حقیقی: کی روش، پدر فوتبال ایران است، تنها من زیر تمرینات عابدزاده دوام آوردم

به گزارش مجله مستانه، دروازه بان تیم نساجی مازندران گفت: کارلوس کی روش، پدر فوتبال ایران است که نتوانستیم جانشین مناسبی برای او در تیم ملی پیدا کنیم.

حقیقی: کی روش، پدر فوتبال ایران است، تنها من زیر تمرینات عابدزاده دوام آوردم

به گزارش ، علیرضا حقیقی، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل میهمان برنامه شب گذشته دورهمی بود.

علیرضا حقیقی درباره اینکه فوتبال را با دریافت پنالتی علی دایی آغاز کردی و باید با درآوردن اشک لیونل مسی تمام کنی با خنده جواب داد: در آن موقع 16 سالم بود و دروازه بان سوم پرسپولیس بودم. دروازه بان دوم ما در بازی با سایپا (مهدی واعظی) مصدوم بود و دروازه بان اول مان (فرشید کریمی) هم حدود دقیقه 60 مصدوم شد. من هم روی نیمکت نشسته و بازی را تماشا می کردم، اما پس از آن اتفاق باید به درون زمین می رفتم. خدا یاری کرد در اولین ثانیه بازی ام برای پرسپولیس بتوانم پنالتی آقای گل جهان یعنی علی دایی را بگیرم. این اتفاق برای من افتخار فوق العاده عظیمی است.

او اضافه نمود: نکته جالب این است که علی دایی در آن بازی 2 پنالتی زد. در نیمه اول پنالتی اش گل شد، اما پنالتی نیمه دوم او را من گرفتم. خدا را شکر با دایی ارتباط خوب و صمیمانه ای دارم و همواره برای دریافت آن پنالتی، او را مورد آزار و اذیت قرار می دهم. البته این موضوع چیزی از ارزش های علی دایی کم نمی نماید.

حقیقی درباره سن واقعی اش اعلام کرد: اکنون سی و خرده ای سن دارم. البته شوخی کردم. متولد 12 اردیبهشت 1367 هستم و انشالله در هفته آینده جشن تولد سی و دو سالگی ام را می گیرم.

او درباره خصوصیات خاص متولدان اردیبهشت گفت: خصوصیات خاصی ندارند. من مطالعه زیادی درباره ماه اردیبهشت ننموده ام، اما در کل آدم های مهربانی هستند. خودم زود از کوره در می روم.

حقیقی درباره دلیل درگیری اش با علی خطیر، معاون اسبق باشگاه استقلال و شکستن بینی او اعلام کرد: داستان به این شکل نیست. من فقط خطیر را هل دادم. در واقع او ابتدا فحش داد و من هم هلش دادم. نمی دانستم معاون باشگاه استقلال است و واقعا برای این باشگاه و طرفدارانش احترام قائل هستم. اگر استقلال نباشد، 2 قطبی فوتبال ایران معنی ندارد. من چیز های زیادی از مرحوم ناصر حجازی به عنوان یک اسطوره یاد گرفتم. همواره این حرف او در گوشم است که گفت اگر لژیونر نشدی، همین الان فوتبال را کنار بگذارد.

او اضافه نمود: با این وجود به هیچ وجه اجازه نمی دهم فردی بخواهد در زمین فوتبال به خانواده من یا هرکس دیگری بی احترامی نماید.

دروازه بان اسبق پرسپولیس درباره کوتاه بودن دوران حضورش در این تیم گفت: از زمانی که چشم هایم را باز کردم در پرسپولیس بودم. افتخار می کنم طرفداران پرسپولیس از روی لطف شان به من لقب پسر پرسپولیس را داده اند. وقتی هم به اروپا رفتم سعی کردم این لقب را یدک کشیده و ابتدا نماینده خوبی برای ایران و سپس پرسپولیس باشم. از نونهالان در تمام رده های سنی این باشگاه بازی نموده و در 19 سالگی کاپیتان تیم شدم. در 21 سالگی هم به روسیه رفته و لژیونر شدم. حدود 10 سال در ایران نبودم.

حقیقی درباره حضورش در نساجی مازندران گفت: اکنون که به ایران بازگشته ام در خدمت تیم خوب و پرطرفدار نساجی هستم. تیم با اصل و نسبی که طرفداران زیادی دارد. اینکه نساجی در زمان بازی در جنوب کشور هم طرفدار دارد، حسن عظیمی است. من به دلیل مسائل مالیاتی و نداشتن مجوز کار، در میانه های نیم فصل مجبور شدم به ایران بازگردم و خدا را شکر می کنم اکنون در خدمت نساجی و طرفداران این تیم هستم.

او درباره دریافت توبیخ کتبی به دلیل اهانت به داور در یکی از بازی های نساجی گفت: اصلا و ابدا اینگونه نیست و فقط توبیخ شفاهی شدم. البته دلیل آن توهین به داور نبود. البته زیاد روی این مسائل ریز شده اید چرتکه خود باشگاه نساجی هم نمی دانست من توبیخ شده ام.

حقیقی درباره دلیل ازدواج نکردن خود گفت: مرا وارد بحث خواستگاری نکنید. واقعا از زمانی که وارد دوران حرفه ای شدم به حدی تمرکزم روی کارم بوده که نمی توانم به ازدواج فکر کنم. کسی که می خواهد زن بگیرد، باید مسئولیت جدیدی را در زندگی اش قبول کند و من الان در شرایطی نیستم که بخواهم چنین کاری انجام بدهم.

او درباره ملاک هایش برای همسر آینده خود اعلام کرد: اکنون ملاک خاصی ندارم و وقتی به این موضوع فکر ننموده ام، نمی توانم ملاکی هم داشته باشم.

حقیقی درباره منظور مربیان جهان درباره جمله دروازه بان باید سر خود را جلوی توپ بگذارد شرح داد: این جمله اصطلاح است. دروازه بانی، پست فوق العاده سخت و پراسترسی است. وقتی تیم ببازد، یک پای شکست به نام دروازه بان نوشته می گردد. به همین دلیل به دروازه بان فشار زیادی می آید. عقل سلیم می گوید جلوی زمین بایست و از 10 تا توپ یکی را وارد دروازه کن. از این طریق می توانی به قهرمان تبدیل شوی و تیتر یک روزنامه ها باشی. اگر درون دروازه باشی و 10 توپ بگیری، اما یک توپ وارد دروازه ات گردد، همه می گویند چرا گل خوردی.

او درباره سختی تمرینات دروازه بان ها گفت: تمرینات ما وحشتناک است. اگر این تمرینات اصولی و طبق متد روز باشد از لحاظ بدنی بیشتر از بازیکنان به دروازه بان فشار می آید. دروازه بان انتهای زمین می ایستد و همه چیز را زیرنظر دارد. به همین دلیل بار روانی روی دوش او خیلی بیشتر از بازیکنان است. تمرینات ما خیلی سخت است.

حقیقی درباره کار کردن زیرنظر احمدرضا عابدزاده اعلام کرد: او اولین مربی دروازه بانی من نیست، اما برهه ای در پرسپولیس با عابدزاده کار کردم و این افتخاری برای من است. تمرینات عابدزاده خیلی سنگین است. یک بار سه بچه قد و نیم قد را به تمرین آورد و به دروازه بان های تیم گفت آن ها را بغل نموده و روی پنجه سربالایی را بالا بروید. فکر می کنم تنها کسی که زیر فشار تمرینات او دوام آورد، من بودم.

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره تنش های موجود در این رشته گفت: بدون تنش و درگیری های که در زمین می گردد، جذابیت پینگ پنگ از فوتبال بیشتر خواهد بود. در کل جهان و بازی های عظیم از این تنش ها وجود دارد. هرچند در ایران از زاویه دیگری به موضوع نگاه می نمایند، اما این جزئی از فوتبال است. وقتی ضربان قلب بالا برود، ناخودآگاه شاید تصمیمی بگیریم که خوشایند جامعه نباشد.

او درباره ارزیابی اش از شرایط فعلی فوتبال ایران گفت: اگر حقیقت را بخواهید شرایط فوتبال ما خوب نیست. فکر می کنم جای اینکه سیر صعودی داشته باشیم، در حال نزول هستیم. پس از جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی نتوانستیم جانشین خوبی در حد او انتخاب کنیم. شرایط پرسپولیس و استقلال به عنوان 2 قطب فوتبال ایران هم به این شکل است که چهار ماه یک بار سرمربی شان عوض می گردد و تغییر مدیرعامل هم هفته ای یک بار انجام می گردد و مدیران هفته ای کارت ورود و خروج می کشند. در کل شرایط خوب نیست.

حقیقی درباره اینکه اگر قرار بود سرمربی تیم ملی را انتخاب کمد، چه فردی را روی نیمکت این تیم می نشاند، پاسخ داد: فکر می کنم در شرایط فعلی سرمربی داخلی بیشتر به درد تیم ملی می خورد. از نظر من علی دایی از لحاظ اعتبار، اسم، شخصیت و علم فوتبال برای تیم ملی کارساز بود. کارلوس کی روش هم قبل از اینکه ایران را ترک کند، روی اسم علی دایی برای جانشینی اش مهر تایید زد.

او درباره شرایط جسمانی اش پس از 2 بار عمل جراحی روی پای خود گفت: خدا را شکر اکنون شرایط خوبی دارم. متاسفانه در آستانه جام جهانی 2018 روسیه پای خود را عمل نموده و به همین دلیل جام را از دست دادم. یک سال و نیم قبل از آن هم عمل کردم.

حقیقی درباره حاشیه هایش در فضای مجازی اعلام کرد: من حاشیه ای ندارم یا دست کم خودم حاشیه ای ایجاد نمی کنم.

او درباره اینکه آیا تا به امروز از کسی خواستگاری نموده است یا خیر، پاسخ داد: تا به امروز فرصت نشده است.

این دروازه بان لیگ فزونی در پاسخ به سوال های که جواب شان بلی یا خیر است، اینگونه پاسخ داد:

انتقادپذیر بودن: بلی

بازیگر معروف بودن: خیر

بلد بودن آشپزی: خیر

زود عصبانی شدن: بلی. وقتی عصبانی می شوم کار های زیادی انجام می دهم. به صورت مثال یک نفر را هل می دهم (با خنده) در زمان عصبانیت چیزی به ذهنم نمی آید بلکه پرده ای بسته می گردد و باید منتظر باز شدن آن بمانیم.

قرار دریافت جای جیان لوئیجی بوفون: خیر

بین خودت و علیرضا بیرانوند به چه کسی امتیاز می دهی؟ صد در صد به خودم

علاقه داشتن به ازدواج با یک بازیگر: بلی

حقیقی درباره سه فوتبالیست برتر ایرانی گفت: علی دایی، ناصر حجازی و علی کریمی

او درباره اینکه آیا تا به امروز پیشنهادی برای بازیگری داشته است یا خیر، گفت: قبل از اینکه از ایران بروم، یک پیشنهاد برای بازیگری داشتم. اکنون هم 2 سریال شبکه نمایش خانگی به من پیشنهاد شده، اما نپذیرفتم. البته به بازیگری علاقه دارم، اما به دلیل اینکه اکنون روی فوتبال زوم هستم، تمام تمرکزم روی این کار است. شاید در آینده کار هایی انجام بدهم.

حقیقی درباره بازیگری اش در سریال پایتخت 6 گفت: در آن قسمت بازی نکردم. اتوبوس تیم ما برای برگزاری بازی با پرسپولیس سمت استادیوم آزادی می رفت. شاید یک دقیقه هم نشد که بهرام افشاری در اتوبوس کنار من نشست و دوربین هم مکالمه ما را فیلم گرفت. بازی خاصی نکردم.

او درباره تاثیر خانواده اش در رسیدن خود به این صندلی توضیح داد: همواره گفته ام هرچه دارم از خانواده و به ویژه پدرم است. او کسی است که مرا در این راه قرار داد و حمایتم کرد. مادرم هم به همین شکل و باید صمیمانه از زحمات شان تشکر کنم.

حقیقی درباره اینکه رشد تجربی برای فوتبالیست شدن کافی است یا این رشته تحصیلات خاصی هم لازم دارد، گفت: فوتبال مانند هر بحث دیگری به سمت آکادمیک رفته و خیلی شرایط متفاوت شده است. زمان ما کسی تیم ملی نونهالان را نمی شناخت، اما اکنون تمام رده های سنی تیم دارند. فوتبال به تحصیلات خاص نیازی ندارد و هرچه هست با تجربه و در اردو های باشگاهی یا ملی کسب می گردد.

دروازه بان تیم ملی ایران در جام ملت های 2015 استرالیا درباره اتفاق های بین 2 نیمه و در رختکن تیم ها گفت: این موضوع به موقعیت تیم و سرمربی بستگی دارد. به صورت معمول وقتی تیم عقب باشد مربی سعی دارد با صحبت هایش انگیزه بازیکنان را بیشتر کند تا در نیمه دوم بازی را برگردانند. مربیانی هم هستند که حرف های دیگری می زنند یا بازیکن را هل می دهند! اکنون صحبت های غیرقابل پخش در رختکن خیلی کم شده یا وجود ندارد.

حقیقی درباره الگوی دروازه بانی خود گفت: الگو داشتن یک اصل است و من فکر می کنم دیدن یا شنیدن یاری می نماید تا دروازه بان یک فن را یاد بگیرد. طبیعی است من هم الگو هایی مانند پیتر اشمایکل، ادوین فن درسار، ایکر کاسیاس داشته ام. اکنون هم گلر های خوبی در جهان داریم که با تماشای بازی های شان خیلی چیز ها یاد می گیرم.

او درباره اطلاعش از آخرین شرایط آندری شوچنکو اعلام کرد: اکنون در خانه اش و در اوکراین است.

حقیقی نظرش را درباره اسامی زیر در یک جمله یا کلمه گفت.

نیمار: حاشیه

فضای مجازی: لازم

داور: قاضی

کارلوس کی روش: به نوعی پدر فوتبال ایران

خبرنگار: زحمتکش

خواستگاری: نه اقا، هیچ حسی ندارم

او درباره اینکه در چه کار دیگری می توانست فعالیت کند، گفت: هیچگاه به این موضوع فکر ننموده ام. من از سن خیلی کم وارد فوتبال شدم و از همان اول هم دروازه بان بودم. شاید بیزینس من یا بازیگر می شدم.

حقیقی درباره نقطه هدف و ایده آل خود اعلام کرد: اهداف کوتاه و بلند مدت، کوچک یا عظیم دارم. آن ها را دسته بندی نموده ام و می خواهم به این اهداف برسم. فوتبالیست عمر محدودی دارد و من هم پس از مصدوم شدن، زمان زیادی را از دست دادم. البته دروازه بان تا 40 سالگی هم می تواند بازی کند. به دلیل 2 مصدومیتم حدود یک فصل و نیم و تورنمنت عظیمی مانند جام جهانی روسیه را از دست دادم، اما اگر همین الان هم از فوتبال خداحافظی کنم، هم در زندگی شخصی و هم در عرصه ورزش به همه چیز رسیده ام. با این وجود پس از مصدومیت دوم خیلی چیز ها تغییر کرد و موارد زیادی را شناختم. اکنون اهداف جدیدتر و متمرکز تری دارم که امیدوارم به آن ها برسم.

او درباره اینکه آیا به مربیگری هم فکر می نماید، گفت: اکنون فکر مربیگری نیستم. 10 سال دیگر برای بازی فرصت دارم و می خواهم از این مدت نهایت استفاده و لذت را ببرم.

دروازه بان تیم نساجی درباره شرایط خود در روز های کرونایی اعلام کرد: اکنون تمرین هایی که با تیم هماهنگ نموده ایم، داخل خانه انجام می دهم. در سایر لحظات هم فیلم داده و کتاب می خوانم. اکنون خیلی بیشتر مطالعه می کنم. شاید قبل از قرنطینه زیاد کتاب نمی خواندم.

حقیقی درباره عظیم ترین آرزویش پاسخ داد: این آرزو جز اهداف من است و بار ها این را تجربه نموده ام هدفی که گفته گردد، دیگر اسمش هدف نیست.

او درباره اینکه بازی را در اروپا را برای خودش افتخار می داند، گفت: صد در صد به همین شکل است. لژیونر شدن کار فوق العاده سختی است. اروپا هم متمرکز ترین و پیشرفته ترین فوتبال را دارد. انتقال یک بازیکن از آسیا به ویژه ایران به قاره اروپا هم بسیار سخت است. شاید یکی از دلایل این موضوع موقعیت کشورمان یا جواب ندادن فوتبالیست های ما در این قاره باشد. دروازه بانی هم کار را سخت تر می نماید. شاید اگر مهاجم، مدافع یا هافبک باشی با 5 تا 10 دقیقه بازی کردن در یک تیم اروپایی و سعی و کوشش بتوانی جای خود را بگیری، اما برای دروازه بان اینگونه نیست. یا سیاه است یا سفید. یا درون دروازه قرار می گیری یا روی نیمکت می نشینی. در فوتبال اروپا دروازه بان اول، دوم و سوم تیم هم تعیین هستند. من خیلی خوشحالم که توانستم 10 سال در فوتبال اروپا برای تیم های کوچک یا عظیم دروازه بانی کنم. امیدوارم نماینده خوبی برای مردم ایران بوده باشم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 859

به "حقیقی: کی روش، پدر فوتبال ایران است، تنها من زیر تمرینات عابدزاده دوام آوردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقیقی: کی روش، پدر فوتبال ایران است، تنها من زیر تمرینات عابدزاده دوام آوردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید