شیان-20 بمب افکن پنهانکار و فراصوت چین تمام محاسبات آمریکا را به هم می زند

به گزارش مجله مستانه، رسانه های آمریکایی از حضور قریب الوقوع یک بمب افکن فراصوت چین در خدمت نیروی هوایی این کشور خبر دادند.

شیان-20 بمب افکن پنهانکار و فراصوت چین تمام محاسبات آمریکا را به هم می زند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با شدت یافتن تنشهای آمریکا و چین، بعضی رسانه های آمریکایی به آماده شدن یک بمب افکن پنهانکار و فراصوت چین به نام شیان-ایچ20 اشاره کردند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری فاکس نیوز این بمب افکن فراصوت برد عملیاتی نیروی هوایی چین را افزایش داده و گفته میگردد امسال آماده حضور در ارتش این کشور است. این بمب افکن پنهانکار تمام شبه جزیره کره، استرالیا و ژاپن را در برد خود دارد و چالشی برای ایالات متحده محسوب میگردد.

بنابر اعلام سازمان اطلاعات دفاعی ارتش آمریکا، این بمب افکن با نمونه های آمریکایی بی-1، بی-2 و پاکدا روسی قیاس میگردد.

بعضی گمانه زنیها از نمایش این غول پرنده جدید چین در نمایشگاه هوایی ژوهای در نوامبر (آبان) امسال حکایت دارد.

نیروی هوایی چین چندی قبل در اقدامی قابل توجه برای نخستین بار هفت فروند جنگنده نسل پنجم جی-20 را به پرواز درآورد.

وانگ یانان از تحلیلگران نظامی چین در این زمینه گفت: با توجه به پرواز هفت فروند از جنگنده های جی 20، این هواپیماهای مجهز به سلاح های هوا به هوا و هوا به زمین، به طور قابل توجهی قابلیت تهاجمی خواهند داشت.

چندی قبل نیز وبگاه چاینامورنینگ پست نوشت که نیروی هوایی آمریکا برای پی بردن به بعضی رموز مقابله با جنگنده ای نسل پنجم جی -20، ماکتی از آن را ساخته و در یکی از پایگاه های هوایی خود مستقر نموده است.

در حالی مقام های نظامی آمریکا اعلام نموده اند که ماکتی هم اندازه با جنگنده جی-20 با کاربردهای آموزشی ساخته شده که تحلیلگران این اقدام را نشانگر ترس فزاینده واشنگتن از قدرت هوایی چین برشمردند. از جنگنده جی-20 به عنوان رقیب اصلی جنگنده اف-35 ساخت آمریکا یاد می گردد و کارشناسان بر این باورند ارتش آمریکا، نیروی هوایی چین به ویژه جنگنده جی-20 این کشور را تهدیدی قابل توجه در نظر می گیرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 888

به "شیان-20 بمب افکن پنهانکار و فراصوت چین تمام محاسبات آمریکا را به هم می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیان-20 بمب افکن پنهانکار و فراصوت چین تمام محاسبات آمریکا را به هم می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید