خبرنگاران کرونا حدود 29 میلیارد تومان به گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه خسارت زد

به گزارش مجله مستانه، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه اظهار داشت که شیوع کرونا 17 میلیارد و 830 میلیون تومان به بخش گردشگری و 11 میلیارد تومان به صنایع دستی استان خسارت وارد نموده است.

خبرنگاران کرونا حدود 29 میلیارد تومان به گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه خسارت زد

امید قادری روز شنبه در کارگروه اشتغال استان که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، بیان کرد: ابتدای فروردین تا خاتمه اردیبهشت پردرآمدترین زمان فعالیت حوزه توریستی است که سال جاری شیوع بیماری کرونا این فصل را از فعالان حوزه گرفت.

وی اضافه نمود: سال گذشته ما شاهد جهش توریستی در کرمانشاه بودیم و در 6 ماه نخست سال 40 درصد رشد توریستی خارجی و 60 درصد رشد توریست داخلی داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و توریستی کرمانشاه بیان کرد: اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نمی کرد نوروز سال جاری شاهد شکوفایی و جهش چشمگیر توریستی در کرمانشاه بودیم.

قادری گفت: یک هزار و 130 نفر از فعالان حوزه توریستی استان کرمانشاه به واسطه شیوع کرونا در آستانه بیکاری و یا اخراج هستند.

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به افراد بیمه شده و رسمی است، گفت: در صورتی که رکود توریستی به واسطه شیوع کرونا ادامه داشته باشد ما با موجی از بیکاری فعالان توریستی روبرو خواهیم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان این که دولت با وجود مسائل مالی برای حمایت از فعالان توریستی برنامه هایی دارد، اضافه نمود: برای جبران بخشی از خسارت های بخش توریستی باید بتوانیم در دوران پسا کرونا تعطیلات چند روزه ایجاد کنیم تا توریستی داخلی کمی رونق گیرد.

قادری با بیان اینکه کرمانشاه می تواند از تعطیلات پساکرونا و به منظور توسعه توریستی استفاده کند، گفت: اقدامات مناسب صورت گرفته که زمینه را برای جذب توریستان به استان کرمانشاه فراهم نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه بیان کرد: افراد تاثیرگذار در صنعت توریستی و فعالان فضای مجازی را به کرمانشاه دعوت کنیم تا جذابیت های استان را به خوبی معرفی گردد.

قادری در بخش دیگری از صحبت های اعلام کرد: امکان دارد که رویداد جهانی توریستی روستایی و عشایری کرمانشاه 2020 متاثر از کرونا لغو گردد اما سازمان جهانی تا به امروز این موضوع را به ما اعلام ننموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و توریستی کرمانشاه گفت: 2 هزار و 500 نفر از فعالان حوزه صنایع دستی استان کرمانشاه به واسطه آغاز بیماری کرونا در خطر بیکاری هستند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که 2 هزار و 250 اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

27 هتل، سه هتل آپارتمان، 19 مهمانپذیر، هفت سفره خانه، 15 واحد پذیرایی بین راهی منفرد، 17 رستوران بین راهی، 14 مجتمع توریستی، حدود 20 اقامتگاه بوم گردی، 50 خانه مسافر دارای مجوز موقت در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 96 هزار و 448 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 65 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 6 هزار و 156 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (13 اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی 802 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- 19 در کشور به 96 هزار و 448 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 882

به "خبرنگاران کرونا حدود 29 میلیارد تومان به گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا حدود 29 میلیارد تومان به گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید