ترامپ باید درباره همدستی روسیه با طالبان جوابگو باشد

به گزارش مجله مستانه، قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه آمریکایی خواهان پاسخگویی کاخ سفید به گزارش تحرکات ادعایی روسیه علیه سربازان آمریکایی و نیروهای ائتلاف در افغانستان و تبانی ادعایی با شبه نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن آن ها هستند.

ترامپ باید درباره همدستی روسیه با طالبان جوابگو باشد

به نقل از پایگاه خبری هیل، گروهی از جمهوری خواهان هم که معمولا از مقابله با دونالد ترامپ خودداری می نمایند، کوشش دارند تا با بیان اینکه گزارش های اطلاعاتی به دست رئیس جمهوری آمریکا نرسیده بود، او را از مسوولیت مبرا نمایند. به گفته ترامپ، این گزارش فاقد اعتبار بوده است.

اما جمهوری خواهان و دموکرات های کنگره که فعالیت روسیه را شوکه نماینده و نگران نماینده می دانند، تاکید دارند که توضیحات ترامپ تنها سوالات بیشتری ایجاد می نماید که دولت واشنگتن باید فورا پاسخ بدهد.

مک تورنبری، از جمهوری خواهان ارشد کمیته سرویس های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هر آنچه ذره ای اعتبار داشته باشد و درباره به خطر افتادن جان نیروهای ما باشد، چه رسد به اینکه درباره معین جایزه برای جان سربازانمان باشد، از نظر من، باید فورا به اطلاع فرمانده کل قوا برسد و همچنین طرحی برای مدیریت اوضاع وجود داشته باشد.

تورنبری گفت، دو حزب اصرار به دیدن این اطلاعات دارند. او همچنین نظر دیگر رهبران نظامی را تکرار کرد که تاکید دارند باور کردنی نیست که چنین اطلاعاتی به دست دونالد ترامپ نرسیده باشد.

به گفته یک منبع آگاه، روز دوشنبه کاخ سفید برای دست کم هفت تن از جمهوری خواهان شامل تورنبری، مایکل مک کال از اعضای سرشناس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، لیز چنی، اندی بیگز، جیم بنکز، ادم کینزینگر و الیز استفانیک نشست برگزار کرد.

استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا هم عصر دوشنبه تایید کرد، گروهی از دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا هم امروز (سه شنبه) در کاخ سفید جلسه دارند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه با ارسال نامه ای به جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی و جینا هسپل، مدیر سیا درخواست کرد تا جلسه ای در صحن مجلس نمایندگان برگزار گردد. او گفت: کنگره و این کشور اکنون به پاسخ ها احتیاج دارند.

وی خواهان ارائه اطلاعات بیشتر به نمایندگان کنگره آمریکا در باره دخالت سازمان مخفی اطلاعات نظامی روسیه علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان شد. پلوسی گفت که کنگره و مردم کشور اکنون به پاسخ مشخصی در این باره احتیاج دارند. کنگره باید بداند که چه چیزی تهدید جدی برای سربازان آمریکایی شناخته می گردد و چه گزینه هایی برای جوابگو کردن روسیه در این باره وجود دارد.

پلوسی در ادامه نامه خود نوشته است که باید روشن گردد که آیا ترامپ از این گزارش ها آگاهی داشته است یا نه و چرا این موضوع به کنگره اطلاع داده نشده بود.

در نامه پلوسی آمده که ترامپ تا کنون اغماض های زیادی نسبت به روسیه داشته است. اشاره پلوسی به موضوع اتهام به ترامپ برای استفاده از یاری های روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چهار سال پیش است.

چارلز شومر، رهبر اقلیت سنا هم در بیانیه ای از این دو مقام اطلاعاتی خواست تا در جمع سناتورها جوابگو باشند. این در حالی است که جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون گفته است، وزارت دفاع آمریکا هیچ مدرکی برای پشتیبانی از ادعاهای مرتبط با همدستی روسیه و طالبان در اختیار ندارد.

مک تورنبری و رئیس کمیته سرویس های مسلح سنا هم از پنتاگون خواسته اند تا در این کمیته جوابگو گردد اما تورنبری و سخنگوی این کمیته دموکرات گفتند که پاسخی از جانب پنتاگون دریافت نکردند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 970

به "ترامپ باید درباره همدستی روسیه با طالبان جوابگو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ باید درباره همدستی روسیه با طالبان جوابگو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید