طالبان قطر را به عنوان تسهیل کننده مذاکرات پذیرفت

به گزارش مجله مستانه، گذشت نزدیک به دو ماه از گفت و گوی بی نتیجه میان هیات نمایندگان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان، موجب شد دو طرف بدنبال یک تسهیل کننده برای گفت و گوها باشند که طبق گزارش های رسیده هر دو گروه، قطر را برای این انجام این نقش پذیرفته اند.

طالبان قطر را به عنوان تسهیل کننده مذاکرات پذیرفت

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

خبرگزاری صدای افغان (آوا) امروز شنبه اعلام نمود که گروه طالبان پیشنهاد داده است دولت قطر به عنوان تسهیل کننده فرایند صلح پذیرفته گردد و هیأت دولت افغانستان هم آن را پذیرفته است.

این رسانه افغان نوشت که عضو هیأت مذاکره کننده که خواست نامش فاش نگردد، تائید نموده است که قطر بین هیأت های مذاکره کننده پیغام هایی را مبادله خواهد نمود.

خبرگزاری آوا اضافه کرد که قطری ها تا به امروز چندین نشست جداگانه با هیأت های مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان داشته اند و این فرایند ادامه دارد.

بعضی منابع خبری به نقل از یک عضو هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان نوشته اند که دو طرف پس از رایزنی نقش قطر را به عنوان میانجی یا تسهیل کننده توافق پذیرفته اند.

حدود 2 ماه از شروع مذاکرات صلح بین افغان ها در دوحه قطر می گذرد اما دو طرف تا به امروز نه تنها به هیچ پیشرفتی در باره دستور کار مذاکرت دست نیافته اند بلکه این اختلاف ها به شکل های جدیدی همچنان ادامه دارد.

گفته می گردد که گروه طالبان تاکید دارد توافقنامه این گروه با آمریکا مبنای مذاکرات بعدی باشد و نیز مذهب حنفی بعنوان مرجع حل اختلاف ها قرار گیرد اما هیات نمایندگان دولت افغانستان موافق این امر نیستند. به نظر کارشناسان این دو مورد همچنان مانع اصلی پیشرفت این مذاکرات هستند.

اکنون دو طرف پذیرفته اند قطر به عنوان میانجی و تسهیل کننده گفت و گوها باعث نزدیکی آنها گردد تا بتوانند بر موارد اختلاف فائق آیند.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 1107

به "طالبان قطر را به عنوان تسهیل کننده مذاکرات پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان قطر را به عنوان تسهیل کننده مذاکرات پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید