حذف یارانه ثروتمندان حتما اجرا می گردد ، حضور زنان در ورزشگاه گزینشی نیست

به گزارش مجله مستانه، سخنگوی دولت گفت: امیدواریم رئیس جمهور و تیم همراه در سفر به نیویورک بار دیگر بتوانند حقانیت ایران را در خصوص مسائل مختلف به گوش جهانیان برسانند.

حذف یارانه ثروتمندان حتما اجرا می گردد ، حضور زنان در ورزشگاه گزینشی نیست

ایسنا نوشت: علی ربیعی در این نشست که در ساختمان کوثر مجموعه ریاست جمهوری برگزار می گردد، با اشاره به اینکه برای بحران یمن طرح چهار ماده ای ارائه کردیم، اضافه نمود: هنوز معتقدیم که راه بازگشت ثبات به منطقه و یمن چیزی شبیه به همان طرح چهار ماده ای است و من از همین جا اعلام می کنم که جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا با سازمان ملل در این زمینه همکاری کند و اعلام می کنیم که وجود بی ثباتی و ناامنی در منطقه به نفع هیچکس نیست.

  • ایران آماده همکاری با سازمان ملل برای حل بحران یمن است

امیدواریم در سفر رییس جمهور به نیویورک بار دیگر حقانیت ایران نشان داده گردد

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع روحانی به نیویورک گفت: این سفر می تواند فضای مناسبی را برای گفت وگوی با رهبران کشورهای مختلف ایجاد کند و اینکه امیدواریم رئیس جمهوری و تیم همراه در این سفر نیز بار دیگر بتوانند حقانیت ایران را در خصوص مسائل مختلف به گوش جهانیان برسانند.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات جلسه اخیر سران قوا درباره مسائل مالی، اظهار کرد: مصوبه ای را برای تنظیم بازار کالا و خدمات و در نظر دریافت اختیاراتی برای وزارت صمت تصویب کردیم. همچنین قرار است قوه قضاییه و قوه مقننه هم به منظور هم افزایی و هماهنگی در این زمینه طرح مشترکی در زمینه تعزیرات حکومتی ارائه نمایند.

  • توقف کلیه تحریم ها، امکان مذاکره را فراهم می نماید

ربیعی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره راهبرد ایران برای دیدار با آمریکایی ها در سفر روحانی به نیویورک، گفت: از نگاه ایران توقف کلیه تحریم هایی که پس از خروج آمریکا از برجام صورت گرفت، امکان مذاکره را فراهم می نماید. ما توقف تحریم ها و برگشتن به شرایط قبل از تحریم ها را خواهان هستیم و آمریکا برای نشان دادن صداقتش در این راستا باید شرایط را برای تامین منافع مردم ایران تامین کند و در حال حاضر هیچ نشانه ای در این زمینه نمی بینیم.

  • یک بار در شرایط تحریم مذاکره کردیم و دیگر آن را تکرار نمی کنیم

وی اضافه نمود: اگر ترامپ بتواند با این کارها و اقدامات اعتماد را به ما برگرداند آن وقت باید درباره مذاکره کردن یا نکردن صحبت کرد وگرنه اینکه مدام از آمادگی برای مذاکره صحبت کنیم دردی را دوا نمی نماید و برای افکار عمومی هم احتیاج این است که معین گردد در زمان مذاکره چه دستاوردهایی برای ایران متصور است. ما یک بار در شرایط تحریم مذاکره کردیم و دیگر چنین چیزی را تکرار نمی کنیم.

  • اگر تعهدات افزایش یابد ما هم تعهدات خود را افزایش می دهیم

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد فرانسه به ایران در زمینه خط خرید نفت 15 میلیارد دلاری، اظهار کرد: قرار بود نفت ایران خریداری گردد و پولش هم به ما برسد. ما گفته ایم که تعهد در برابر تعهد، اروپایی ها می خواهند بعضی از تعهدات خود را عملی نمایند ما هم به بخشی از تعهدات خود معتقد خواهیم بود، نه بیشتر. اگر تعهدات افزایش یابد ما هم این تعهدات خود را افزایش می دهیم، البته امیدوارم در جریان سفر به نیویورک نیز آقای روحانی بتوانند با سران کشورهای اروپایی گفت و گو داشته باشند.

  • نباید دولت منتخب مردم را در چشم آنان بی اعتبار سازیم

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره علت صدور اطلاعیه ای از سوی روابط عمومی دولت درباره برنامه ای فراوری شده در صداوسیما، گفت: آن مطالبی که درباره جلسه سران سه قوه گفته شده بود غلط بود و ما هم همان را پاسخ دادیم. ما امیدواریم هیچ نگاهی به سمت رسانه های بیگانه نرود. ما به مصلحت کشور می دانیم که چشم ها و گوشهای مان به رسانه های داخل کشور باشد. ما هیچ وقت خیر و برکتی از شایعاتی که از رسانه های خارجی مطرح می گردد ندیده ایم و آنچه که در اطلاعیه روابط عمومی دولت دیده شد به بعضی از برنامه سازی ها ناظر بود که بعضی شبکه ها به صورت بسیار جهت دار برنامه خود را درباره دولت پیش می برند، البته این روند از سال 92 شروع شده است.

وی اضافه نمود: ما نباید مردم را ناامید کنیم. نباید دولت منتخب مردم را در چشم آنان بی اعتبار سازیم. اگر می خواهیم انتقاد کنیم، انتقاد کنیم نه اینکه غیر از این عمل کنیم و با برنامه سازی ها روندی دیگری را طی کنیم.

  • صحبت آقای واعظی در تضاد با حرف های هفته گذشته من نبود

سخنگوی دولت درباره موافقت دولت با حضور زنان در ورزشگاه، اظهار کرد: صحبت آقای واعظی در تضاد با حرف های هفته گذشته من نبود، بلکه یک نگرانی را مطرح کردند که نادرست هم نیست، اما دولت با حضور زنان در ورزشگاه ها موافق است و مجدد تاکید می کنم که اقای سلطانی فر تمهیدی اندیشیده اند که زنان در بازی ایران با کامبوج حضور داشته باشند و این حضور به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

  • حضور زنان در ورزشگاه گزینشی نیست

وی اضافه نمود: بلیت فروشی هم انجام خواهد شد و اینطور نیست که زنان گزینشی وارد ورزشگاه شوند. ما امروز به سیاست های مربوط به جنسیت احتیاجمندیم و نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. ما باید به آستانه تحمل افراد توجه داشته باشیم و شرایط را به سمتی نبریم که اتفاقی مانند آنچه برای دخترمان سحر عزیز رخ داد، انجام گردد که قطعا غیرقابل قبول است.

  • حذف یارانه افراد ثروتمند، حتما اجرا می گردد

ربیعی درباره حذف یارانه دهک های بالا اظهار کرد: برای تکمیل پایگاه های اطلاعاتی دستوری صادر شده و روز به روز وضعیت آن بهتر می گردد. مجلس نیز دستور داده بود که سه دهک را حذف کنیم و این یعنی نزدیک به سی میلیون نفر که با توجه به شرایط مالی و تحریم ها این تصمیم در حال حاضر کمی سخت است، اما آنچه درباره حذف افراد ثروتمند مطرح است حتما اجرا می گردد و حتما فشار به طبقات پایین و متوسطه نخواهد آمد و با درصد خطای پایینی این کار انجام می گردد. همچنین در مرحله اول در مهرماه چند صدک از دهک های بالا حذف می شوند که ممکن است هفتصد تا هشتصد هزار نفر را در برگیرد که البته امکان اعتراض هم برای آنان محفوظ است.

سخنگوی دولت درباره طرح مجلس برای افزایش نظارت بر زندان ها و نظر دولت درباره آن، اظهار کرد: این طرح هنوز در دولت مورد آنالیز نشده است.

  • خالی کردن پشت ستاد جنگ مالی، ضربه به منافع ملی است

وی در پاسخ به پرسشی درباره حواشی جلسه اخیر سران قوا درباره محاکم مبارزه با مفاسد مالی و علت این اختلاف میان قوه قضاییه و قوه مجریه، اظهار کرد: این موضوع برای روز شنبه است و مربوط به گذشته نیست. من تعجب کردم که خبری ناقص، هدفدار و برنامه ریزی شده پخش شد، در حالیکه این جلسه برای مبارزه و جنگ مالی کشور است. اخباری که مخدوش شده و ناقص از آن جلسه بیرون می آید و پشت ستاد جنگ را خالی می نماید، ضربه زدن به منافع ملی است. کسانی که در این جلسه هستند شأن بالاتری از این دارند که بخواهند خبر به بیرون بیاورند.

ربیعی گفت: آقای رئیس جمهور در این جلسه بر رعایت حقوق افراد و اطلاع رسانی منصفانه و جلوگیری از اطلاق صفات مفسد به افراد پیش از صدور حکم و اثبات اتهام تاکید کردند و آقای رئیسی هم با تواضع پذیرفتند که در این زمینه اگر موردی هست به آن اشاره گردد تا آنالیز ها در این زمینه صورت گیرد.

سخنگوی دولت اضافه نمود: همه افراد حاضر در جلسه معتقد بودند که این دادگاه های مفاسد مالی جایی برای صید سیاسی نیست و نیز هر سه رییس قوا بر کنار رفتن هرگونه خط قرمز برای رسیدگی به مفاسد تاکید کردند تا اگر موردی در هر کدام از قوا وجود دارد رسیدگی گردد؛ البته بعضی موارد از پرونده ها هستند که رسیدگی نشدند و امیدواریم که آنها هم رسیدگی گردد و ما از رسیدگی به مفساد حمایت می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 280

به "حذف یارانه ثروتمندان حتما اجرا می گردد ، حضور زنان در ورزشگاه گزینشی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف یارانه ثروتمندان حتما اجرا می گردد ، حضور زنان در ورزشگاه گزینشی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید