جشنواره های مهم سینمایی خواهان حمایت سیاسیون شدند

به گزارش مجله مستانه، کن، ونیز، برلین، تورنتو و شماری از دیگر جشنواره های مهم سینمایی دنیا خواهان حمایت سیاست گذاران بازار در روزهای پساکرونایی شدند.

جشنواره های مهم سینمایی خواهان حمایت سیاسیون شدند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از ورایتی، بیش از 40 جشنواره سینمایی و 8 سازمان صنعت سینما از سیاست گذاران جهانی خواستند تا به حمایت از این بخش در روزگار پس از کرونا برخیزند.

در بیانیه ای که روز پیش با امضای 41 جشنواره سینمای منتشر شد و سازمان های موثری چون فیاپف (فدراسیون بین المللی انجمن های تهیه نمایندگان فیلم) و فیرا (فدراسیون کارگردان های سینمای اروپا) و فیاد (فدراسیون بین المللی انجمن های توزیع نمایندگان فیلم اروپا) نیز با آن همراهی کردند از مسئولان منطقه ای، ملی و محلی درخواست شده در دوران سخت پس از شیوع ویروس کرونا از جشنواره های فیلم حمایت به عمل آورند.

در این بیانیه با تاکید بر تاثیر منفی کووید -19 بر جشنواره های سینمایی در سال 2020 و سال آینده گفته شده سیاست گذاران باید استراتژی برای حمایت از اکوسیستم جشنواره های سینمایی داشته باشند.

کارلو چاتریان کارگردان هنری جشنواره برلین و ماریت ریسن یک مدیر اجرایی این جشنواره در این زمینه گفتند: برلیناله پلتفرمی برای مباحث فرهنگی و اجتماعی در برلین و موتوری حیاتی برای صنعت سینمای مستقل اروپاست. خیلی مهم است که بحث های عمومی بتواند به وسیله سینما جاری گردد و ما می خواهیم با تاکید بر احتیاج برگزاری جشنواره ها یادآوری کنیم این فستیوال ها باید بتوانند نقش خود را در آینده ایفا نمایند.

در این بیانیه با تاکید بر نقش مهم جشنواره های فیلم به 4.5 میلیون تماشاگر جشنواره های فیلم در سال 2017 و نیز نمایش اول حداقل 1700 فیلم بلند تنها در جشنواره های مورد تایید فیاپف اشاره شده است. جشنواره فیلم کن مثال دیگری است که یادآوری می نماید بیش از 2 هزار شغل جدید در دوران برگزاری آن برای شهر کن ایجاد شده و 200 میلیون یورو برای شهر درآمد ایجاد می نماید.

همچنین آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز با اشاره به اینکه اقتصاد جهانی سینما هیچگاه دچار چنین خسارتی نشده بود ،خواسته است تا با راه افتادن فراوری و باز شدن دوباره سالن های سینما، از برگزاری جشنواره های سینمایی حمایت گردد.

لیلی هینستین مدیر جشنواره فیلم لوکارنو نیز خواسته است تا با معرفی فیلم های جدید به سیاستگذاران تجاری، به صنعت سینما یاری گردد.

جشنواره فیلم رم، تورینو، صوفیه، سیدنی، مار دل پلاتا، توکیو، شانگهای، اوراسیا، کراکوف، قاهره، مینسک، ورشو، بوسان، سن سباستین، گیخون و آنتالیا از جمله امضا نمایندگان این بیانیه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1068

به "جشنواره های مهم سینمایی خواهان حمایت سیاسیون شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره های مهم سینمایی خواهان حمایت سیاسیون شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید