روستا ها و منطقه ها عشایری محل فراوری و ارزش آفرینی

به گزارش مجله مستانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت روستا ها و منطقه ها عشایری کشور کانون فراوری و ارزش افزوده است.

روستا ها و منطقه ها عشایری محل فراوری و ارزش آفرینی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: منطقه ها روستایی و عشایری کشور که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کانون فراوری و ارزش آفرینی معرفی می شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تامین امنیت غذایی، فرهنگی و مرز های ایران اسلامی هستند. این موضوع نشان از جایگاه والای روستاییان عزیز و عشایر غیور در کشور دارد.

او می گوید:در دولت مردمی سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به توسعه روستایی صورت گرفت که در این خصوص از ابتدای دولت تا کنون راه های مواصلاتی 28 روستای استان به اندازه 94 کیلومتر احداث و بهسازی شده است.

به گفته او افزایش سطح پایداری آب 1361 روستای استان خوزستان با جمیعتی بالغ با 510.000 نفرکه از این تعداد روستا حدود 790 روستا فاقد آب و یا ناپایداری شدید کمی و کیفی داشته اند؛ که در این خصوص می توان به اجرای 780 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه انتقال آب و احداث و بهسازی 30 باب ایستگاه پمپاژ آب روستایی و احداث 30 حلقه چاه اشاره کرد. بعلاوه در حوزه بهداشت و درمان روستایی احداث 28 خانه بهداشت یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه روستایی بوده است.

خانچی گفت: خوزستان دارای 4043 روستا و 2017 دهیاری می باشد که با عنایت و نگاه مردمی دولت خدمتگذار سیزدهم1140 میلیارد تومان از محل اعتبارات عوارض آلایندگی به این روستا ها اختصاص داده شده است که امید آن است که با این نگاه دولت شاهد تحول و پیشرفت در سطح روستا های استان باشیم.

او می گوید: خوزستان با 453 پروژه روستایی قبل افتتاح در هفته دولت سال جاری رتبه نخست کشوری را کسب کرد که این نشان از همت و کوشش مدیران جهادی در حوزه روستایی استان و برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح در این خصوص می باشد.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 2026

به "روستا ها و منطقه ها عشایری محل فراوری و ارزش آفرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستا ها و منطقه ها عشایری محل فراوری و ارزش آفرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید