تعمیر دستگاه NMR دانشگاه مازندران به همت نخبه دانشگاه

به گزارش مجله مستانه، به همت و تلاش مخترع و نخبه جوان دانشگاه مازندران، دستگاه NMR دانشکده شیمی دانشگاه مازندران که مدتی از کار افتاده و غیرقابل استفاده بود، تعمیر و مجددا وارد چرخه خدمت رسانی شد.

تعمیر دستگاه NMR دانشگاه مازندران به همت نخبه دانشگاه

به گزارش خبرنگار استانهای خبرنگاران، به همت و تلاش مخترع و نخبه جوان دانشگاه مازندران، دستگاه NMR دانشکده شیمی دانشگاه مازندران که مدتی از کار افتاده و غیرقابل استفاده بود، تعمیر و مجددا وارد چرخه خدمت رسانی شد.

حسن باقرنیا، کارشناسان دانشکده شیمی دانشگاه مازندران در تشریح اقدامات و تلاش های صورت گرفته جهت تعمیر دستگاه NMR گفت: متاسفانه واحد کنسول الکترونیک دستگاه که در واقع قلب تپنده آن جهت بهره برداری علمی است به دلیل طول عمر بالا و عوامل مخرب دچار نقص سیستمی شده و علی رغم عدم وجود قطعات و خدمات دستگاه در داخل کشور، واحد مربوطه عیب یابی و تعمیر شد و تلاش های شبانه روزی به ثمر نشست.

باقرنیا افزود: دستگاه NMR دستگاهی با فناوری بسیار بالا بوده و یکی از اصلی ترین دستگاه های آنالیز برای دانشجویان و محققان در علوم مختلف به ویژه شیمی است و به جهت داشتن فناوری بالا، سال هاست که مورد تحریم بوده و شرکت سازنده هیچ خدماتی به دارندگان دستگاه ارائه نمی کند. تمامی دستگاه های موجود در کشور نیز با این مشکل روبرو بوده و بسیاری از آن ها یا از کار افتاده اند و یا به شکل معیوب و محدود به خدمات رسانی می پردازند.

شایان ذکر است، مهندس حسن باقرنیا از کارشناسان دانشکده شیمی دانشگاه مازندران، دانش آموخته کارشناسی ارشد و دانشجوی دکتری رشته شیمی است. وی علاوه بر تدریس کارگاه های تخصصی، تحقیق و پژوهش، چاپ مقالات بین المللی، عناوین و افتخارات زیادی در کارنامه خود دارد که به عنوان نمونه می توان به ثبت 4 اختراع ملی، کارآفرین نمونه دانشگاه مازندران، عضو کمیته پژوهشی ترافیک دانشکده پلیس راهور، برگزیده ممتاز جشنواره اختراعات و ابتکارات ترافیکی پلیس راهور، عضو انجمن مخترعان کشور و طراحی و ساخت 9 دستگاه کاربردی برای آزمایشگاه های دانشگاه مازندران اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1953

به "تعمیر دستگاه NMR دانشگاه مازندران به همت نخبه دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر دستگاه NMR دانشگاه مازندران به همت نخبه دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید