برترین غذاهای ترکیه که رنگ و بوی سفر شما را عوض می نمایند!

به گزارش مجله مستانه، یکی از لذت بخش ترین قسمت های هر سفر، چشیدن طعم غذاهای محلی است. غذاهای مخصوص هر شهر و کشور می توانند دید خوبی از سلیقه و فرهنگ غذایی مردمان آن سرزمین به ما بدهند و علاوه بر این، می توانند به برنامه غذایی ما اضافه شوند و وعده های غذایی مان را متنوع نمایند. یکی از کشورهایی که آوازه غذاهای خوش عطر و رنگش به گوش خیلی از ما رسیده ترکیه است. البته از قلم نیاندازید که کشور ترکیه هم مثل تمام جاهای دیگر غذاهای خوب و بد دارد و ممکن است برخی غذاهای این کشور باب میل شما نباشد. در این مطلب قصد داریم شما را با برترین غذاهای ترکیه آشنا کنیم؛ غذاهایی که از نظر مسافران این کشور، طعمی لذیذ و به یاد ماندنی دارند. اگر می خواهید با معروف ترین غذاهای ترکیه آشنا شوید، در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

برترین غذاهای ترکیه که رنگ و بوی سفر شما را عوض می نمایند!

1. دونر کباب

یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ترکیه که این روزها پایش به کشورهای زیادی از جمله ایران خودمان باز شده، دونر کباب است. حتما نام این غذای معروف به گوشتان خورده و به احتمال زیاد حداقل یک بار طعمش را امتحان نموده اید؛ ولی جالب است بدانید طعم دونر کبابی که در ترکیه می خورید، با تمام دونر کباب های دیگر فرق دارد!

دونر کباب انواع مختلفی دارد که معروف ترین آنها دونر لقمه ای و دونر اسکندر کباب است. اگر انتخاب شما دونر اسکندر کباب باشد، با ظرفی روبرو می شوید که دونر کباب روی بستری از نان لواش، سس گوجه، ماست و کره قرار گرفته است. اگر به ترکیه رفتید و برای انتخاب غذا مردد بودید، نباید فراموش کنید دونر کباب یکی از برترین غذاهای ترکیه است و ضمناً، با ذائقه ایرانی ها هم سازگار است.

2. کوفته ترکی

همه ما نام کوفته تبریزی را شنیده ایم ولی جالب است بدانید کوفته ترکی یا ترکیه ای، شباهت چندانی به کوفته تبریزی خودمان ندارد. در پخت کوفته ترکی از ادویه هایی مانند زیره سبز، سماق و زنجبیل استفاده می گردد و تندی این ادویه ها طعم کوفته ترکی را بسیار متمایز می نماید. البته همانطور که حدس می زنید، در ترکیه هم مثل ایران کوفته به روش های مختلفی پخته می گردد و می توان به جرات گفت تمامی انواع آن لذیذ هستند و ارزش امتحان کردن را دارند.

3. لاه ماجون یا پیتزای ترکیه ای

یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه لاه ماجون یا همان پیتزای ترکیه ای است. البته نام پیتزا نباید شما را گول بزند! چون لاه ماجون هیچ شباهتی به پیتزاهای آمریکایی و ایتالیایی که در ایران پیدا می شوند ندارد.

لاه ماجون ترکیبی از یک نان گرد بسیار نازک است که روی آن مخلوطی از گوشت طعم دار شده، سبزیجات و آبلیموی تازه ریخته می گردد. این غذای فوق العاده خوشمزه را حتما در سفر خود به ترکیه امتحان کنید. چرا که یک بار امتحان کردن آن باعث می گردد لاه ماجون را در برنامه غذایی خود قرار بدهید و هر چند وقت یک بار خود را به صرف این غذای ساده و خوشمزه دعوت کنید.

4. مانتی

مانتی یکی از غذاهای پرطرفدار در ترکیه و چندین کشور دیگر است. مانتی را شاید نتوان به عنوان وعده غذایی اصلی در نظر گرفت و می توانید روی آن به عنوان میان وعده ای در بعدازظهرهایی که خسته از خرید و گردش به کافه می روید، حساب کنید.

مانتی ترکیبی از یک خمیر ساده، گوشت چرخ نموده، تخم مرغ و چندین ادویه است که با ماست و یا کشک سرو می گردد. می توان گفت مانتی یکی از برترین غذاهای ترکیه برای افرادی است که دوست دارند در سفر خود غذاهای سبک و در عین حال لذیذ میل نمایند.

5. کارنیاریک یا بادمجان شکم پر ترکی

کارنیاریک یکی از غذاهای رایج و محبوب در میان افراد بومی ترکیه است. البته ما هم در ایران غذایی مشابه کارنیاریک داریم و به آن دلمه بادمجان می گوییم. ما معمولا دلمه بادمجان را در قابلمه می پزیم ولی کارنیاریک یا داخل تابه سرخ می گردد و یا داخل فر پخته می گردد.

مواد تشکیل دهنده آن هم تقریبا مشابه دلمه بادمجان هستند. گوشت چرخ نموده، رب گوجه فرنگی، پیاز و ادویه از مواد ثابت این بادمجان شکم پر ترکی هستند. پس می توان گفت اگر بادمجان دوست دارید و در میان افرادی هستید که هر چند وقت یک بار هوس دلمه بادمجان می نمایند، باید در سفر خود به ترکیه کارنیاریک را امتحان کنید.

7. کوزو تندیر

کوزو تندیر یکی از غذاهای سنتی و قدیمی استانبول است که مرور زمان از محبوبیت آن کم ننموده و هنوز هم یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه به شمار میرود.

کوزو تندیر در واقع گوشت بره ای است که داخل تنور گلی طبخ می گردد و به همراه برنج و تکه های جگر سرو می گردد. اگر از هواداران پر و پا قرص گوشت بره هستید، پیشنهاد می کنیم در سفر بعدی خود به ترکیه سری به رستوران های سنتی استانبول بزنید و کوزو تندیر را امتحان کنید.

7. ایزگارا بالیک یا ماهی تنوری

ماهی تنوری یا کبابی یکی از غذاهای لذیذی است که در کشور خودمان هواداران زیادی دارد. ایزگارا بالیک هم ماهی تنوری ترکیه است که به یک نوع ماهی محدود نمی گردد و اگر تصمیم بگیرید این غذا را در ترکیه میل کنید، بسته به فصل، ماهی هایی مثل هامسی، لورک، چوپرا، ایستاوریت، پالاموت و لوفر را به روش خاصی تنوری می نمایند و برای شما سرو می نمایند. افراد زیادی معتقدند که ایزگارا بالیک یکی از برترین غذاهای ترکیه است و هرکس بدون امتحان کردن این غذا از ترکیه برگردد، باید برای سفر دوباره و چشیدن طعم این غذا برنامه ریزی کند!

8. بورک

بورک که این روزها جای خود را در سبد خرید و وعده های غذایی بسیاری از ما ایرانیان باز نموده، در واقع یکی از رایج ترین و معروف ترین غذاهای ترکیه است. بورک غذای بسیار سبکی است و معمولا به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می گردد. بورک ترکیبی از خمیر یوفکا است که به اشکال دلخواه درمی آید و داخل آن با موادی مثل گوشت چرخ نموده، پنیر و سبزیجات پر می گردد. اگر به ترکیه رفتید و تصمیم گرفتید بورک ترکیه ای را امتحان کنید، برای پیدا کردن آن نیازی نیست زیاد بگردید؛ چرا که تقریبا تمام رستوران ها، کافه ها و اغذیه فروشی های ترکیه بورک را سرو می نمایند. بورک را داغ و تازه میل کنید تا طعم اصلی و واقعی آن را بچشید.

جمع بندی

ما سعی کردیم لیستی از غذاهای محبوب کشور ترکیه را در اختیار شما بگذاریم؛ ولی نباید فراموش کنید یکی از برترین راه های آشنایی با برترین غذاهای ترکیه و آگاهی از برترین جا برای صرف این غذاها، صحبت با مردم محلی است. این افراد معمولا غذاها و رستوران هایی را می شناسند که شاید زیاد معروف نباشند، ولی لذت تجربه کردنشان قطعا به یاد ماندنی خواهد بود.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1988

به "برترین غذاهای ترکیه که رنگ و بوی سفر شما را عوض می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذاهای ترکیه که رنگ و بوی سفر شما را عوض می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید