بیش از 8 هزار آزمون آزمایشگاهی برای ارتقای این صنعت برگزار گردید

به گزارش مجله مستانه، برگزاری آزمون از جمله راستا های مطمئن برای توسعه و ارتقای خدمات ارائه شده در حوزه های فناورانه است. این کار ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف را نیز شتاب می دهد و کیفت آن را بالا می برد.

بیش از 8 هزار آزمون آزمایشگاهی برای ارتقای این صنعت برگزار گردید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران یکی از عرصه هایی که با چند سالی است با برگزاری آزمون های تخصصی در جهت رشد و توسعه یافتگی قرار گرفته صنعت آزمایشگاهی است. آزمون هایی که به وسیله افراد یا تیم های تخصصی ارائه می گردد و یاری بزرگی به ارتقای دانش و تخصص فعالان حوزه آزمایشگاهی می نماید.

برخلاف تصور عمومی خدمات آزمایشگاهی تنها به حوزه پزشکی و درمانی محدود نمی گردد و امروز در همه حوزه های فناورانه کاربردی هستند و تاثیر زیادی در توسعه و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در کشور دارند. این خدمات با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته و حمایت های دولتی ارزش افزوده زیادی برای کشور به همراه دارند.

از جمله حمایت های ارائه شده به این مجموعه ها می توان به حمایت از تعمیر و نگهداری، کالیبراسیون و ارتقای تجهیزات، خرید نمونه های مرجع استاندارد و کالیبراسیون، خرید دستگاه های آزمایشگاهی ایران ساخت، حمایت از استقرار استاندارد های آزمایشگاهی و ... اشاره نمود. خدمات و حمایت هایی که به وسیله شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه می گردد.

به همین دلیل و با حمایت این شبکه تا به امروز 1 هزار و 130 مجموعه آزمایشگاهی در این کار مشارکت نموده اند و 23 هزار و 243 دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی را به اشتراک گذاشته اند.

اما طی 4 ماه اخیر به 52 آزمایشگاه بیش از 6 میلیارد ریال خدمات حمایتی ارائه شده است و 3 هزار و 690 عضو نو نیز به باشگاه مشتریان این شبکه پیوسته اند. بعلاوه در این مدت، 78 آزمایشگاه با ارائه هزار و 727 دستگاه و برگزاری 8 هزار و 73 آزمون آزمایشگاهی به ارتقای این صنعت یاری کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1836

به "بیش از 8 هزار آزمون آزمایشگاهی برای ارتقای این صنعت برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 8 هزار آزمون آزمایشگاهی برای ارتقای این صنعت برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید