حضور هنرمند کرمانشاهی در تورنمنت جهانی چوب

به گزارش مجله مستانه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از حضور علیرضا باوندپور هنرمند کرمانشاهی به عنوان نماینده ایران در تورنمنت جهانی چوب در کشور چین اطلاع داد.

حضور هنرمند کرمانشاهی در تورنمنت جهانی چوب

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، امید قادری شنبه 16 آذر گفت: باوندپور هنرمند برجسته صنایع چوب کرمانشاه و از صنعتگران میراث فرهنگی استان، همچون سال های گذشته به عنوان تنها نماینده کشورمان در گردهمایی سالانه چوب شرکت نموده است.

او اضافه نمود: این گردهمایی امسال با عنوان فرهنگ بین المللی چوب (Iwcs) و بنیاد جهانی چوب (WWDF) در استان ژجیانگ چین با تاکید بر مبادله فرهنگی در حال برگزاری است.

قادری ادامه داد: این گردهمایی با حضور 20 هنرمند از 20 کشور جهان برگزار می گردد که تمام هزینه ها بر عهده کشور چین بوده و هنرمندان به صورت زنده و در بخش های انفرادی و گروهی آثار هنری فراوری می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: هنرمند کرمانشاهی توانسته درخت تاریخی طاقبستان را از هشتم آذر امسال آغاز و حدود یک هفته به اتمام برساند.

قادری اضافه نمود: مرحله اول این تورنمنت در شهر ونژو برگزار گردید که درخت طاقبستان ساخته شده و در معرض دید هنرمندان و متولیان بنیاد جهانی چوب نهاده شد و مرحله دوم نیز در شهر ژیجیانگ چین آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در انتها اعلام نمود: تعداد 20 هنرمند از 20 کشور جهان نیز به صورت مشترک بر روی یک درخت کار می نمایند که باوندپور به عنوان نماینده ایران، چهره نمادین مولانا را ساخته است.

علیرضا باوندپور، هنرمند کرمانشاهی در سال 2016 در کشور نپال و در روز جهانی چوب توانست رتبه نخست بخش انفرادی را کسب کند. او همچنین در سال 2018 در کشور کامبوج و در بخش گروهی رتبه نخست و در سال 2019 در کشور اتریش و در بخش انفرادی رتبه اول را از آن خود کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 528

به "حضور هنرمند کرمانشاهی در تورنمنت جهانی چوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هنرمند کرمانشاهی در تورنمنت جهانی چوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید