بی رحمانه ترین تعدیل تاریخ

به گزارش مجله مستانه، اگرچه مسابقات فوتبال اروپا همچنان پرقدرت و باشتاب درحال برگزاری است، اما بحران شیوع کرونا در لایه های زیرین ضربات سختی به اقتصاد باشگاه ها وارد کرده است. امسال شاهد یکی از آرام ترین پنجره های نقل وانتقالاتی فوتبال اروپا بودیم که بدون تردید مهم ترین دلیل آن، کاهش منابع مالی و درآمد ها بوده است.

بی رحمانه ترین تعدیل تاریخ

به گزارش دنیای اقتصاد، به همین دلیل بسیاری از باشگاه ها ناچار شدند تعدادی از بازیکنان اضافی خود را با شرایط آزاد و چه بسا حتی رایگان در معرض فروش قرار بدهند تا به این وسیله حداقل از پرداخت دستمزد آن ها معاف شوند. شاید یکی از مشهورترین نمونه ها از این دست، انتقال گرت بیل ولزی از رئال مادرید به تاتنهام بود.

با این همه اما، دیروز خبری اعلام شد که هم دردناک بود و هم پرده ای تازه از وخامت وضع اقتصادی باشگاه ها در این شرایط خاص را نشان داد. بر این اساس باشگاه آرسنال اعلام نمود دیگر قادر به همکاری با نماد مشهورش، یک عروسک دایناسور نخواهد بود.

باشگاه آرسنال 55 نفر از کارکنان خود را به دلیل مسائل اقتصادی تعدیل کرد که یکی از آنان مرد دایناسوری مشهور این تیم بود. جری کای، معروف به گانرساروس 27 سال با پوشش دایناسور در کنار آرسنال بود و از این تیم حمایت می کرد. مرد دایناسوری همیشه در بازی های آرسنال حضور پیدا کرده است.

حتی زمانی که برادرش ازدواج کرد، او به علت حضور در مسابقه آرسنال، این مراسم را از دست داد. انتشار خبر قطع همکاری توپچی ها با این هوادار متعصب، نقدها بسیار زیادی را به دنبال آورد و خیلی زود به سوژه داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شد.

یکی از هواداران آرسنال در این مورد نوشته بود: بعد از آن همه فداکاری برای باشگاه، او حالا درحالی به بهانه کاهش هزینه ها اخراج شد که مسوت اوزیل هر هفته 350هزار پوند دستمزد می گیرد بدون اینکه حتی در یک بازی به میدان برود. شخصیت دایناسوری اولین بار در سال 1993 طراحی شد.

جری کای از همان زمان در پوست گانرساروس رفت و در همه بازی های خانگی آرسنال وظیفه روحیه دادن به هواداران و بازیکنان را بر عهده داشت. در شرایطی که هواداران فعلا به دلیل شرایط کرونایی نمی توانند در ورزشگاه ها حضور داشته باشند، باشگاه آرسنال به این نتیجه رسید که حفظ نماد عروسکی و پرداخت دستمزد به جری کای منطقی نیست. باید دید موج انتقادی ایجاد شده از سوی هواداران آرسنال می تواند به بازگشت گانرساروس به بازی های این تیم منجر شود یا نه؟

در این میان باید به یک نکته مهم دیگر هم توجه کنیم؛ اینکه عدم حضور هواداران در ورزشگاه ها، ضربات مهلکی به اقتصاد باشگاه های اروپایی زده است. در اروپا بر خلاف آسیا و مخصوصا ایران، بلیت فروشی سهم عمده ای در مجموع درآمد های باشگاه دارد. به ویژه آرسنال همیشه از حضور پرتعداد هوادارانش سود برده و بسیاری از مواقع مثل سال 2016 در صدر پردرآمدترین باشگاه های اروپا از ناحیه فروش بلیت قرار گرفته است.

آن ها سالانه بیش از صد میلیون پوند از حضور تماشاگران در ورزشگاه 61 هزار نفری امارات درآمد داشتند که حالا این عدد صفر شده است. حتی با این تفاسیر هم اخراج هوادار دایناسوری بسیار بی رحمانه به نظر می رسد. در ایران هم اخیرا باشگاه ها به سمت تعریف چنین نماد هایی رفته اند؛ به طوری که مثلا نماد عروسکی ذوب آهن گاندو نام دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1123

به "بی رحمانه ترین تعدیل تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی رحمانه ترین تعدیل تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید