در 5 مرحله ساده یک کاناپه زیبا بسازید!

به گزارش مجله مستانه، اگر تختخواب یک نفر چوبی دارید که قصد دور انداختن آن را دارید عجله به خرج ندهید، با صرف کمی زمان و حوصله می توانید تختخواب قدیمی خود را به یک کاناپه زیبا تبدیل کنید.

در 5 مرحله ساده یک کاناپه زیبا بسازید!

اگر تختخواب قدیمی ندارید ولی همچنان به ساخت این کاناپه علاقه مند هستید، با کمی هزینه می توانید یک تخت چوبی یک نفره بخرید و در چند مرحله ساده آن را به شکل کاناپه ای زیبا تغییر دهید. در این مطلب از خبرنگاران به روش ساخت کاناپه در منزل می پردازیم.

مواد لازم برای ساخت کاناپه در منزل

تشک یک اره چوب، یک منگنه کوب، کمی پارچه رومبلی، مقداری تخته، گیره، فوم و چسب، تشک، فوم

فوم و پارچه رو مبلی را می توانید از فروشگاه های لوازم مبلمان یا کارگاه های ساخت و تعمیر مبل تهیه کنید. شاید از انتخاب هایی که برای خرید فوم دارید شگفت زده شوید. باید فومی انتخاب کنید که ضخامت کافی برای تکیه دادن داشته باشد، قرار است از آن به عنوان پشتی کاناپه استفاده کنیم.

چسب مورد احتیاج را می توانید از مغازه های ابزار فروشی بخرید. چسب چوب برترین گزینه برای انجام پروژه امروز خواهد بود.

مرحله اول از روش ساخت کاناپه در منزل

در اولین مرحله از ساخت کاناپه باید قسمت های بالا و پایین تخت را اره کنید. بریدن این قسمت ها کار چندان سختی نیست و چوب اضافی را می توانید برای استفاده در دیگر پروژه های خود نگاه دارید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب 7 مدل شیک و مجذوب نماینده پرده چین دار، برای اتاق پذیرایی سر بزنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم باید با یاری متر طول تخت را مقدار بگیرید و یک تخته متناسب با آن تهیه کنید. طول تخته باید چند سانتی متر کمتر از طول تختخواب در نظر گرفته گردد. با یاری دریل تخته را به چارچوب تختخواب بچسبانید.

مرحله سوم

این مرحله استفاده از چسب است. با یاری چسب چوب، فومی که خریداری کرده اید را به جلوی تخته بچسبانید، سپس فوم را تا پشت تخته امتداد دهید. فوم و تخته را با یاری گیره محکم کنید و به چسب زمان دهید تا کاملا خشک گردد. معمولا خشک شدن کامل چسب یک شب تا صبح زمان احتیاج دارد. بهتر است کاناپه را به پشت بخوابانید تا فوم پشت کار خوب به تخته بچسبد.

مرحله آخر از روش ساخت کاناپه در منزل

لازم نیست پارچه رومبلی که خریداری می کنید خیلی گران باشد. با قیمتی مناسب می توانید پارچه های زیبا و خوش رنگی برای پوشاندن سطح کاناپه خود تهیه کنید. با توجه به طول و عرض تخت و کمی محاسبه ریاضی، می توانید مقدار پارچه لازم را به دست آورید، بهتر است کمی بیشتر پارچه بخرید تا بتوانید از آن برای ساخت کوسن و بالشتک های تزئینی هم یاری بگیرید.

چسباندن پارچه ها روی فوم و تشک کار چندان پیچیده ای نیست، پارچه را به خوبی بکشید، چروک ها را صاف کنید، چسب کاری کنید و با یاری منگنه کوب رویه کاری کاناپه را تکمیل کنید.

کار تقریبا تمام است. با هزینه ای ناچیز، تختخواب قدیمی شما به یک کاناپه زیبا تبدیل شده است. حال وقت آن رسیده کمی سلیقه به خرج دهید و با یاری کوسن و پارچه کاناپه ای که ساخته اید را با دکوراسیون و چیدمان منزل هماهنگ کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این گیاهان تنها با یک لیوان آب رشد می نمایند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1999

به "در 5 مرحله ساده یک کاناپه زیبا بسازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در 5 مرحله ساده یک کاناپه زیبا بسازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید