جنجال کاندیداتوری یک مسلمان از طرف حزب مسیحی در آلمان

به گزارش مجله مستانه، وقتی کوچک بودم مادرم من را به کلیسا برد. دلیل آن را سوال کردم. او گفت اگر بخواهیم اینجا زندگی کنیم باید ارزش های این کشور را بشناسیم

جنجال کاندیداتوری یک مسلمان از طرف حزب مسیحی در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

کاندیداتوری یک مسلمان از طرف یک حزب مسیحی در یکی از شهرهای آلمان، بحث و جدل هایی ایجاد نموده است.

به گزارش خبرنگاران، برای اولین بار یک شهروند مسلمان آلمانی از سوی حزب محافظه کار اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن کاندیدای انتخابات شهرداری ها در ایالت بایرن شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: اوزان اییباس با ریشی که به دقت مرتب شده و لبخند عریض در چهره، به مانند هر سیاستمدار دیگری در میانه تبلیغات انتخاباتی دیده می گردد اما آنچه او را از دیگران متمایز می نماید،مسلمان بودنش است. وی اولین مسلمانی است که به عنوان نماینده حزب محافظه کار و پرنفوذ اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن در انتخابات شهرداری ها، حضور دارد.

اوزان اییباس 37 ساله و ترکیه ای تبار در حالی که لیوان چای در دست دارد درباره این موضوع می گوید: در این نامزدی، هیچ تناقضی نمی بینم.

توضیح عکس: اوزان اییباس شهروند مسلمان کاندیدای حزب اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن در انتخابات شهرداری ها در منطقه بایرن آلمان

انتخابات شهرداری ها در آلمان در روز 15 مارس آینده در شهر نویووهرنبرگزار می گردد.

حزب اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن تنها در محدوده ایالت بایرن آلمان فعالیت می نماید و دارای گرایشات محافظه کارانه و مسیحی است. دو سال قبل، نخست وزیر این منطقه (بایرن) از همین حزب گفته بود میخواهد برای تکریم میراث فرهنگی منطقه، در سراسر آن، صلیب نصب کند.

این شهروند آلمانی - ترکیه ای گفت: مبانی دینی من بسیار نزدیک به مبانی مسیحیان است.

در مقابل، فعالان این حزب در شهر والراشتایندر منطقه بایرن آلمان، انتخاب یک مسلمان دیگر برای کاندیداتوری در انتخابات شهرداری ها در این شهر را رد کردند و ترجیح دادند هیچ کاندیدایی نداشته باشند.

سینیر شاهین که تمایل داشت در شهر والراشتاین کاندیدا گردد به روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ گفت: مسئله، من نیستم بلکه مربوط به دین من است. به عنوان مثال، یکی از دلایلی که مطرح شد این بود که کلمه مسیحی در اسم حزب اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن و واقعیت مسلمان بودن قابل جمع نیستند.

شماری از رهبران حزب برای ماندیدا شدن وی کوشش کردند اما این موضوع از سوی اعضای حزب قبول نشد.. شاهین یک بازرگان پیروز است. او همچنین در تیم فوتبال محلی نیز بازیکن و مربی پیروز است.

اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز کنترل ایالت بایرن را در دست دارد گرچه هوادارانش در حال کاهش هستند.

در انتخابات محلی در سال 2018 میلادی، این حزب توانست 37 درصد آرا را کسب کند. این بدترین نتیجه از سال 1954 تا به امروز است. این نتیجه بد در نتیجه صعود حزب راست افراطی جانشین/ جایگزین و حزب سبزهاست.

به همین دلیل، حزب به دنبال بازسازی خود است و به همین دلیل از اییباس یاری می گیرد. او به عنوان مشاور برای شرکت های تازه کار فعالیت می نماید. وی می تواند سمت شهرداری را از نماینده حزب سبزها برباید.

در خیابان های شهر نویووهرن آلمان همه اوزان اییباس را می شناسد. او در این شهر زندگی نموده و بزرگ شده است. او با افرادی که در خیابان این شهر 20 هزار نفری می بیند احوال پرسی می نماید.

وی با مردم درباره اقتصاد محلی، حمل و نقل عمومی و محیط زیست صحبت می نماید ولی به دین اشاره ای ندارد.

خانم اریکا بازنشسته که در خارج از فروشگاه سبزیجات و میوه با اییباس در حال گفت وگو است، می گوید: از نظر من، مهم ترین موضوع، مسکن است. دین کاندیداها هیچ فرقی ندارد اما در رسانه ها، این موضوع به همین چندان هم ساده نیست. اییباس در این باره گفت: حتی با خبرنگارانی از کره جنوبی هم ملاقات نموده ام.

اییباس گفت: هنگامی که کوچک بودم مادرم من را به کلیسا برد. دلیل آن را سوال کردم. او گفت اگر بخواهیم اینجا زندگی کنیم باید ارزش های این کشور را بشناسیم و با آن تعامل کنیم. این کاری است که می خواستم انجام بدهم.

او بارها اظهار داشت که حزبش، محدود به یک دین نیست زیرا اگر یک مسیحی، حق یک مسلمان را برای عضویت در حزب اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن رد کند،در واقع چیزی از مسیحیت نمی داند.

اوزان اییباس همچنین براین باور است حزبش قابلیت تغییر دارد. وی خواهان نوع جدیدی از محافظه کاری است که در آن از سنت ها پیروی گردد اما همزمان با تجدد همراه باشد.

این شهروند مسلمان آلمانی ابزار امیدواری کرد نوع دین افراد در 5 یا 10 سال آینده موضوع بحث و جدل نباشد.

با این حال، استیفان فورستر استاد تحلیل سیاسی در دانشکده سیاست های عمومی در بایرن گفت: بسیاری از آلمانی های مهاجرتبار از ارزش های محافظه کارانه ای حمایت می نمایند که با ارزش های اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن تطابق دارد.

او ادامه داد: درگیری در این حزب نه میان مسیحی ها و مسلمانان بلکه بیشتر میان متدینین و ملحدین است.

---

بیشتر بخوانید

مسلمانان آلمان خواهان حفاظت بیشتر در برابر گروه های افراطی شدند

بازداشت 12 نفر در آلمان به ظن کوشش برای ترور مقامات و سرنگونی حکومت

استعفای نامزد پیروز انتخابات ایالتی آلمان در پی فشار مرکل

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 725

به "جنجال کاندیداتوری یک مسلمان از طرف حزب مسیحی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال کاندیداتوری یک مسلمان از طرف حزب مسیحی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید