تجربه پیروز بروس پون در توسعه گردشگری ماجراجویی

به گزارش مجله مستانه، در سال 1990 بروس پون تیپ آخرین پنی هایش را از حساب خود برداشت تا شرکت مسافرتی خود را با هدف تخصصی شدن در برگزاری تور به کشورهای در حال توسعه آمریکای جنوبی و مرکزی تأسیس کند. به دلیل ماهیت پر از ریسک صنعت گردشگری در آن موقع که به واسطه جنگ خلیج به وجود آمده بود، بانک ها به او وام نمی دادند. پون تیپ که مأیوس نشده بود، میزان پول کارت اعتباری خود را افزایش داد تا به دنبال آرزوی خود برود. امروزه شرکت مسافرتی جی ای پی (Great Adventures People) یکی از بزرگترین شرکت های مسافرتی در دنیا می باشد.

تجربه پیروز بروس پون در توسعه گردشگری ماجراجویی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

زمانی ایده تأسیس جی ای پی به ذهن پون تیپ خطور کرد که به یک سفر ارزان به هزینه روزی 10 دلار به تایلند رفته و در جوار قبایل تپه نشین اقامت نموده بود. پون تیپ درباره سفرش به تایلند می گوید: این نخستین سفر من نبود، اما یکی از واقعی ترین ها بود. آن موقع بود که متوجه شدم افراد تمایل دارند تجربه های مسافرتی حقیقی کسب کنند. هنگامی که بچه ها دوران رونق در حال درک اثرات زیانبار خوشگذرانی های دوران جوانی بودند، پون تیپ شرکت خود را وسیله ای برای انجام دادن کارهای خیر در حین سفر با تورهای ماجراجویانه و حافظ محیط زیست قرار داد.

پون تیپ شرکت خود را بر اساس تعهد اخلاقی خود به ایجاد روابط سودمند بین المللی، ادغام ارزش ها و احترام به فرهنگ بومی و توسعه تورهای طبیعت گردی تأسیس نموده است. تجارت 100 میلیون دلاری او که هزار سفر متفاوت به صد مقصد را به وسیله کنندگی های متعددش در سرتاسر دنیا می فروشد، بیش از هر شرکت دیگری در راستای توسعه صنعت گردشگری پایدار فعالیت می کند. بسیاری از سازمان ها، شرکت جی ای پی مستقر در تورنتو و پون تیپ را به عنوان پیشروان تورهای ماجراجویی می شناسند. در سال 2006 پون تیپ در سیزدهمین سالگرد اهدای جوایز ارنست و یانگ به کارآفرین سال، برای دومین برنده جایزه بهترین کارآفرین سال شد و در همان سال به عنوان یکی از افراد زیر 40 سال برتر کانادا و نیز یکی از پنج کارآفرین برتر کانادا برنده جایزه کارآفرینی شد. همچنین توسط کانادا بیزینس و به عنوان یکی از صد رهبر آینده کانادا انتخاب گشت. افزون بر این ها پون تیپ جایزه رهبری تجارت دنیای را به خاطر ایده های مبتکرانه در ارائه خدمات از طرف دولت دریافت کرد. او که سرپرستی یک دوره تحصیلی پس از دیپلم را درباره سفرهای طبیعت گردی و ماجراجویانه در دانشگاه هامبر بر عهده داشته است، به تازگی به درخواست بانک دنیای و یونسکو قرار است همراه با یک گروه برای سخنرانی درباره توسعه پایدار در گردشگری به چین برود. در ژانویه 2002 پون تیپ نخستین تورگردان کانادایی بود که به جلسه سالانه تورهای طبیعت گردی سازمان ملل در شهر نیویورک دعوت شد.

در سال 2005 و 2006 جی ای پی به عنوان یکی از بهترین شرکت های مدیریتی و نیز یکی از صد استخدام کننده برتر کانادا و یکی از ده استخدام کننده برتر افراد جوان انتخاب شد. همچنین اشتیاق شرکت برای محصولاتش ابزاری برای ایجاد تعهد و وفاداری در مشتریان و کارمندانش است. پون تیپ می گوید: ما شرکتی هستیم که به مسافرانش متعلق است و کارمندان ما اشتیاقی واقعی برای صنعت گردشگری دارند. ما یک شرکت سختکوش هستیم که خودمان را وقف روحیه کارآفرینی مان نموده ایم. در دنیایی که مردمانش طولانی تر عمر می کنند و خوش اندام و سالم باقی می مانند، شرکت ما به دنبال افرادی است که قلب جوانی دارند. برای سفرهای ماجراجویانه همراه با کمی آسایش شرکت جی ای پی سفرهای گروهی کوچک به آمریکای جنوبی و مرکزی، آفریقا، آسیا، آمریکای شمالی و اروپا برگزار می کند و علاوه بر این، سفرهایی به قطب جنوب، قطب شمال و کانال پاناما بر روی کشتی اکتشافی ام اس ترتیب می دهد. این برنامه ها با تمایل به حیات وحش، فرهنگ، تاریخ و محیط توانسته اند با قراردادن سفر و سرگرمی در یک پکیج آموزشی، خشنودی از یک تعطیلات کروز معمولی را فراهم کنند. جی ای پی با بهره گیری از اقامتگاه های کوچک و سیستم حمل و نقل بومی، از کسب و کارهای محلی حمایت می کند و در بیشتر پروژه های طبیعت گردی مبتنی بر جامعه مشارکت می کند.

تبلیغات روزنامه ای این شرکت توجه خود را بر روی تمایز شرکت در صنعت گردشگری متمرکز می کند. در تبلیغات شرکت هیچ خبری از تبلیغات پر زرق و برق، هتل های لوکس یا سواحل رویایی نیست، بلکه تصاویر عکس هایی از مردمان بومی و نوشته هایی به چشم می خورد که می گوید: اثرات منفی ما بر جامعه میزبان کم است و گردشگری پایدار در سرلوحه کارهای ما واقع شده است. تبلیغات این شرکت به جای فهرست کردن محل های اقامتی مختلف، ماجراجویی در گوشه و کنار دنیا را در گروه های کوچک برای مسافران جدید ترویج می کند. تبلیغات محل اقامت، بر اساس ستاره دار بودن محل اقامت نیست، بلکه بر اساس محلی بودن، پرشاخصه بودن و فعالیت های منحصر به فرد و جدید محل اقامت می باشد. این هدف گذاری مبتکرانه بر گردشگری فرهنگی مبتنی بر واقعیت و تجربه این شرکت تأکید دارد.

پون تیپ بر این باور است که تورهای طبیعت گردی نباید در مقیاس کوچک برگزار گردد. او می گوید: بیشتر مردم معتقدند که تورهای طبیعت گردی بیشتر جنبه شخصی دارند. البته او با این عقیده مخالف است. به عقیده او باید آن ده هزار نفر را از کشتی پیاده و به 200 گروه کوچک تقسیم کنیم. او بر این عقیده است که گردشگران می توانند به صورت گروهی تأثیرات مثبت زیادی بر جای بگذارند. به منظور رسیدن به این هدف، پون تیپ با بانک دنیای در زمینه یاری به روستاهای فقیر جهت تهیه بودجه محل اقامت گردشگران و آموزش به جوامع درباره سود بردن به وسیله صنعت گردشگری همکاری نموده است. برای مثال، در حال حاضر شش انجمن در بولیوی خود را بوسیله چنین ابتکارهایی که وابستگی شان را به تجارت مواد مخدر و قطع درختان کاهش می دهد، حفظ نموده اند. این جنبه از نگرش جی ای پی در کنار موضع گیری علیه فعالیت های گردشگری سودمحور، شرکت را در رده گردشگری مرتبط با علت یا غیرانتفاعی قرار می دهد. به تازگی ماجراجویی های جی ای پی در دوازدهمین فهرست سبز کند نست تراولر نهاده شد. برترین کاندیداها بر اساس تعهد خود به ابتکارات زیست محیطی، همکاری و یاری به جوامع بومی و کیفیت تجربه مسافر انتخاب می شوند.

به رغم مزیت های آشکار تورهای طبیعت گردی که علاوه بر تبادلات فرهنگی بین مسافران و بومیان، رفاه و رونق پایدار برای بومیان به ارمغان می آورد، این ایده مخالفانی هم دارد. بعضی افراد عقیده دارند که تورهای طبیعت گردی با بودجه کمی که دارند، یاری کمتری به اقتصاد بومیان می کنند. با این حال پون تیپ ادعا می کند که گردشگران طبیعت گرد بیشتر از مهمانان هتل های پنج ستاره اقامت می کنند و به جای آن که پولی که خرج می کنند به صندوق یک هتل با مالیکت خارجی آن وارد گردد، مستقیم به جیب مردم جامعه محلی می رود.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 585

به "تجربه پیروز بروس پون در توسعه گردشگری ماجراجویی" امتیاز دهید

1 کاربر به "تجربه پیروز بروس پون در توسعه گردشگری ماجراجویی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه پیروز بروس پون در توسعه گردشگری ماجراجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید