طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور

به گزارش مجله مستانه، همانندی ظریفی میان دسر و پشت صحنه فیلم وجود دارد؛ جفت شان گاهی از اصل مطلب جذاب ترند. اولی از غذا و دومی از خود فیلم! دسر با بیسکوییت پتی بور، از آن خوردنی های ساده ای است بافتی نرم و طعمی دلچسب دارد. طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد. با استفاده از این دستور، می توانید با یک بسته بیسکوییت پتی بور و مقداری پودینگ وانیل، دسری فراموش نشدنی درست کنید و آن را به همراه یک دمنوش تابستانی خوشمزه میل کنید.

طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور
  • مواد لازم برای تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور

پودینگ وانیل آماده 500 گرم

بیسکوییت کره ای (کرم رنگ) پتی بور 100 گرم

بیسکوییت کاکائویی (تیره) پتی بور 100 گرم

کره 150 گرم

شکر قنادی (پودر قند) دو قاشق غذا خوری سرپر

شکلات تلخ (یا همان شکلات خالص) به مقدار لازم

  • طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور

مرحله اول

هدف این دستور این است که بتوانید با پتی بور، دسری آسان و کم دردسر درست کنید؛ پس ترجیحا از پودینگ آماده استفاده کنید. در غیر این صورت، بهتر است از یک روز قبل، پودینگ را آماده کنید و بگذارید یک روز استراحت کند.

مرحله دوم

کره را از قبل در دمای اتاق بگذارید تا به مرور نرم شود. نصف پودر قند را با نصف کره آن قدر ورز دهید و به هم بزنید تا پف کند و مایه ای روان و کرکی به دست آید. بعد از این، سراغ نصفه دیگر بروید.

مرحله سوم

چند قاشق پودینگ را در کاسه ای جادار بریزید و با مقداری کره به هم بزنید تا بافتی یکدست و روان به دست آورید. حالا دوباره مقداری کره اضافه کنید و آن قدر این کار را ادامه دهید تا پودینگ و کره تمام شود و ترکیبی یکدست از پودینگ و کره داشته باشید.

نکته: پودینگ و کره، حتماً باید در دمای یکسان باشند تا مایه تان گلوله گلوله نشود و دلمه نبندد.

مرحله چهارم

ورقه نازک آلومینیومی (فویل) را کف ظرف گودی (مثل ظروف پیرکس) پهن کنید و تمام چهار گوشه و دیواره های ظرف را بپوشانید.

مرحله پنجم

لایه ای از پتی بور را روی ورقه بچینید و روی آن را با چهار قاشق غذاخوری سر پر پودینگ و کره، با سطحی یکنواخت، بپوشانید. سپس لایه ای دیگر و به همین ترتیب تا بالا (در هر لایه، یکی در میان، از یک رنگ پتی بور استفاده کنید). نسبت ها را طوری تنظیم کنید که لایه آخر با پودینگ و کره پوشیده شود.

مرحله ششم

روی لایه آخر را با بیسکوییت خرد شده و شکلات رنده شده تزئین کنید.

روی دهانه ظرف سلفن بکشید و آن را در یخچال بگذارید. بهتر است بگذارید دسر یک شب در یخچال بماند تا بیسکوییت ها به خوبی نرم شوند و مواد را جذب کنند. با این حال، دسر بعد از دو ساعت آماده است و می توانید آن را میل کنید.

یک پیشنهاد برای خوش مزه تر شدن دسر بیسکوییت پتی بور

می توانید لا به لای دسر، موز و یا توت فرنگی حلقه حلقه شده، یا ترکیب این دو، را هم اضافه کنید و طعمی میوه ای به ترکیب تان بدهید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mastanehtoline.ir شناسه مطلب: 292

به "طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید