خبرنگاران قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی با عراقچی ملاقات کرد

به گزارش مجله مستانه، تهران- خبرنگاران- چوی جونگ کان قائم مقام وزیر خارجه کره که در قالب هیات نخست وزیر این کشور به تهران سفر نموده بود روز دوشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ملاقات و گفت وگو کرد.

خبرنگاران قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی با عراقچی ملاقات کرد

به گزارش دوشنبه شب خبرنگاران، عراقچی با اشاره به سفر نخست وزیر کره به تهران که در تاریخ مناسبات دو کشور بعد از انقلاب بی سابقه می باشد، گفت: با تبادل هیات در چنین سطحی انتظار مردم ایجاد یک تحول عمده در مناسبات دو کشور می باشد و لذا کره جنوبی باید هرچه سریعتر اقدامی عملی برای برطرف مسائل روابط دو کشور انجام دهد.

او ادامه داد: اقدام غیر قانونی بانک های کره ای در بلوکه کردن منابع اقتصادی ایران موجب از دست رفتن اعتماد و صندلی کره نزد ملت ایران شده که جبران آن کار آسانی نخواهد بود.

چوی نیز با ابراز خرسندی از اینکه ظرف 3 ماه گذشته دو بار بعنوان قائم مقام وزیر خارجه کره به ایران سفر نموده، تاکید نمود حل مسائل و تقویت روابط از اولویت های اصلی در روابط دو جانبه و توسعه مناسبات می باشد.

وی همچنین اذعان کرد که خساراتی که شرکت های کره ای در نتیجه تحریم های آمریکا علیه ایران متحمل شده اند بسیار گسترده بوده و ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن شرایط جدید، امکان حل این مسائل فراهم گردد.

در این ملاقات همچنین عراقچی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در نطنز تاکید نمود که این نوع اقدامات علیه تاسیسات هسته ای که به طور مستقیم سلامت و امنیت مردم را مورد تهدید قرار می دهد، مصداق شاخص جنایت علیه بشریت تلقی می گردد که باید صریحا از سوی همه کشورها محکوم گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1464

به "خبرنگاران قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی با عراقچی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی با عراقچی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید