خلیلزاد در قطر: از دولت و مردم افغانستان حمایت می کنیم

به گزارش مجله مستانه، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با هیئت مذاکره کننده با طالبان گفت که آمریکا از دولت و مردم افغانستان حمایت می کند.

خلیلزاد در قطر: از دولت و مردم افغانستان حمایت می کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد کننده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در دور تازه سفرهایش به قطر، با هیئت مذاکره افغانستان و اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط هیئت مذاکراتی افغانستان، خلیلزاد در این دیدار درباره اقدامات آمریکا در راستای تسریع فرایند مذاکرات صلح افغانستان گفت وگو کرد و نسبت به تداوم حمایت های واشنگتن از دولت و ملت افغانستان اطمینان داد.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز در بیانیه ای ضمن تایید دیدار خلیلزاد با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان و هیئت همراهش گفت که در این دیدار دو طرف درباره اوضاع فعلی افغانستان، فرایند فعلی صلح و موضوعات مربوط گفت وگو کردند.

این دیدار درحالی صورت گرفته است که گفت وگوها بین تیم های مذاکراتی افغانستان و طالبان متوقف شده است و طالبان تا به امروز تمایلی برای حضور در نشست صلح استانبول نشان نداده است.

از سوی دیگر، امروز قرار است کشورهای عضو گروه تروئیکای توسعه یافته شامل روسیه، آمریکا، چین و پاکستان امروز (10 اردیبهشت) نشستی را برای کمک به پیشرفت در فرایند مذاکرات بین الافغانی برگزار کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1557

به "خلیلزاد در قطر: از دولت و مردم افغانستان حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد در قطر: از دولت و مردم افغانستان حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید