارتفاع 321 متر و ساختمان هتل ریونگیونگ در پیون یانگ کره شمالی با ارتفاع 330 متر بود. نکته جالب این که در سال 2007 زمانی که ساخت این هتل به انتها رسید تا ماه دسامبر 2009 این هتل افتتاح نشد.

4- گران ترین هتل دنیا:

سونا، باشگاه ژیمناستیک ، حوض آبگرم ، رستوران های چند منظوره ، تخت خواب های متحرک ، فواره های داخل ساختمان، اتاق رسانه ، استخر خصوصی با نمای شهر و ... امکاناتی هستند که این هتل ارائه می دهد. هزینه اقامت در یکی از اتاق های معولی این هتل بیش از 40 هزار دلار برای یک شب است و تنها افراد ثروتمند در آن اقامت می نمایند. اقامت در اتاق های مخصوص با امکانات ویژه چیزی در حدود 100 هزار دلار خرج بر می دارد.

5- سردترین هتل دنیا:

اتاق هایی از یخ و برف، مزین به اشیاء و مجسمه های یخی، هتل یوکاسجاروی (Juakksjarvi) سوئد را به عنوان سردترین هتل دنیا معروف نموده است. فضاهای سرد این مجموعه تنها به اتاق های آن ختم نمی گردد، صومعه ای یخی مخصوص ازدواج و مراسم غسل تعمید نیز از بخش های ویژه آن به شمار می رود که تا به امروز مراسم گوناگونی در ان اجرا شده است. در رستوران این هتل نیز، غذاهای محلی سوئدی و اسکیموها را برای مشتریان خود فراهم می نماید. سفرهای تفریحی با اسنو موبایل و سورتمه از دیگر بخش های سرگرم نماینده این هتل ها به شمار می رود.

6- زشت ترین هتل دنیا:

بر اساس نظر کارشناسان، گردشگران و پاسخ نظر سنجی ها هتل ریونگ یونگ در کره شمالی زشت ترین هتل دنیا است. نمای خاکستری رنگ این هتل و شکل عجیب آن دلیل اصلی کسب عنوان زشت هتل دنیا برای این هتل است. این هتل 105 طبقه دارد و ارتفاع آن به 330 متر می رسد اما با این حال به عنوان بلندترین هتل دنیا شناخته نمی گردد. از سال 2008 یک بازسازی عظیم بر روی این هتل در جریان است و مسئولان این هتل امیدوارند که عنوان زشت ترین هتل دنیا را از دست بدهند.

7- کوچک ترین هتل دنیا:

جزیره ال هیرو کوچک ترین و دورافتاده ترین جزیره جزایر قناری است. هتل پونتا که در این جزیره قرار گرفته است به عنوان کوچک ترین هتل دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. اندازه و مکان این هتل که بر روی یک جزیره آتش فشانی قرار گرفته است هر گردشگری را تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع: لست سکند
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 502

به "بزرگترین، قدیمیترین، بلندترین و... هتل های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین، قدیمیترین، بلندترین و... هتل های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید