ساخت نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر

به گزارش مجله مستانه، نخستین جزیره مصنوعی کشور به شکل گل ارکیده در دریای خزر ساخته می گردد.

ساخت نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر

خبرنگاران: علی امانی شهردار نوشهر از ساخت نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر اطلاع داد و گفت: مجوز و موافقت اولیه اداره کل سازمان بنادر و دریانوردی و میراث فرهنگی و گردشگری برای ساخت نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر صادر شد.

او اضافه نمود: جانمایی این جزیره در منطقه بسیار زیبا و چشم انداز رویایی و تلفیق جنگل و دریا در ورودی شرقی نوشهر مقابل پارک نگین خواهد بود.

شهردار نوشهر با بیان اینکه طرح مطالعاتی و طراحی آن صورت گرفته است، ادامه داد: مقدمات برگزاری فراخوان برای مشخص سرمایه گذار بخش خصوصی و آغاز کار سال جاری در دستور کار قرار می گیرد.

امانی اضافه نمود: در طراحی این جزیره منحصر به فرد که به شکل گل اُرکیده است، دو برج نیز برگرفته از میوه بلوط جنگلهای هیرکانی ساخته خواهد شد.

او با بیان اینکه در ساخت این جزیره تمام مسائل محیط زیستی اعمال خواهد شد، گفت: این جزیره در فاصله یک کیلومتری ساحل در عمق چهار و نیم تا هفت متری ساخته و با یک پل و عرشه به ساحل وصل می گردد.

شهردار نوشهر وسعت این جزیره را 18 هکتار اظهار داشت و اضافه نمود: در طراحی آن امکانات خاص و بی نظیری همچون اسکله با قابلیت پذیرش 300 شناور، هتل 5 ستاره، رستوران دریایی، شهر بازی، مجموعه ورزشی و تفریحی، استخر، سالن همایش و باند فرود بالگرد در نظر گرفته شده است.

امانی با بیان اینکه برای احداث این جزیره از رسوبات و ماسه های دریایی استفاده خواهد شد، اضافه نمود: حوضچه آرامش جزیره قابلیت پذیرش کشتی تفریحی تا طول 40 متر را خواهد داشت و از مزایای آن می توان به تحول صنعت توریسم، جذب گردشگران داخلی و خارجی، اشتغالزایی و یاری به اقتصاد پایدار شهر اشاره نمود.

بیشتر بخوانید:

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1431

به "ساخت نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر" امتیاز دهید

2 کاربر به "ساخت نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید