رشته های دانشگاه تربیت مدرس سه رنگ شدند ، سرنوشت رشته های ناکارآمد

به گزارش مجله مستانه، معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: رشته های غیرضروری که تعیین گردد کارایی لازم را ندارند، در سایر رشته های آموزشی ادغام می شوند.

رشته های دانشگاه تربیت مدرس سه رنگ شدند ، سرنوشت رشته های ناکارآمد

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا کلباسی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با بیان این مطلب گفت: 170 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 140 رشته در مقطع دکتری دانشگاه تربیت مدرس بر اساس بعضی از شاخص ها آمایش شده است.

وی اضافه نمود: مواردی همچون درصد استقبال دانشجو، درصد احتمالی ظرفیت های خالی، نسبت اشتغال دانشجو پس از دانش آموختگی، ظرفیت و پتانسیل کارآفرینی، میزان بیکاری دانش آموختگان، تعداد اساتید متخصص، اولویت رشته در نقشه جامع علمی کشور، قابلیت میان رشته ای و همچنین میزان ارائه رشته توسط دانشگاه های سراسر جهان، از مهم ترین شاخص های این آمایش به شمار می رود.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: بر اساس این آمایش، پرمتقاضی ترین رشته های دانشگاهی معین و رشته ها به سه گروه سبز، نارنجی و قرمز تقسیم شدند. رشته های پرمتقاضی که (پس از ارزیابی ها) با کسب امتیازات بیشتر در گروه سبز قرار گرفتند، از جانب دانشگاه جهت رشد و توسعه مورد حمایت قرار می گیرند.

وی گفت: رشته های نارنجی نیازمند توجه و حمایت بیشتری از طرف دانشگاه هستند و باید خود را به سمت رشته های سبز سوق دهند.

کلباسی ادامه داد: رشته های قرمز باید مورد تذکر قرار گیرند و چنانچه در صورت تذکر و توجه نیز معین گردد که دارای کارکرد نیستند، در سایر رشته ها ادغام می شوند. بعضی رشته ها نیز جهت بهره برداری بیشتر از پتانسیل ها، ممکن است به واحدهای میان رشته ای بدل شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 62

به "رشته های دانشگاه تربیت مدرس سه رنگ شدند ، سرنوشت رشته های ناکارآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های دانشگاه تربیت مدرس سه رنگ شدند ، سرنوشت رشته های ناکارآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید